AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg skal kjøpe bruktbil, privat, i ettermiddag. Kan man vippse 70000 kr? Anonymkode: 21a91...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bobleplast_ Skrevet 27. april 2019 #2 Del Skrevet 27. april 2019 Ja, gitt at du har en beløpsgrense som tillater det. Men vippser du over 5000 kr må du betale et prosentvis gebyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Del Skrevet 27. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal kjøpe bruktbil, privat, i ettermiddag. Kan man vippse 70000 kr? Anonymkode: 21a91...530 Kan du ikke overføre pengene direkte fra din bankkonto, og over til hans bankkonto - isteden for å bruke Vipps? Anonymkode: 8f889...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #4 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg vippset 30.000 til noen en gang. Gjorde det i 6 omganger a 5000 for å slippe gebyr, men det gikk fint. Måtte bekrefte med bank-ID èn gang i løpet av prosessen, egentlig ikke så rart med mange overføringer til samme person. Anonymkode: 9d074...24a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Del Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke overføre pengene direkte fra din bankkonto, og over til hans bankkonto - isteden for å bruke Vipps? Anonymkode: 8f889...82f Handler sikkert om at de ikke har samme bank og at pengene dermed kanskje ikke kommer inn på konto på en lørdag. Anonymkode: 9d074...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #6 Del Skrevet 27. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Handler sikkert om at de ikke har samme bank og at pengene dermed kanskje ikke kommer inn på konto på en lørdag. Anonymkode: 9d074...24a Kan jo vise bankutskrift da. Det gjorde jeg da jeg overførte over 130 000 kr til et firma på en lørdag. Det var til et arrangement samme kveld. Anonymkode: f9b09...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juks Skrevet 27. april 2019 #7 Del Skrevet 27. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal kjøpe bruktbil, privat, i ettermiddag. Kan man vippse 70000 kr? Anonymkode: 21a91...530 Hvis du har en bank som støtter "straksbetaling", så ville jeg heller brukt dette via nettbanken. Da går pengene direkte til selger, nesten som VIPPS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #8 Del Skrevet 27. april 2019 Fikk vippset over 45.000 da jeg solgte bilen. Men måtte bekrefte med bankid. Anonymkode: 89662...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #9 Del Skrevet 27. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan jo vise bankutskrift da. Det gjorde jeg da jeg overførte over 130 000 kr til et firma på en lørdag. Det var til et arrangement samme kveld. Anonymkode: f9b09...5e5 Det kan forfalskes rimelig lett. Man har sikkert en god sak hvis man tar saken til retten. Men det hjelper ikke å vinne frem i retten overfor noen som ikke har penger. Jeg ville foretrukket vipps, om så jeg måtte betale 0,5% gebyr. Straksbetaling har jeg ingen erfaring med. Anonymkode: c3a75...5e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #10 Del Skrevet 27. april 2019 Takk for mange gode råd! Fant ut hvordan man ordner bank på mobilen, så da kom det i boks på den måten. Anonymkode: 21a91...530 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 27. april 2019 #11 Del Skrevet 27. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan forfalskes rimelig lett. Man har sikkert en god sak hvis man tar saken til retten. Men det hjelper ikke å vinne frem i retten overfor noen som ikke har penger. Jeg ville foretrukket vipps, om så jeg måtte betale 0,5% gebyr. Straksbetaling har jeg ingen erfaring med. Anonymkode: c3a75...5e1 Trenger ikke forfalske. Legg inn betalingen, og så slett den før mandag. Sak har man selvsagt, men grunnen til at man krever betaling før overlevering er jo for å unngå noen som ikke er kredittverdig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #12 Del Skrevet 27. april 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vippset 30.000 til noen en gang. Gjorde det i 6 omganger a 5000 for å slippe gebyr, men det gikk fint. Måtte bekrefte med bank-ID èn gang i løpet av prosessen, egentlig ikke så rart med mange overføringer til samme person. Anonymkode: 9d074...24a Kjekt å bruke en tjeneste uten å ville legge en krone idet. Anonymkode: 22561...ead 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #13 Del Skrevet 28. april 2019 Jeg har brukt mobilbank, overført og vist selger kvitteringen som kommer opp når transaksjonen er gjennomført. Anonymkode: 980a8...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #14 Del Skrevet 28. april 2019 21 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Trenger ikke forfalske. Legg inn betalingen, og så slett den før mandag. Men er det mulig å slette en betaling som er lagt inn med betalingsfrist samme dag som betalingen ble lagt inn? Hvis du legger inn betalingen et par dager inn i fremtiden, så vet jeg det går an å slette dem igjen, men usikker på det går an hvis man legger betaling "i dag". Hos alle banker jeg har kjennskap til (Eika-banker, Yabank, Bank Norwegian, Danske Bank, DNB), er pengene borte fra konto sekundet etter at jeg har signert dem med bank id. Mulig jeg ikke har letet lenge nok etter slett betaling-funksjonen. Anonymkode: c3a75...5e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #15 Del Skrevet 28. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det mulig å slette en betaling som er lagt inn med betalingsfrist samme dag som betalingen ble lagt inn? Hvis du legger inn betalingen et par dager inn i fremtiden, så vet jeg det går an å slette dem igjen, men usikker på det går an hvis man legger betaling "i dag". Hos alle banker jeg har kjennskap til (Eika-banker, Yabank, Bank Norwegian, Danske Bank, DNB), er pengene borte fra konto sekundet etter at jeg har signert dem med bank id. Mulig jeg ikke har letet lenge nok etter slett betaling-funksjonen. Anonymkode: c3a75...5e1 Dette er riktig. Anonymkode: f9b09...5e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duplexx Skrevet 28. april 2019 #16 Del Skrevet 28. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det mulig å slette en betaling som er lagt inn med betalingsfrist samme dag som betalingen ble lagt inn? Hvis du legger inn betalingen et par dager inn i fremtiden, så vet jeg det går an å slette dem igjen, men usikker på det går an hvis man legger betaling "i dag". Hos alle banker jeg har kjennskap til (Eika-banker, Yabank, Bank Norwegian, Danske Bank, DNB), er pengene borte fra konto sekundet etter at jeg har signert dem med bank id. Mulig jeg ikke har letet lenge nok etter slett betaling-funksjonen. Anonymkode: c3a75...5e1 På Sbanken f.eks kan man selv velge straksoverføring eller ei. Dersom man ikke velger det vil pengene trekkes neste virketidspunkt, eller ila. natten/morgenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #17 Del Skrevet 28. april 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det mulig å slette en betaling som er lagt inn med betalingsfrist samme dag som betalingen ble lagt inn? Hvis du legger inn betalingen et par dager inn i fremtiden, så vet jeg det går an å slette dem igjen, men usikker på det går an hvis man legger betaling "i dag". Hos alle banker jeg har kjennskap til (Eika-banker, Yabank, Bank Norwegian, Danske Bank, DNB), er pengene borte fra konto sekundet etter at jeg har signert dem med bank id. Mulig jeg ikke har letet lenge nok etter slett betaling-funksjonen. Hvis du er litt data dyktig så skal det ikke være vanskelig å endre teksten ved bruk av javascript. Dermed kan du forfalsket dette ganske enkelt. Derfor er ikke screenshot av betaling en sikkerhet. Anonymkode: 8c122...0ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå