Gå til innhold

Stekte egg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stekt på en side, sprø stekeskorpe, spisskummen, chiliflak og havsalt på. Spiser med ristet brød. Muuligens bacon ved siden av og ost på toppen😋

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Zeitgeist skrev:

Men det er jo når du og jeg er på hyttetur, vennen :fnise:

Å, ja. Sånn var det, ja.   😉

• Liker 1
Skrevet

Vil som regel ha flytende, hel plomme. Noen ganger blir ikke eggehviten ordentlig stekt på oppsiden, så da snur jeg egget og lar det stekes noen sekunder på oversiden uten å ødelegge plommen. Spises enten alene, på skive, med bacon til, eller jeg laher en seilerpatent - brød, smør, ketchup, karbonade og egget på toppen. 

Er ellers stor fan av bløtkokt egg😊

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om man steker brødskiven på begge sider i stekepanna samtidig som man steker egget, er det også en nytelse :spise: 

Anonymkode: 819af...fd3

Ja, det er godt. Mye brukt i Russland faktisk. Praktisk også til barn som nekter å spise. 

Harrisa er også godt til egg, men noe spesielt. Har dessverre ikke oppskrift. Husker når det var in å spise tartar. 

Eggerøre er godt, hvis man kan lage det. Egg er ikke bare bare. 

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I og for seg, ja, men det er ikke speilegg rent teknisk sett - man knekker et egg på pizzaen når den er i ovnen, og steker den som en del av fyllet. Veldig vanlig i Frankrike.https://www.google.com/search?q=pizza+oeuf&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwi06KOd3_LhAhXpoosKHXsuAQUQsAR6BAgJEAE&biw=1350&bih=604

Samme gjør man i Frankrike med pannekaker, dvs man har røre i pannen, steker pannekaken til den stivner på toppen, knekker et egg på midten, har på skinke og ost, og bretter inn kantene tilslutt: https://www.google.com/search?q=galette+complete&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjL1bnQ3_LhAhUUwsQBHdZsDwUQsAR6BAgHEAE&biw=1350&bih=604

Og ang. shaksuka som noen la ut bilde av her: Det er heller ikke speilegg/stekt egg i streng forstand, men egg posjert i spicy tomatsaus. Veldig godt.

Anonymkode: ce218...a2e

Tusen takk for info.  Skal se nærmere på dette.   😀

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Eldorado skrev:

Vil som regel ha flytende, hel plomme. Noen ganger blir ikke eggehviten ordentlig stekt på oppsiden, så da snur jeg egget og lar det stekes noen sekunder på oversiden uten å ødelegge plommen. Spises enten alene, på skive, med bacon til, eller jeg laher en seilerpatent - brød, smør, ketchup, karbonade og egget på toppen. 

Er ellers stor fan av bløtkokt egg😊

Skru ned varmen litt for å la hviten stivne uten at du svir undersiden. Eventuelt stikk noen hull i halvferdig hvite.  Funker for meg.   ☺

Jeg elsker også bløtkokte egg.   😀

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Thildamor skrev:

Du har sikkert fått svar på dette tidligere i tråden, men jeg gadd ikke å lese alle svarene. Ja, jeg har fått det på pizzarestaurant i Montenegro. Der får en også stekt egg på biffen. 

Takk.   ☺

Tror jeg må teste egg på pizza en gang. På biff er visst vanlig, men har aldri spist det heller.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...