Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen tips her.

Vi har (nesten) alltid med oss hunden når vi kjører bil. Ettersom rekordvarmen ser ut til å fortsette lurer jeg litt på hvordan andre løser dette. Når vi kan tar vi selvsagt hunden ut men det er ikke alltid det passer. Vi kan styre bilens AC anlegg via app, så bilen holdes alltid kjølig hvis hunden er i bilen men holder det? 

Vurderer kjølematte: https://www.dyrekassen.no/trixie-kjoelematte-blaa?gclid=CjwKCAjw-4_mBRBuEiwA5xnFIMCagaA-Sk_LL84Po7JYpleV5mChBsSIUmx9vbIYpR3dcZ9ALeJXDRoCLhsQAvD_BwE

men den må jo da evnt ut og inn hvis det blir kalde dager.

Noen som kan dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De kjølemattene bør kun brukes under tilsyn.  Hvis hunden biter i matten, klorer hull på den, eller den blir skadet på en annen måte kan den være svært skadelig for hunden.

Akkurat som at vi ikke ville latt et barn sitte i bilen alene, lar vi heller aldri hunden ligge alene i bilen noen gang. Passer det ikke å ta med hunden har den det bedre hjemme, eller hos hundepasser.

Anonymkode: b5a13...20b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kjølemattene bør kun brukes under tilsyn.  Hvis hunden biter i matten, klorer hull på den, eller den blir skadet på en annen måte kan den være svært skadelig for hunden.

Akkurat som at vi ikke ville latt et barn sitte i bilen alene, lar vi heller aldri hunden ligge alene i bilen noen gang. Passer det ikke å ta med hunden har den det bedre hjemme, eller hos hundepasser.

Hvem er vi? Ikke projiser.

Anonymkode: 7d779...9f7

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er vi? Ikke projiser.

Anonymkode: 7d779...9f7

"Vi" er familien.  

Skrevet

Da dropper jeg kjølematte. Har hundepasser.

Allikevel er bil faktisk et bedre alternativ for vår hund. Jeg reiser mye og hunden plages ikke av det. Det er snakk om opptil 30minutter ved feks matbutikk. Hunden vil heller være med ut på biltur enn å være hjemme alene 😅.

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, kahaki skrev:

Allikevel er bil faktisk et bedre alternativ for vår hund. Jeg reiser mye og hunden plages ikke av det. Det er snakk om opptil 30minutter ved feks matbutikk. Hunden vil heller være med ut på biltur enn å være hjemme alene 😅.

Jeg forstår, alle har ulikt utgangspunkt,  og ulike hensyn å ta.  :)

Har du mulighet til å handle i butikker med parkeringshus? Jeg forestiller meg at det er tryggere hvis noe skulle skje, enn ute i friluft der temperaturen kan stige mye i løpet av bare noen få minutter.

AnonymBruker
Skrevet

Er forresten veldig glad for at du velger å droppe kjølematte uten tilsyn.  Nabohunden ble veldig syk etter at det gikk hull på hennes. 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, kahaki skrev:

Fint at hunden trives i bil. Jeg skjønner godt at hunden heller vil bli med på spennende turer enn å være hjemme alene, men hunden vet jo ikke hva som er best for seg selv 😅 om han/hun får bli med på kjøligere dager (for de har vi jo mange av) så er det mer enn mange andre hunder får. På de varme dagene er det greit å la den være hjemme eller hos hundepasser. Man kan stille bilen i skyggen, ha hele bakluka åpen, tilgang på vann osv., men det blir likevel veldig varmt. 🐶

Anonymkode: 81266...eb3

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint at hunden trives i bil. Jeg skjønner godt at hunden heller vil bli med på spennende turer enn å være hjemme alene, men hunden vet jo ikke hva som er best for seg selv 😅 om han/hun får bli med på kjøligere dager (for de har vi jo mange av) så er det mer enn mange andre hunder får. På de varme dagene er det greit å la den være hjemme eller hos hundepasser. Man kan stille bilen i skyggen, ha hele bakluka åpen, tilgang på vann osv., men det blir likevel veldig varmt. 🐶

Anonymkode: 81266...eb3

Men blir det så varmt når TS kan styre temperaturen i bilen? 

Anonymkode: e426a...373

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men blir det så varmt når TS kan styre temperaturen i bilen? 

Anonymkode: e426a...373

Det er det jeg og lurer på. I tillegg har jeg monitor som overvåker hunden til skjerm. 

Tror jeg uroer meg litt mye, men er første sommeren med hunden og trenger litt erfaring og råd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen tilhenger av "Hva hvis?", men i noen tilfeller mener jeg det er riktig, og dette er et av de tilfellene.

"Hva hvis jeg blir borte lenger enn planlagt?", "Hva hvis jeg mister tilgangen til å kontrollere temperatur via app?" osv

Hvis barn eller dyr skal være alene i bil er det mange hensyn å ta, og man må være forutseende og ha tenkt igjennom verste scenario.

Å basere seg 100% på teknologi blir for meg en sovepute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...