sølvdryss Skrevet 3. oktober 2019 #401 Del Skrevet 3. oktober 2019 På 27.4.2019 den 16.43, AnonymBruker skrev: Hvor mye er godt over 100 kr? Taco for 9 stk, 100 kr pr person synes jeg er helt innafor, taco kan bli dyrt, og hva så om verten tjener noen småpenger. Anonymkode: a8b62...009 Enig. Dersom jeg skal ha taco og gjester er invitert så pleier jeg ofte å ikke kjøpe de billigste/kjipeste produktene. Det er fordi ALLE har ulike meninger om hva som er best og ikke og noen synes firstprice er kjipt. Da blir det gjerne litt dyrere. Kjøper også karbonadedeig i stedet for kjøttdeig og gjerne biff eller kylling som blir marinert også. Spesielt om vi skal kose oss litt ekstra og det ikke er "hverdagstaco". Også har jeg gjerne litt ekstra tilbehør så jeg er sikker på alle kan lage en tacovarianten de liker best. Det kan jo tenkes hun har handlet inn både brus og snacks på felles regning? Ved en forglemmelse eller kanskje hun trodde alt skulle spleises på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. oktober 2019 #402 Del Skrevet 4. oktober 2019 24 minutter siden, sølvdryss skrev: Enig. Dersom jeg skal ha taco og gjester er invitert så pleier jeg ofte å ikke kjøpe de billigste/kjipeste produktene. Det er fordi ALLE har ulike meninger om hva som er best og ikke og noen synes firstprice er kjipt. Da blir det gjerne litt dyrere. Kjøper også karbonadedeig i stedet for kjøttdeig og gjerne biff eller kylling som blir marinert også. Spesielt om vi skal kose oss litt ekstra og det ikke er "hverdagstaco". Også har jeg gjerne litt ekstra tilbehør så jeg er sikker på alle kan lage en tacovarianten de liker best. Det kan jo tenkes hun har handlet inn både brus og snacks på felles regning? Ved en forglemmelse eller kanskje hun trodde alt skulle spleises på. Er det ikke bedre når det er spleiselag å spørre folk hva de liker? Jeg er vant med at folk ikke vil være vanskelige så ingen protesterer på firstprice eller vanlig ikke ekstraordinært tilbehør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sølvdryss Skrevet 4. oktober 2019 #403 Del Skrevet 4. oktober 2019 2 minutter siden, Maleficenta skrev: Er det ikke bedre når det er spleiselag å spørre folk hva de liker? Jeg er vant med at folk ikke vil være vanskelige så ingen protesterer på firstprice eller vanlig ikke ekstraordinært tilbehør Jo, hun kunne godt spurt. Men det var jo snakk om å gå ut å spise i stedet, men dette ble for dyrt. Derfor spleising. Jeg tipper de ikke hadde tenkt å kjøpe kebab og brus til 100kr. Å spise ute en ok plass koster som regel minst 200kr, gjerne opp mot 350kr. Også er det drikke utenom. Så 100kr for taco er jo vesentlig billigere. Jeg tipper vertinnen ikke har tenkt over at 100kr kunne være dyrt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #404 Del Skrevet 4. oktober 2019 6 minutter siden, Maleficenta skrev: Er det ikke bedre når det er spleiselag å spørre folk hva de liker? Jeg er vant med at folk ikke vil være vanskelige så ingen protesterer på firstprice eller vanlig ikke ekstraordinært tilbehør Taco-110 kr pr person. 10 kr mer enn det ts trodde Og har man ikke stort det samme når man har taco? Og hva mener du er ekstraordinært tilbehør? Avocado? Sopp? Anonymkode: 90e2f...4bf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #405 Del Skrevet 4. oktober 2019 9 minutter siden, Maleficenta skrev: Er det ikke bedre når det er spleiselag å spørre folk hva de liker? Jeg er vant med at folk ikke vil være vanskelige så ingen protesterer på firstprice eller vanlig ikke ekstraordinært tilbehør Og hvor mye ekstraordinært tilbehør tror du man får til den prisen? Anonymkode: 90e2f...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #406 Del Skrevet 4. oktober 2019 10 minutter siden, Maleficenta skrev: Er det ikke bedre når det er spleiselag å spørre folk hva de liker? Jeg er vant med at folk ikke vil være vanskelige så ingen protesterer på firstprice eller vanlig ikke ekstraordinært tilbehør Hun skriver på første side 550 kr delt på 5... Anonymkode: 90e2f...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. oktober 2019 #407 Del Skrevet 4. oktober 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun skriver på første side 550 kr delt på 5... Anonymkode: 90e2f...4bf Ja men hun syns tydeligvis det er mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #408 Del Skrevet 4. oktober 2019 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Ja men hun syns tydeligvis det er mye Men er det virkelig det? Og like dyrt som å spise på resturant? Anonymkode: 90e2f...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. oktober 2019 #409 Del Skrevet 4. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det virkelig det? Og like dyrt som å spise på resturant? Anonymkode: 90e2f...4bf Nei jeg syns ikke det. På restaurant betaler man jo typ 300 per pers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4. oktober 2019 #410 Del Skrevet 4. oktober 2019 Vet ikke om noen andre har gjort regnestykkene, men det er da ikke urimelig med en drøy hundrelapp pr. person. For det første, kjøper man ikke inn billigste alternativ når man har gjester. For det andre kjøper man stort sett litt mer enn strengt tatt nødvendig. Pinlig med for lite mat. Vet ikke hva slags kyllingrett det er snakk om i hovedinnlegget, men taco har jo også kommet opp. Til fem personer kjøper man: 2x 400 gram karbonadedeig = kr 140 1 stk ost= kr 90 2 pakker taco-kit = kr 60 2 glass sterk tacosaus = kr 30. 1 beger rømme = kr 15 1glass jalapeños = kr 30 2 pakker tortilla = kr 40 2 pakk modne avokado = kr 40 Da er vi oppe i kr 445 før diverse grønnsaker. Blir godt over kr 500,- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endelige Skrevet 4. oktober 2019 #411 Del Skrevet 4. oktober 2019 For det første er ikke 550 kr delt på 5 stk dyrt for en middag, og ganske mye rimeligere enn middag på restaurant. (Og da mener jeg ikke fastfood sjapper men ordentlig restaurant) Kjøttdeig/karbonade deig koster. Samme gjør ost, krydder, rømme, avokado, salsa, skjell/lefser, og grønnsaker. Folk forsyner seg gjerne mer enn en gang også, og da er det vel bedre med litt mat igjen enn for lite i utgangspunktet... snakk om å surmule på forhånd av det som skulle være en hyggelig «vennemiddag» student eller ei. Håper du har lært å avklare sum/rett til fremtidige spleiselag om økonomien er trang 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piffi Skrevet 4. oktober 2019 #412 Del Skrevet 4. oktober 2019 Synes det er meeeeget spesielt å invitere studenter på spleiselag for å feire egen bursdag når man sjøl har fast jobb. Venninna di kunne godt vært rausere. Og dere andre kunne vært smartere, for spleiselag = ingen gave. Når det er sagt, så er 100 kr per hode dritbillig for middag. Jeg pleier å budsjettere 3-500 kr per hode når vi inviterer folk på middag (men vi byr på middagen og drikka til da.. 🤷) Ellers vil jeg bare si takk for denne tråden! Gjorde midnatt med illsint arving langt morsomme 😝 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. oktober 2019 #413 Del Skrevet 4. oktober 2019 29 minutter siden, Piffi skrev: Synes det er meeeeget spesielt å invitere studenter på spleiselag for å feire egen bursdag når man sjøl har fast jobb. Venninna di kunne godt vært rausere. Og dere andre kunne vært smartere, for spleiselag = ingen gave. Når det er sagt, så er 100 kr per hode dritbillig for middag. Jeg pleier å budsjettere 3-500 kr per hode når vi inviterer folk på middag (men vi byr på middagen og drikka til da.. 🤷) Ellers vil jeg bare si takk for denne tråden! Gjorde midnatt med illsint arving langt morsomme 😝 Wow, hva serverer du? Hummer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2019 #414 Del Skrevet 4. oktober 2019 15 minutter siden, SupaWoman skrev: Wow, hva serverer du? Hummer? eller kjøtt. 6 minutter siden, 14.09.2019 skrev: Det er en annen tråd her på KG hvor en klager over å ikke ha fått betalt for spleisemiddag. Hun lagde også taco....: hahha Anonymkode: 90e2f...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piffi Skrevet 5. oktober 2019 #415 Del Skrevet 5. oktober 2019 6 timer siden, SupaWoman skrev: Wow, hva serverer du? Hummer? Ofte tre retter med vin til. Velkomstdrink kanskje. God mat i godt selskap er stas ♥️♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #416 Del Skrevet 5. oktober 2019 Jeg lurer på om trådstartere i slike tråder er klar over at trådene deres kommer til å settes i legendehyllen for KG-tråder. Anonymkode: e6f0a...762 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #417 Del Skrevet 5. oktober 2019 15 timer siden, Brunello skrev: Vet ikke om noen andre har gjort regnestykkene, men det er da ikke urimelig med en drøy hundrelapp pr. person. For det første, kjøper man ikke inn billigste alternativ når man har gjester. For det andre kjøper man stort sett litt mer enn strengt tatt nødvendig. Pinlig med for lite mat. Vet ikke hva slags kyllingrett det er snakk om i hovedinnlegget, men taco har jo også kommet opp. Til fem personer kjøper man: 2x 400 gram karbonadedeig = kr 140 1 stk ost= kr 90 2 pakker taco-kit = kr 60 2 glass sterk tacosaus = kr 30. 1 beger rømme = kr 15 1glass jalapeños = kr 30 2 pakker tortilla = kr 40 2 pakk modne avokado = kr 40 Da er vi oppe i kr 445 før diverse grønnsaker. Blir godt over kr 500,- Jeg får det du lister opp der til under 250kr så det er fullt mulig å ta hensyn om noen sier de har dårlig råd 😂 og grønnsaker får du billig, spesielt med Æ på rema 1000. Anonymkode: 2f620...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WCKD Skrevet 5. oktober 2019 #418 Del Skrevet 5. oktober 2019 På 27.4.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev: Syntes du det er «vanlig» å handle for over 100kr per pers? jeg spiser god taco ofte, og bruker betydelig mindre. Syntes det er en uting når vi ikke skal spise ute pga pris, og hun handler inn for nesten samme pris som å spise ute. Anonymkode: c0653...d6b Hvor får du spist ut for 100-110 kroner...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 5. oktober 2019 #419 Del Skrevet 5. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg får det du lister opp der til under 250kr så det er fullt mulig å ta hensyn om noen sier de har dårlig råd 😂 og grønnsaker får du billig, spesielt med Æ på rema 1000. Anonymkode: 2f620...54a Jeg skriver i innlegget at man ikke kjøper billigmerker ved besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #420 Del Skrevet 5. oktober 2019 3 timer siden, Brunello skrev: Jeg skriver i innlegget at man ikke kjøper billigmerker ved besøk. Fordi? Og spesielt når besøket sier de vil ha det billigst mulig fordi de har dårlig råd. Dessuten må du på et dyrt supermarket for å betale 140kr for to karbonadedeiger (selv om det ikke er billigmerke). Anonymkode: 2f620...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå