AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #21 Del Skrevet 27. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har to sett. Sommer og vinterdyner. Når våren kommer vasker jeg vinterdyner og puter. Nesten tørr i trommel henger jeg de ute i solen. Vær sikker på at de er helt tørre før du pakker de vekk. Samme med sommerdyner, når sommer er over. Anonymkode: 1d5a6...09c Dyner skal aldri ut i solen. Gammel lærdom fra en dyneprodusent. Anonymkode: 2c042...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #22 Del Skrevet 27. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dyner skal aldri ut i solen. Gammel lærdom fra en dyneprodusent. Anonymkode: 2c042...613 Det er ikke dun, så det går greit Anonymkode: 1d5a6...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #23 Del Skrevet 27. april 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dyner skal aldri ut i solen. Gammel lærdom fra en dyneprodusent. Anonymkode: 2c042...613 Hvorfor? Lufter dundynene ganske hyppig, så er bare nysgjerrig. Anonymkode: f0d5f...b55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #24 Del Skrevet 27. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Lufter dundynene ganske hyppig, så er bare nysgjerrig. Anonymkode: f0d5f...b55 - Om du har en dundyne eller -pute må du huske at den ikke skal luftes i direkte sollys. Dette kan ødelegge dunets naturlige lanolinlag slik at dynen mister spenst, sa Lidahl til Dinside https://www.dinside.no/bolig/slik-bor-du-lagre-og-vedlikeholde-dyna-di/61052171 Anonymkode: 35332...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #25 Del Skrevet 27. april 2019 "- Når det gjelder sollys – så skal ikke dundyner henge for lenge slik at varmen tørker ut det naturlige fettlaget som gjør dunet mykt og fjærene spenstige. Men å la dynen ligge i solen for å lufte seg en stund, eller til den akkurat har tørket - går helt fint"https://www.dinside.no/bolig/slik-bor-du-lagre-og-vedlikeholde-dyna-di/61052171 Anonymkode: 35332...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #26 Del Skrevet 27. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: - Om du har en dundyne eller -pute må du huske at den ikke skal luftes i direkte sollys. Dette kan ødelegge dunets naturlige lanolinlag slik at dynen mister spenst, sa Lidahl til Dinside https://www.dinside.no/bolig/slik-bor-du-lagre-og-vedlikeholde-dyna-di/61052171 Anonymkode: 35332...e67 Dynene og putene jeg har nå er ca 5 år gamle. Luftes i sola året gjennom. Ikke merket forskjell i spenst. Kun god og frisk lukt da vi legger oss, og null støvmidd (allergi). Så da fortsetter jeg nok. Anonymkode: f0d5f...b55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #27 Del Skrevet 27. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dynene og putene jeg har nå er ca 5 år gamle. Luftes i sola året gjennom. Ikke merket forskjell i spenst. Kun god og frisk lukt da vi legger oss, og null støvmidd (allergi). Så da fortsetter jeg nok. Anonymkode: f0d5f...b55 Det er fint Da henger dynene kanskje ikke i solen alt for lenge? Se under. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "- Når det gjelder sollys – så skal ikke dundyner henge for lenge slik at varmen tørker ut det naturlige fettlaget som gjør dunet mykt og fjærene spenstige. Men å la dynen ligge i solen for å lufte seg en stund, eller til den akkurat har tørket - går helt fint"https://www.dinside.no/bolig/slik-bor-du-lagre-og-vedlikeholde-dyna-di/61052171 Anonymkode: 35332...e67 Anonymkode: 35332...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #28 Del Skrevet 27. april 2019 jeg skal herved kjøpe tørkeballer Anonymkode: 71acb...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #29 Del Skrevet 27. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fint Da henger dynene kanskje ikke i solen alt for lenge? Se under. Anonymkode: 35332...e67 Det varierer myyye... Alt fra 1-2 timer om jeg er redd for regn før vi går ut på tur (tar de inn før vi drar hjemmefra om formiddagen). Til at de blir hengende ute 12 timer i stekende sol midt på sommeren. Vasker hver søndag. Og henger da dørene ut med mindre det regner. Anonymkode: f0d5f...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå