AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Eller bør man vente til ettersommeren? Kan det være fukt veden etter vinterhalvåret når det jo har vært rått ute? Selv om veden har stått under bølgeblikk og i flere år? Ønsker svar fra dem som har kinnskap om dette Anonymkode: ff5ee...aa0
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Du kan trygt ta det inn. En vet ikke hvilken sommer en får, så det vil uansett yttertørke helt greit inne:-) Anonymkode: 59b5a...9f2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 Om veden er gammel, så er det ikke sikkert den vil avgi så mye varme. Den kan råtne opp. Men jeg hadde ikke tatt den inn før jeg skull fyre igjen. Anonymkode: 2babc...e07
Jerry Lee Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 Flere år gammel ved er selvsagt tørr nok til å ta inn. Og ved trekker ikke inn fukt om det har ligget under tak/ tildekket med lufting. Fukt på utsiden tørker fort.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om veden er gammel, så er det ikke sikkert den vil avgi så mye varme. Den kan råtne opp. Men jeg hadde ikke tatt den inn før jeg skull fyre igjen. Anonymkode: 2babc...e07 Gammel har ingenting å si. Tørr ved råtner ikke:-) Anonymkode: 59b5a...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #6 Skrevet 27. april 2019 Takk for alle svar. Da tar jeg den inn straks det blir finvær igjen Anonymkode: ff5ee...aa0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå