Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke lyst på barn før jeg ble 40. Og da jeg var 41 fikk jeg mitt første barn. Og nå har jeg lyst på barn nr 2.....Har lest det er ca 1% sjanse for at det skal skje naturlig. Noen som har noen solskinnshistorier å fortelle?

Anonymkode: fbd61...9d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk min første da jeg var 40 og er gravid med andre som 41-åring nå. Helt naturlig og forsøkte ikke engang (utover å stoppe med prevensjon). Begynte ikke med prevensjon etter førstemann fordi jeg som deg trodde sjansen var så liten. Kanskje vi hadde superflaks, men poenget er at det gikk veldig fort, så hvem vet? Hadde jeg vært deg hadde jeg rett og slett bare prøvd og tatt det som det kommer. Skjer det så skjer det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor ble, i en alder av 44 år. 

Anonymkode: 402eb...2c4

AnonymBruker
Skrevet

Ei som var sammen med en kompis. De hadde faktisk gjort det slutt da hun oppdaget at hun var gravid, som 41-åring. 

Anonymkode: 5b505...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire venninner/bekjente som ble det og som fødte i en alder av 42-43 år. 

På grunn av en slektsgransker i familien har jeg rimelig oversikt over veldig mange personer i en av slektsgrenene. Det er overraskende mange av mine slektninger (type grandtanter, farfars kusiner ++) på 1920-1940-tallet som fikk flere barn etter fylte 40. Da var det i alle fall ikke snakk om annet enn naturlig befruktning. ;) En av dem fikk faktisk sin siste da hun var 47. Selv om vi har lengre forventet levetid i dag, og holder oss unge og spreke lenge, var det altså heller ikke helt uvanlig i gamledager, heller. Dermed skulle det være sjanser fremdeles!  

Anonymkode: f195a...598

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en som fikk i alder av 42 og 47, helt naturlig. Hun er veldig sprek for alderen, selv om det kanskje ikke har noe å si. 

Anonymkode: 77ef7...732

Skrevet

Kjenning av fleire som har blitt naturlig gravide etter 40. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, mammahjarte skrev:

Kjenning av fleire som har blitt naturlig gravide etter 40. 

Hvordan vet du at de faktisk ble naturlig gravide?

Anonymkode: fd34b...0dd

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan vet du at de faktisk ble naturlig gravide?

Liten plass, alle veit alt om alle. Må og reisa vekk relativt mye for å få ivf. Ho eine sa di slutta berre på prevensjon, det tok over eit år før ho var gravid. 

AnonymBruker
Skrevet

Både min tante og bestemor ble gravide i 40-åra. Tror ikke at noen av graviditetene var planlagt og uansett så var dette mellom 1940 og 1980, så da var det vel begrenset med hjelpemidler.

Anonymkode: d2c8e...e1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke 1% sjanse. Den er mye høyere. Svigerinnen min fikk barn ved 46 og 48 år. Uten at det tok lang tid å bli gravid. 

Men slikt er jo individuelt.  Om du har merket blødningsforstyrrelser er jo sjansen mindre. 

Anonymkode: 2c05b...4aa

Skrevet

Jeg er 39 med termin i sommer. Jeg tror jeg vil være greit fertil et par år til. Jeg ble rask gravid nå også☺️

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, mammahjarte skrev:

Liten plass, alle veit alt om alle. Må og reisa vekk relativt mye for å få ivf. Ho eine sa di slutta berre på prevensjon, det tok over eit år før ho var gravid. 

Min yngste datter ble til ved eggdonasjon og ingen har den fjerneste anelse om at hun ikke ble til på vanlig måte. Ikke mye man må reise vekk for det faktisk, så veldig lett å få til uten at noen vet det.

AnonymBruker
Skrevet

Min stemor fikk sistemann da hun var 40, på naturlig vis :)

Anonymkode: d13d8...697

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for oppløftende historier. Vi får se om akkurat jeg er av de heldige...

Anonymkode: fbd61...9d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...