AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #41 Skrevet 27. april 2019 For meg varierer det veldig. Noen ganger MÅ jeg ha den stekt på bare en side med litt flytende plomme. Men ikke for flytende! Den må fortsatt være ganske tykk! Også liker jeg godt at det er stekt i masse fett av noe slag (enten smør eller olje) og at man kaster litt av det fettet på toppen av egget, så det blir litt stekt på toppen også. Da slipper jeg å risikere at det er stekt nederst og slimete/nesten rått på toppen. Og andre ganger må den være stekt på begge sider. Knust eller hel plomme har ingenting å si da. Jo sprøere stekeskorpe, jo bedre. Det gjelder uansett type stekt egg! Den første måten synes jeg smaker best, samt at det er godt med litt forskjellig tekstur i egget. Men den andre metoden er den metoden jeg vokste opp med. Masse koselige barndomsminner fra når pappa stekte egg til seg selv, og stekte egg til meg samtidig. Der i huset blir den alltid snudd, og godt stekt. Så jeg tror det kommer an på humøret rett og slett. Anonymkode: 6d9f4...fcd 2
Yuumi Skrevet 27. april 2019 #42 Skrevet 27. april 2019 Jeg klekker egget i panna, knuser plomma lar det steke litt også snur jeg det og steker det litt på andre siden før jeg tar det på rundstykke eller med bacon (Og speilegg på burger er dødsdigg ❤️) 2
Million Skrevet 27. april 2019 #44 Skrevet 27. april 2019 Jeg spiser speilegg på samme måte som deg/til samme retter, Jerry Lee. Men når jeg tenker meg om, er det år og dag siden jeg spiste det på karbonader! Det må jeg snart ha igjen. Lurer på om jeg må kjøpe det til uka, for nå fikk jeg veldig lyst på det å spise. 2
Jerry Lee Skrevet 27. april 2019 Forfatter #45 Skrevet 27. april 2019 4 minutter siden, Million skrev: Jeg spiser speilegg på samme måte som deg/til samme retter, Jerry Lee. Men når jeg tenker meg om, er det år og dag siden jeg spiste det på karbonader! Det må jeg snart ha igjen. Lurer på om jeg må kjøpe det til uka, for nå fikk jeg veldig lyst på det å spise. Kjøp, spis og kos deg. 😉 Stekt løk mellom karbis og egg er også godt. 1
Jerry Lee Skrevet 27. april 2019 Forfatter #46 Skrevet 27. april 2019 32 minutter siden, Emblja skrev: .... før jeg tar det på rundstykke eller med bacon (Og speilegg på burger er dødsdigg ❤️) Ja! Og spesielt det i (.....) 😊 1
Million Skrevet 27. april 2019 #47 Skrevet 27. april 2019 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Kjøp, spis og kos deg. 😉 Stekt løk mellom karbis og egg er også godt. Jeg elsker løk! ❤️ 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. april 2019 #48 Skrevet 27. april 2019 Steker på begge sider, men har flytende eller smilende plomme, brukes på brødskive, til karbonade, snurring, pytt i panne og med bacon og tomatbønner.
Jerry Lee Skrevet 28. april 2019 Forfatter #49 Skrevet 28. april 2019 9 timer siden, Catalina Culès skrev: Steker på begge sider, men har flytende eller smilende plomme, brukes på brødskive, til karbonade, snurring, pytt i panne og med bacon og tomatbønner. 1
Jerry Lee Skrevet 28. april 2019 Forfatter #50 Skrevet 28. april 2019 (endret) ^ Ja, og til snurring og tomatbønner, selvsagt. Irriterer meg at jeg glemte det. (()) Endret 28. april 2019 av Jerry Lee 2
Anja40 Skrevet 28. april 2019 #51 Skrevet 28. april 2019 Steker egg og legger osteskiver på hviten og lar osten smelte. Selvfølgelig med bacon og stekte tomater. Veldig godt med tomatbønner varmet i noe av baconfettet servert på ristet brød med speilegg. Og plommen må være hel og flytende 😀 3
Jerry Lee Skrevet 28. april 2019 Forfatter #52 Skrevet 28. april 2019 1 time siden, Anja40 skrev: Steker egg og legger osteskiver på hviten og lar osten smelte. Selvfølgelig med bacon og stekte tomater. Veldig godt med tomatbønner varmet i noe av baconfettet servert på ristet brød med speilegg. Og plommen må være hel og flytende 😀 Greit om jeg tar en tur? 😉 2
Jerry Lee Skrevet 28. april 2019 Forfatter #54 Skrevet 28. april 2019 7 minutter siden, Anja40 skrev: Absolutt 😋 Takk Jeg har opplevd at noen la speilegg på pizza. Noen som kjenner til det? 😊 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #55 Skrevet 28. april 2019 Legg et par skiver ost oppå egget mens den steker, og deretter snu egget (med osten på) slik at osten blir litt stekt i et lite minutt, og deretter rett på brødskiva og nyt Anonymkode: 819af...fd3 1
Jerry Lee Skrevet 28. april 2019 Forfatter #56 Skrevet 28. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Legg et par skiver ost oppå egget mens den steker, og deretter snu egget (med osten på) slik at osten blir litt stekt i et lite minutt, og deretter rett på brødskiva og nyt Anonymkode: 819af...fd3 Det er utprøvd. Og det er godt. 😀 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #57 Skrevet 28. april 2019 18 timer siden, Million skrev: Jeg elsker løk! ❤️ Kanskje @HalldirV2 også vil dele noen kombinasjoner med egg og løk? Anonymkode: 819af...fd3 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #58 Skrevet 28. april 2019 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: Det er utprøvd. Og det er godt. 😀 Smøreost er også veldig godt sammen med egg (påføres oppå egget under steking). Pepperoni-ost feks Anonymkode: 819af...fd3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #59 Skrevet 28. april 2019 Varierer etter lysten. Noen ganger steker jeg egget på begge sider med punktert plomme. eller så visper jeg det sammen til eggedosis og har hvitost og skinkebiter inni. Noen ganger bruker jeg hvitost og løk inni. I det siste har favoritten vært å kaste eggeplommen og steke bare det hvite og ha på brødskive. Bruker også gastromat krydder på om jeg føler for det. Anonymkode: 59134...f63 2
Jerry Lee Skrevet 28. april 2019 Forfatter #60 Skrevet 28. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Smøreost er også veldig godt sammen med egg (påføres oppå egget under steking). Pepperoni-ost feks Anonymkode: 819af...fd3 Aha! Uprøvd. Takk for tips. 😀 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå