AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Alle hater meg å jeg hater meg selv? Hva burde jeg si da? Anonymkode: 61e4f...6ce
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Mener du at han sier at han selv er ett null? Du sier ikke hvor gammel han er, men antar skolealder: For meg tyder det på at han opplever mobbing, om muligens i ganske stor grad. Jeg ville satt meg ned å pratet godt om det. Prøv å finne ut om det er enkeltpersoner som mobber, eller om det er i større omfang. Er det mobbing "kun" på skole, eller også på fritid? Ta kontakt med skolen, og krev tiltak og oppfølging. Er det enkeltpersoner som står bak mobbingen, så kan du prøve snakke med foreldrene. Anonymkode: 04d2a...37a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 Ja han sier han er ett null. Jeg har spurt om han blir mobbet men han sier nei. Læreren sier han er en populær gutt i klassen som har mange å leke med. Men det er ikke så mange som ringer til han eller kommer til han hjemme. Anonymkode: 61e4f...6ce
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja han sier han er ett null. Jeg har spurt om han blir mobbet men han sier nei. Læreren sier han er en populær gutt i klassen som har mange å leke med. Men det er ikke så mange som ringer til han eller kommer til han hjemme. Anonymkode: 61e4f...6ce Det samme skjedde med meg i 3 klasse, ble sendt til BUP, hun snakket 10 min med min far med meg tilstede 1 gang, og rapporten ble "XXXX stortrives på skolen og har mange venner"!?!?? Anonymkode: 6d4d6...e6d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Ja han sier han er ett null. Jeg har spurt om han blir mobbet men han sier nei. Læreren sier han er en populær gutt i klassen som har mange å leke med. Men det er ikke så mange som ringer til han eller kommer til han hjemme. Anonymkode: 61e4f...6ce hmm, da var det litt verre... Har han sagt noe mer om hvorfor han mener han er ett null, og hvorfor han tror alle hater han? Det kan være veldig vanskelig for barn å innrømme at dem blir mobbet og plaget, så det kan være at det er noen som plager han selv om han sier nei... En del mobbing foregår også veldig skjult, slik at det kan framstå som at alt er greit, så det kan være noe lærer ikke ser... Det at han ikke har mange å være med på fritiden, kan tyde på at ting kanskje ikke er så greit likevel på skolen, men det trenger ikke være det heller... Du må nesten bare fortsette prøve snakke med han, prøve å finne ut hvorfor han anser seg som ett null og hvorfor han tror alle hater han. Det kan være det er noe dere voksne ikke ser, og det kan være at han har alt for høye forventninger til seg selv, eller det kan være at han er deprimert... Og om du ikke kommer inn på han og får vite hva grunnene er, så ville jeg vurdert kontakte BUP... Jeg selv var en sånn "midt på treet" på skolen, hadde noen venner og noen som plaget meg. Jeg sa aldri noe til de voksne om de som plaget meg, for jeg ville ikke være til bry, og jeg ville ikke lage styr, og jeg var redd for at ting skulle bli verre... Jeg hadde spesielt en i klassen som plaget meg mye i forhold til prestasjoner på skolen, hun var liksom best i alt. Jeg var gjennomsnittlig, og av en eller annen grunn valgte hun plage meg igjennom hele grunnskolen. Hun plaget meg fordi jeg gjorde det dårligere enn henne, selv om det igjen var mange som var dårligere enn meg igjen. Jeg følte meg ofte dummere enn hva jeg var, fordi hun skulle gni inn hvor mye bedre hun var. Men det var aldri noen voksne som så dette og tok tak i det, for det var ikke så synlig siden jeg hadde venner også. Jeg var alltid inkludert i lek og aktiviteter, og framsto derfor også som at ting var fint. Så selv om ting framstår helt fint på skolen, så kan det ligge noe der som skurrer også... Ikke all mobbing er synlig, og ikke all mobbing går ut på ekskludering. Anonymkode: 04d2a...37a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå