AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #321 Del Skrevet 1. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De mengdene du og en del andre her setter opp er jo helt hinsides! Trenger da ikke 4 bokser rømme til 8 stk! Holder med 1. Og 8 stk klarer da ikke å spise 5 pk tortilla! Holder rikelig med 2-3 pk i tillegg til et par pakker med skjell. Og 1 kg ost er bare helt latterlig! Og ja, jeg lager ALLTID rikelig med mat når jeg har gjester. Hilsen kokk Anonymkode: 16159...0c8 Haha! Jeg måtte kommentere lengre oppe her på en som mente 4 pk kjøttdeig var for LITE for 8-9 personer, da hadde jeg ikke lagt merke til dette fantastiske overslaget😂. Spiser virkelig folk så mye? Eller er man bare hinsides dårlig til å beregne mengde? Anonymkode: d29dd...56b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tylerkingdurden Skrevet 1. mai 2019 #322 Del Skrevet 1. mai 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: De mengdene du og en del andre her setter opp er jo helt hinsides! Trenger da ikke 4 bokser rømme til 8 stk! Holder med 1. Og 8 stk klarer da ikke å spise 5 pk tortilla! Holder rikelig med 2-3 pk i tillegg til et par pakker med skjell. Og 1 kg ost er bare helt latterlig! Og ja, jeg lager ALLTID rikelig med mat når jeg har gjester. Hilsen kokk Anonymkode: 16159...0c8 Og vi skal anta at denne personen som kjøpte inn maten vet akuratt hvor mye som skal kjøpes inn? DU synes 1 kg ost er latterlig, slutt å vær så bastant, andre mennesker har andre spisevaner enn deg. Personlig har jeg ekstremt mye ost når jeg spiser taco. Er da helt naturlig at vedkommende sikkert passet på at det skulle være mer enn nok, hvor kjipt er det vel ikke hvis det var omvendt? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2019 #323 Del Skrevet 1. mai 2019 (endret) 16 minutter siden, Tylerkingdurden skrev: Og vi skal anta at denne personen som kjøpte inn maten vet akuratt hvor mye som skal kjøpes inn? DU synes 1 kg ost er latterlig, slutt å vær så bastant, andre mennesker har andre spisevaner enn deg. Personlig har jeg ekstremt mye ost når jeg spiser taco. Er da helt naturlig at vedkommende sikkert passet på at det skulle være mer enn nok, hvor kjipt er det vel ikke hvis det var omvendt? 1 kg ER latterlig. Man spiser seg da ikke mett på ost alene? Ikke noe mer å diskutere. Endret 1. mai 2019 av SupaWoman 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #324 Del Skrevet 1. mai 2019 Oi, dere betalte 100 kr for en middag. Jeg er student selv uten god råd, men et sted må da grensen gå. Jeg synes absolutt ikke 100 kr er mye for det. Ville gledelig betalt det, man får mat. I tillegg så huser verten dere og jobber for at dere skal få en fin kveld. Alt handler om prioriteringer. Skal jeg lage middag til mine venner og vi skal spleise så går jeg som regel innom en normal matbutikk (rema/kiwi) jeg løper ikke rundt gjennom ulike butikker for å lete etter de billigste varene. En avokado til 7 kr? Da må du nesten til Grønland på markedet der og kjøpe harde avokadoer i løsvekt? Rema 2pk avokado koster 39 (?). Og ja, da snakker jeg om den i plast. Mest sannsynlig har hun ikke handler så tidlig at hun har kjøpt de i løsvekt, for å la de ligge å modne så de kan bli myke nok til guacamole. En pakke Norwegia på 1 kg er nærmere 100 lappen. Må man ha opprevet koster det fort 40+ for en pakke, og man må fort kjøpe 2 om man er 8-9 stk. Jeg bruker lett 200+ for taco til kun 2 personer. Anonymkode: d9e46...a16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #325 Del Skrevet 1. mai 2019 6 minutter siden, SupaWoman skrev: Ikke noe mer å diskutere. så slutt da.. Anonymkode: a8b62...009 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #326 Del Skrevet 1. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: De mengdene du og en del andre her setter opp er jo helt hinsides! Trenger da ikke 4 bokser rømme til 8 stk! Holder med 1. Og 8 stk klarer da ikke å spise 5 pk tortilla! Holder rikelig med 2-3 pk i tillegg til et par pakker med skjell. Og 1 kg ost er bare helt latterlig! Og ja, jeg lager ALLTID rikelig med mat når jeg har gjester. Hilsen kokk Anonymkode: 16159...0c8 Vel, det finnes, tro det eller ei, mennesker som spiser mer enn en enslig tacolefse, hvilket er det to standard pakker med tortillas utgjør. Jeg kjenner mange som spiser både tre og fire lefser og et par menn som spiser enda mer. Det var dessuten snakk om 8-9 personer, og da regner man til ni, ikke til åtte. Fem pakker utgjør tre tortillas til hver, og er i min verden bittelitt i overkant i de fleste selskaper, mens fire ville blitt litt knapt eller akkurat. Og litt knapt er ikke akkurat drømmen min som vertinne. Og å kjøpe en stor ost istedenfor mindre og dyrere pakker med revet er jo uansett bare økonomisk; hva ville målet vært med å betale mer for å få mindre og det attpåtil av en vare med dårligere kvalitet? Anonymkode: 6eb9d...91e 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #327 Del Skrevet 1. mai 2019 15 minutter siden, Tylerkingdurden skrev: Og vi skal anta at denne personen som kjøpte inn maten vet akuratt hvor mye som skal kjøpes inn? DU synes 1 kg ost er latterlig, slutt å vær så bastant, andre mennesker har andre spisevaner enn deg. Personlig har jeg ekstremt mye ost når jeg spiser taco. Er da helt naturlig at vedkommende sikkert passet på at det skulle være mer enn nok, hvor kjipt er det vel ikke hvis det var omvendt? Joda, man tar i litt ekstra når man har gjester. Men det der er hinsides, som kokken skreiv! Og ikke bare osten...4(!) bokser rømme og 5 pakker tortilla, hvor mange er det? 40 tortillas? På 8 stk! Og da skulle man trø innpå noen skjell i tilegg🙊🙈 Anonymkode: d29dd...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #328 Del Skrevet 1. mai 2019 Hvis jeg hadde vært invitert på taco og det hadde vært kun én - 1 - boks rømme på 9 personer så hadde jeg blitt ekstremt muggen! 😂 Spiser lett en halv boks rømme alene når vi har taco. Anonymkode: be0ac...c76 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #329 Del Skrevet 1. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg hadde vært invitert på taco og det hadde vært kun én - 1 - boks rømme på 9 personer så hadde jeg blitt ekstremt muggen! 😂 Spiser lett en halv boks rømme alene når vi har taco. Anonymkode: be0ac...c76 Joda, men da tar man 2! Finnest mellomting, vet du😉 Anonymkode: d29dd...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #330 Del Skrevet 1. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg hadde vært invitert på taco og det hadde vært kun én - 1 - boks rømme på 9 personer så hadde jeg blitt ekstremt muggen! 😂 Spiser lett en halv boks rømme alene når vi har taco. Anonymkode: be0ac...c76 Men du, ikke mening å være frekk altså! Men blei oppriktig nysgjerrig😊, halv boks rømme fordelt på hvor mange lefser/skjell? Anonymkode: d29dd...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #331 Del Skrevet 1. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men du, ikke mening å være frekk altså! Men blei oppriktig nysgjerrig😊, halv boks rømme fordelt på hvor mange lefser/skjell? Anonymkode: d29dd...56b 4 Anonymkode: a8b62...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #332 Del Skrevet 1. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men du, ikke mening å være frekk altså! Men blei oppriktig nysgjerrig😊, halv boks rømme fordelt på hvor mange lefser/skjell? Anonymkode: d29dd...56b Spiser som regel 2 store tortillas, 3 hvis jeg er supersulten. Ja, jeg er ekstremt glad i rømme. 😄 Anonymkode: be0ac...c76 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #333 Del Skrevet 1. mai 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, men da tar man 2! Finnest mellomting, vet du😉 Anonymkode: d29dd...56b Jo, men rømme holder seg jo i månedsvis i kjøleskapet (uåpnet), så hvorfor være så gnien? Anonymkode: be0ac...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2019 #334 Del Skrevet 1. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, men rømme holder seg jo i månedsvis i kjøleskapet (uåpnet), så hvorfor være så gnien? Anonymkode: be0ac...c76 Nei, den har en holdbarhet på et par uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #335 Del Skrevet 1. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 Anonymkode: a8b62...009 👍 Ok, jeg skjønner det at det er svært ulike preferanser som er ute å går når det kommer til fredagstacoen når jeg leser her inne! Jeg bruker sånn type 2-3 t-skeier til et tacoskjell og et lite dryss med ost, men har til gjengjeld en kvart løk oppi hvert skjell😁 Anonymkode: d29dd...56b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #336 Del Skrevet 1. mai 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiser som regel 2 store tortillas, 3 hvis jeg er supersulten. Ja, jeg er ekstremt glad i rømme. 😄 Anonymkode: be0ac...c76 Ok! Trudde det var du som svarte 4😁 Anonymkode: d29dd...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #337 Del Skrevet 1. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, men rømme holder seg jo i månedsvis i kjøleskapet (uåpnet), så hvorfor være så gnien? Anonymkode: be0ac...c76 Fordi ts og vennene er fattige studenter! Det var det som var utgangspunkt i tråden, verten hadde handlet inn for mye😂. Anonymkode: d29dd...56b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2019 #338 Del Skrevet 1. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok! Trudde det var du som svarte 4😁 Anonymkode: d29dd...56b Lett å se se blind på alle ABene, viktig å forholde seg anonym når man diskuterer taco. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #339 Del Skrevet 1. mai 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 👍 Ok, jeg skjønner det at det er svært ulike preferanser som er ute å går når det kommer til fredagstacoen når jeg leser her inne! Jeg bruker sånn type 2-3 t-skeier til et tacoskjell og et lite dryss med ost, men har til gjengjeld en kvart løk oppi hvert skjell😁 Anonymkode: d29dd...56b Liker ikke taco Shell eller ikke kjøtt til taco rømme en kvart boks, altså 1 boks for 4 stk, så jeg hadde beregnet 3 rømmer til 9, av denne enkele grunn. Bedre å ha for mye enn for lite. Anonymkode: a8b62...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2019 #340 Del Skrevet 1. mai 2019 2 minutter siden, SupaWoman skrev: Lett å se se blind på alle ABene, viktig å forholde seg anonym når man diskuterer taco. Så absolutt! Tacovaner kan være greit å holde anonyme😎 Anonymkode: d29dd...56b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå