AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Gjelder spes min eldste på 13. Han har ingen venner vil ikke ta kontakt med jevnaldrende heller. Han går på idrett to ganger i uka. Ellers er jo hverdagen lekser middag prate sammen og litt spill. Nett og ballspill i gata med meg. Helgene drar vi ut enten tur, svømmehallen, loppemarked og lignende. Han har diagnose lett psykisk utviklingshemmed. På 8 til 9 års stadie i følge legene. Han har to søsken på 9 som han er mye med. Og 3 timer støttekontakt i uka. De er hos får annenhver helg ellers hos meg. Hva mer kan jeg gjøre? Er i full jobb. Anonymkode: 6cd1d...7f5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Er det mulig for dere å få kontakt med andre ungdommer med samme diagnose gjennom forening f.eks.? Eller ønsker ikke sønnen din dette? Er det andre hobbyer han liker som dere kan gjøre mer av? Anonymkode: cedb4...208
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig for dere å få kontakt med andre ungdommer med samme diagnose gjennom forening f.eks.? Eller ønsker ikke sønnen din dette? Er det andre hobbyer han liker som dere kan gjøre mer av? Anonymkode: cedb4...208 Idretten er for barn med tilsvarende diagnoser. Han tar ikke kontakt med.noen. Han liker Lego har selv funnet på ett spill med legomenn. 😊 Før hadde han to klassekamerater men jeg måtte stå for praten. Anonymkode: 6cd1d...7f5
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idretten er for barn med tilsvarende diagnoser. Han tar ikke kontakt med.noen. Han liker Lego har selv funnet på ett spill med legomenn. 😊 Før hadde han to klassekamerater men jeg måtte stå for praten. Anonymkode: 6cd1d...7f5 Kan dere ikke arrangere playdates utenom idretten?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 Syns det høres ut som du gjør en god jobb jeg! Anonymkode: 11a31...f8b 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #6 Skrevet 27. april 2019 Du gjør nok. Senk skuldrene. Anonymkode: 107cf...717 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #7 Skrevet 27. april 2019 Han har sine venner via spill på nett. Slipper å prate da. Er dog blitt veldig god i engelsk. Og selvsagt ikke voldelige spill. Han leker mye med sine søsken. Men, de vokser ifra han med interesser og har mange andre venner. Anonymkode: 6cd1d...7f5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #8 Skrevet 27. april 2019 Har du kontakt med hjelpeapparatet? Dette høres jo mer ut som noe du bør diskuterer med profesjonelle, som kjenner til din sønns situasjon, behov og muligheter. Kanskje er dette aktivitetsnivået helt fint og naturlig for din gutt. Kanskje er dette med sosial interaksjon noe det bør øves og jobbes med systematisk pga utviklingshemmingen, så han skal klare seg best mulig på sikt. Anonymkode: ec437...4b6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #9 Skrevet 27. april 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du kontakt med hjelpeapparatet? Dette høres jo mer ut som noe du bør diskuterer med profesjonelle, som kjenner til din sønns situasjon, behov og muligheter. Kanskje er dette aktivitetsnivået helt fint og naturlig for din gutt. Kanskje er dette med sosial interaksjon noe det bør øves og jobbes med systematisk pga utviklingshemmingen, så han skal klare seg best mulig på sikt. Anonymkode: ec437...4b6 Har ett stort hjelpeapparat rundt han. Har jobbet med det sosiale siden han var liten. Anonymkode: 6cd1d...7f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå