Rosalie Skrevet 2. mai 2019 #361 Del Skrevet 2. mai 2019 På 27.4.2019 den 16.45, AnonymBruker skrev: er litt enig, vanlig taco burde ikke koste mer enn 50-75 kr pr person, nærmere 50 lappen hver. Anonymkode: a8b62...009 Men nå er dette spleiselaget et alternativ til å feire bursdag med å spise ute, og da er det fort naturlig at man slår til med en litt mer luksuriøs variant enn den trauste fredags-tacoen, uten at jeg vet om det er tilfellet her. Det kan også være at verten har handlet inn til en enkel dessert, alkoholfri drikke til maten eller snacks til etterpå, noe som jeg i hvert fall syns hører naturlig til når man velger hjemmemiddag som et alternativ til å spise på restaurant. Hadde jeg skullet være med på en spleis hvor jeg ikke syntes prisen sto i stil med spleisen, hadde jeg nok bedt om å få se kvittering «for jeg syns dette ble litt dyrere enn jeg hadde trodd». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #362 Del Skrevet 2. mai 2019 Haha. Verten ville jo ut og spise, men flere av gjestene hadde ikke råd!! Dermed tonet hn det kraftig ned med spleiselag til 100kr per pers. Stakkars vert sier jeg 😂😂😂🙈 Anonymkode: de3f9...511 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #363 Del Skrevet 2. mai 2019 24 minutter siden, Rosalie skrev: Men nå er dette spleiselaget et alternativ til å feire bursdag med å spise ute, og da er det fort naturlig at man slår til med en litt mer luksuriøs variant enn den trauste fredags-tacoen, uten at jeg vet om det er tilfellet her. Det kan også være at verten har handlet inn til en enkel dessert, alkoholfri drikke til maten eller snacks til etterpå, noe som jeg i hvert fall syns hører naturlig til når man velger hjemmemiddag som et alternativ til å spise på restaurant. Hadde jeg skullet være med på en spleis hvor jeg ikke syntes prisen sto i stil med spleisen, hadde jeg nok bedt om å få se kvittering «for jeg syns dette ble litt dyrere enn jeg hadde trodd». Du får lese alt jeg har skrevet Anonymkode: a8b62...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #364 Del Skrevet 2. mai 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dævver helt av denne tråden. Dette er så TYPISK jenteoppførsel. Alltid regne på krona, gud forby at man betaler et øre mer enn man mener man burde. Når jeg jobbet som servitør var jentegjenger alltid det verste når det kom til betaling. Måtte ha kollokvie for å finne ut hvem som hadde spist hva, «jeg rørte ikke dressingen, så jeg skal ikke betale de 2 kronene ekstra». Gutta derimot; slåss nærmest om å ta regninga. «Null stress»! ts - du er fader så gnien. Hva så om 100 kr er dyrere enn du forventet- et tacomåltid ville uansett kostet deg 50-70 kr. Og de prisene du opererer med for taco er en vits. Papplefser fylt med first price kjøtt og ost. NAM, for en festmiddag. Kanskje dumpster diving er noe for deg siden du tydeligvis forventer at mat skal koste INGENTING. Det er altså snakk om usle 20 kroner eller så. At det i det hele tatt går an å henge seg opp i det. Samma hvor fattig man er så er 20 kr NADA i den store sammenhengen. og verten er også gnien som inviterer til spleiselag i egen bursdag. Jeez.. legendarisk tråd- fikk meg en god latter. Anonymkode: 56b0d...4e8 Første setning, også gadd jeg ikke å lese resten av innlegget Anonymkode: a8b62...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #365 Del Skrevet 2. mai 2019 Hva var totalprisen TS? Jeg spiste nylig taco med noen venner (5 stk til sammen). Vi spleiset og betalte 70 kr hver = 350 kr til sammen. Anonymkode: b8512...8d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #366 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva var totalprisen TS? Jeg spiste nylig taco med noen venner (5 stk til sammen). Vi spleiset og betalte 70 kr hver = 350 kr til sammen. Anonymkode: b8512...8d2 100 ganger 9 er vel ikke så vanskelig å regne ut..? Anonymkode: a8b62...009 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #367 Del Skrevet 2. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var totalprisen TS? Jeg spiste nylig taco med noen venner (5 stk til sammen). Vi spleiset og betalte 70 kr hver = 350 kr til sammen. Anonymkode: b8512...8d2 Litt over 900 kroner antar jeg. Men som jeg har oppklart tidligere i tråden så hadde verten bare handlet taco-merkeprodukter på dyr butikk, og alle skålene var toppet etter vi var ferdig spist (kjøtt, ost, grønnsaker, guacamole osv). Så det var nok fint nok mat til å mette 9 stk til minst. men men, sånn går no dagan. TS. Anonymkode: c0653...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #368 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Litt over 900 kroner antar jeg. Men som jeg har oppklart tidligere i tråden så hadde verten bare handlet taco-merkeprodukter på dyr butikk, og alle skålene var toppet etter vi var ferdig spist (kjøtt, ost, grønnsaker, guacamole osv). Så det var nok fint nok mat til å mette 9 stk til minst. men men, sånn går no dagan. TS. Anonymkode: c0653...d6b Oj! Da sponset dere verten med 8 gratis middager... Anonymkode: 3235e...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #369 Del Skrevet 2. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt over 900 kroner antar jeg. Men som jeg har oppklart tidligere i tråden så hadde verten bare handlet taco-merkeprodukter på dyr butikk, og alle skålene var toppet etter vi var ferdig spist (kjøtt, ost, grønnsaker, guacamole osv). Så det var nok fint nok mat til å mette 9 stk til minst. men men, sånn går no dagan. TS. Anonymkode: c0653...d6b Satt dere og ikke spiste på trass, eller? Anonymkode: 6eb9d...91e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinky Skrevet 2. mai 2019 #370 Del Skrevet 2. mai 2019 Det er da ikke mye? Når jeg varter opp med middag bruker jeg ca 100kr per pers. Mat er dyrt. Kunne like gjerne spist ute? På McDonalds da eller? Skjønner ikke hva du snakker om. Blir fort 100kr per pers. Karbonadedeig er dyrt. Tilbehør koster også litt. Avokado er dyrt. Hvis man fks skal lage guacomole trenger man i gredienser til det også. Hvitløk, chili, lime, løk osv. Så kommer salat, tomater, mais, paprika, rømme, salsa, ost osv. Høres rimelig ut. Men når det er sagt syns jeg det er rart å ta betalt for maten når man inviterer til bursdag. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #371 Del Skrevet 2. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt over 900 kroner antar jeg. Men som jeg har oppklart tidligere i tråden så hadde verten bare handlet taco-merkeprodukter på dyr butikk, og alle skålene var toppet etter vi var ferdig spist (kjøtt, ost, grønnsaker, guacamole osv). Så det var nok fint nok mat til å mette 9 stk til minst. men men, sånn går no dagan. TS. Anonymkode: c0653...d6b Dere kunne spurt om å få ta med rester hjem Anonymkode: 3235e...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #372 Del Skrevet 2. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Oj! Da sponset dere verten med 8 gratis middager... Anonymkode: 3235e...04d Antageligvis. Jeg skrev et oppklarende innlegg på side 13 tror jeg det var. Føler meg hverken smålig eller en dårlig venn fordi jeg reagerer på dette. Studenter som i hovedsak lever på studielån handler ikke på Meny og kjøper utelukkende merkevarer - og når man blir enig om å spleise fordi folk er blakk så syntes jeg man passer litt på prisen. folk i denne tråden er åpenbart uenig med meg, og det er helt greit jeg leser litt her inne og ler, egentlig. Jeg lærte en gang at: handler man til seg selv for egne penger handler man smart og billig. handler man til andre for egne penger handler man fint, men rimelig. handler man til seg selv for andres penger handler man rimelig, og lite. handler man til andre for andres penger handler man det som er enklest, samme hva det koster. Sånn cirkus i allefall. Og det vises jo her. TS Anonymkode: c0653...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #373 Del Skrevet 2. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Satt dere og ikke spiste på trass, eller? Anonymkode: 6eb9d...91e Neida, vi spiste rikelig. Selv spiste jeg tre sprekkeferdige lefser, og de fleste spiste sånn ca det samme. Anonymkode: c0653...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinky Skrevet 2. mai 2019 #374 Del Skrevet 2. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dævver helt av denne tråden. Dette er så TYPISK jenteoppførsel. Alltid regne på krona, gud forby at man betaler et øre mer enn man mener man burde. Når jeg jobbet som servitør var jentegjenger alltid det verste når det kom til betaling. Måtte ha kollokvie for å finne ut hvem som hadde spist hva, «jeg rørte ikke dressingen, så jeg skal ikke betale de 2 kronene ekstra». Gutta derimot; slåss nærmest om å ta regninga. «Null stress»! ts - du er fader så gnien. Hva så om 100 kr er dyrere enn du forventet- et tacomåltid ville uansett kostet deg 50-70 kr. Og de prisene du opererer med for taco er en vits. Papplefser fylt med first price kjøtt og ost. NAM, for en festmiddag. Kanskje dumpster diving er noe for deg siden du tydeligvis forventer at mat skal koste INGENTING. Det er altså snakk om usle 20 kroner eller så. At det i det hele tatt går an å henge seg opp i det. Samma hvor fattig man er så er 20 kr NADA i den store sammenhengen. og verten er også gnien som inviterer til spleiselag i egen bursdag. Jeez.. legendarisk tråd- fikk meg en god latter. Anonymkode: 56b0d...4e8 Det reagerte jeg også på. Ta betalt for maten i egen bursdag. Hvem gjør det? Syns ikke det går ann. Skal det være istedenfor gaver da eller? Eller skal man sponse bursdagen itilegg til å gi gaver? Drøyt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #375 Del Skrevet 2. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neida, vi spiste rikelig. Selv spiste jeg tre sprekkeferdige lefser, og de fleste spiste sånn ca det samme. Anonymkode: c0653...d6b Fortsatt topper på alle skålene etter at folk har fylt 27 tacolefser til randen. Høres sannsynlig ut. Var det fortsatt topp på den ene rømmeboksen du påstår hun serverte etter at alle disse 27 lefsene var fylt også, eller? Anonymkode: 6eb9d...91e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 2. mai 2019 #376 Del Skrevet 2. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, vi spiste rikelig. Selv spiste jeg tre sprekkeferdige lefser, og de fleste spiste sånn ca det samme. Anonymkode: c0653...d6b Så tre sprekkfulle lefser til en hundrelapp? Hva klager du på? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #377 Del Skrevet 2. mai 2019 Jeg feiret bursdagen min forrige helg. Inviterte noen venner på grillmat. 7 gjester. Jeg tror jeg brukte rundt 1100 på kiwi på å handle mat, snacks og drikke, litt på polet på drikke, og bakte en stor kake (som jeg tipper koster et par hundre kroner i ingredienser). Å skulle tatt i mot penger er helt hårreisende. Jeg har ikke fantastisk god råd, har barn og 70% stilling og stort huslån. Men jeg visste at dagen kom og det var jeg som inviterte dem hjem til meg på mat. Jeg som ville ha dem der og kose meg i deres selskap. Synes verten var gnien. Veldig gnien. Men jeg har skrevet tidligere i tråden og tenker at TS også er gnien om TS ikke hadde reagert om summen hadde blitt 30 kroner billigere (altså rundt 300 mindre totalt på måltidet) for henne. Og synes det kunne bli løst med å enten ikke lage denne tråden, men å tilby å hjelpe å rydde og ta med planten for å dekke de 30 kronene. Eller ved å spørre om det er greit å ta med litt rester hjem "For jeg så det var så mye, og elsker taco dagen derpå. Hvis det er greit? Kan komme tilbake med skålene jeg låner på mandag!" Nekter å tro noen hadde sagt nei til det siste. Og da hadde TS spart seg penger til middag. Det finnes utallige måter å løse det på, og alt løser seg stort sett med et litt åpent sinn, god kommunikasjon og en dose ærlighet. Ikke ved å surne. "Å bære nag er som å drikke gift og vente på at noen andre skal dø.". Neste gang noe sånt skjer så går det an å svare "Oj, jeg lever på studielån og trodde det skulle komme på 60-70. Har det skikkelig trangt akkurat nå, er det greit om jeg betaler litt mindre? Beklager, men jeg trodde ikke det skulle bli såpass!" ...og vips, så hadde trolig verten sagt at det var helt greit. Og klart seg uten de tierene. Vær raus. Om du ikke har råd til å være raus med kroner, så vær raus med vennlighet og ærlighet. Anonymkode: 91226...874 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #378 Del Skrevet 2. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antageligvis. Jeg skrev et oppklarende innlegg på side 13 tror jeg det var. Føler meg hverken smålig eller en dårlig venn fordi jeg reagerer på dette. Studenter som i hovedsak lever på studielån handler ikke på Meny og kjøper utelukkende merkevarer - og når man blir enig om å spleise fordi folk er blakk så syntes jeg man passer litt på prisen. folk i denne tråden er åpenbart uenig med meg, og det er helt greit jeg leser litt her inne og ler, egentlig. Jeg lærte en gang at: handler man til seg selv for egne penger handler man smart og billig. handler man til andre for egne penger handler man fint, men rimelig. handler man til seg selv for andres penger handler man rimelig, og lite. handler man til andre for andres penger handler man det som er enklest, samme hva det koster. Sånn cirkus i allefall. Og det vises jo her. TS Anonymkode: c0653...d6b Forstår deg godt jeg, ts. Med de forutsetningene dere hadde, studenter med dårlig råd, og dere hadde jo snakket om det på forhånd m.t.p. at dere ville gjøre det billig. Men jeg tenker også at verten ikke spekulerte i det, og rett og slett bomma på beregninga, i og med at hun faktisk satt fram all maten. Hadde ikke tenkt noe mer på det og latt det fare, men det høres det ut som du allerede har gjort!😊 Anonymkode: d29dd...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #379 Del Skrevet 2. mai 2019 Hvis noen hadde sagt dette For jeg så det var så mye, og elsker taco dagen derpå. Hvis det er greit? Kan komme tilbake med skålene jeg låner på mandag! Hadde jeg tenkt weirdo 😂 Nete gang er det ts eller noen andre som sitter igjen etter rester. Anonymkode: a8b62...009 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2019 #380 Del Skrevet 2. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde ikke tenkt noe mer på det og latt det fare, men det høres det ut som du allerede har gjort!😊 Anonymkode: d29dd...56b Ironi? det jeg håper ts har lært er å holde seg unna spleise lag og ting som skal deles, og som innbærer penger. Anonymkode: a8b62...009 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå