Gå til innhold

Har du brukt hundeforsikringa di?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva brukte du den på (hvilken skade, sykdom osv.) og hvilken forsikring har du?

Hva var egenandelen?

Hilsen forvirret hundeeier som skal velge forsikring...

Anonymkode: c322d...8bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har Gjensidige, 25% egenandel. Brukt på både skader og sykdom på flere hunder. Godt fornøyd, de har dessuten direkteoppgjør med dyrlegen.  

Anonymkode: 181bf...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har Gjensidige, 25% egenandel. Brukt på både skader og sykdom på flere hunder. Godt fornøyd, de har dessuten direkteoppgjør med dyrlegen.  

Takk for svar! Hvor mye betaler du i måneden?

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 270 kr i mnd. gjennom Agria. hunden er snart to år og fikk nylig analkjertelbetennelse som måtte tømmes under narkose. Kostet ca. 3600 kr, betalte 2300 kr.

Anonymkode: 15940...5fd

AnonymBruker
Skrevet

Tryg, 2000,- i egenandel, brukt ved noe som trolig var en forgiftning, var nære ved å miste hunden min. Fornøyd, ingen problem ved oppgjør, hadde penger på konto neste dag. Har opptil 50 000,-, dekker også medisiner. Forsikringspremie vil variere med rase. 

Anonymkode: 2f61b...21f

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tryg, 2000,- i egenandel, brukt ved noe som trolig var en forgiftning, var nære ved å miste hunden min. Fornøyd, ingen problem ved oppgjør, hadde penger på konto neste dag. Har opptil 50 000,-, dekker også medisiner. Forsikringspremie vil variere med rase. 

Takk for svar! Du betalte 2000 selv, men hvor mye kostet behandlingen totalt?

Virker som det enten er en prosentsats for egenandel eller en ganske høy egenandel per behandling, og jeg er veldig usikker på hva som lønner seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Tryg, betaler ca 600(!) per mnd. Operasjon til 30000+, egenandel 2000. Sånn sett fornøyd, vurderer å avslutte pga horribel mndpris

Anonymkode: b93b8...9b5

AnonymBruker
Skrevet

Uten forsikring hadde det blitt veldig dyrt å gi hunden vår de behandlingene den trengte. Hunden kommer fra en seriøs oppdretter med hode stamtavlen på begge sider, men sykdom/skade kan skje. Blandet annet måtte hun ha 2 kneoperasjonen som kostet 15.000 hver. Husker ikke hva egenandelen var men ca 1-2000 kanskje?

Anonymkode: f29dd...021

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tryg, betaler ca 600(!) per mnd. Operasjon til 30000+, egenandel 2000. Sånn sett fornøyd, vurderer å avslutte pga horribel mndpris

Anonymkode: b93b8...9b5

Oi, det var dyrt ja! Men samtidig en grei egenandel for en operasjon på 30 000. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten forsikring hadde det blitt veldig dyrt å gi hunden vår de behandlingene den trengte. Hunden kommer fra en seriøs oppdretter med hode stamtavlen på begge sider, men sykdom/skade kan skje. Blandet annet måtte hun ha 2 kneoperasjonen som kostet 15.000 hver. Husker ikke hva egenandelen var men ca 1-2000 kanskje?

Takk for svar. Hvilken forsikring har du?

AnonymBruker
Skrevet

Vi ha Afrika. Veldig fornøyd. De har direkteoppgjør slik at jeg ikke må lege ut penger først ic så få tilbake. Tror det er ca 360 i mnd. De har ulike forsikringer ut fra hvor stor/liten egenandelen er. Vi har ikke den dyreste forsikringen, men ikke den billigste heller

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi ha Afrika. Veldig fornøyd. De har direkteoppgjør slik at jeg ikke må lege ut penger først ic så få tilbake. Tror det er ca 360 i mnd. De har ulike forsikringer ut fra hvor stor/liten egenandelen er. Vi har ikke den dyreste forsikringen, men ikke den billigste heller

Autokorrekt altså.  I har ikke Afrika men agria;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Forsikringene er forskjellig alt etter hvilken rase hunden er. En hund kan koste 900 mens en annen 300 i mnd i samme selskap.

Anonymkode: 8f1d8...e00

Skrevet

Jeg har klp. Betaler 89 kr i mnd. 1000 kr i egenandel. Har ikke brukt den mer en gang. En regning kom på 1500, fikk igjen 500 kr. 

AnonymBruker
Skrevet

Har jbf. 1500 i året, 500,- i egenandel. Må være i familie med noen som jobber i jernbaneverket for å kunne få den forsikringen.

Anonymkode: 8fbce...8c2

AnonymBruker
Skrevet

Hadde Agria. Betalte 300 i mnd. Så den ene gangen jeg brukte forsikringen, etter hunden spiste en del sjokolade, så fikk jeg meg et sjokk. Første gang jeg brukte forsikringen på de 3 åra jeg var forsikret, så satte de opp årskontingenten min med 400 kr😡

Så da meldte jeg meg ut og har heller spart på egenhånd, og har nå en buffer om noe skulle skje. Hunden er nå 7 år, har kun hatt uhellet med sjokolade til nå.

Anonymkode: 131f4...69e

• Liker 1
Gjest NotYou
Skrevet

Sparebank1 Lofavør 

20% minimum 1500kr egenandel - 214kr mnd 

Vi har hatt i alle fall 5-6 ørebetennelsee i valpetida. Ellers bittskade fra annen hund, og ulike sykdommer. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Du betalte 2000 selv, men hvor mye kostet behandlingen totalt?

Virker som det enten er en prosentsats for egenandel eller en ganske høy egenandel per behandling, og jeg er veldig usikker på hva som lønner seg. 

16 000,-. For min del synes jeg en fast sum er greit i egenandel, for det skal ikke mye til før det blir dyrere enn at det lønner seg hvis de blir akutt syke. Men det lønner seg også å se på hva forsikringen dekker, er ikke alle som dekker medisiner f.eks. Tryg har også nå forsikring for hunden hele livet, tidligere opphørte den ved fylte 10 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Agria. Egenaldel 3000,-

Brukt 1 gang da hunden var valp og greide å klatre høyt opp på benken å gnage seg igjennom og sluke en boks med jerntabletter. Måtte pumpes og få motgift.

Brukt 1 gang ved operasjon av patella.

Anonymkode: 1e0e9...835

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Hmmmmmm skrev:

Jeg har klp. Betaler 89 kr i mnd. 1000 kr i egenandel. Har ikke brukt den mer en gang. En regning kom på 1500, fikk igjen 500 kr. 

Det var billig! Vet du hvorfor? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Hvor mye betaler du i måneden?

Husker ikke. Men prisene varierer jo etter rase på hunden og hvilken dekning en har. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...