Gå til innhold

Fortsette å leie i et bra område eller forsøke å kjøpe i et dårlig ett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er finere deler av Søndre Nordstrand? Jeg har bodd der for mange år siden, det er derfor jeg blir nysgjerrig. 

Vet at Bjørndal har hatt et dårlig rykte, men det er lenge siden. Har inntrykk av at det er rolig på Holmlia, men Lambertseter er kanskje også et alternativ? Eller Tveita. Hvis din mor bor i nærheten av en jernbanestasjon kan dere jo flytte til for eksempel Ski. Der vil prisene stige om noen år, men det er ingen nyhet mer. Likevel verdt å vurdere.

Å la et barn bytte skole er ikke ideelt.  

Anonymkode: 65748...dfe

Stenbråten og Lusetjern skolekrets er ganske dyre. Lambertseter er alt for dyrt, og Tveita  jeg ikke prismessig, men er ugunstig kollektivt sett i forhold til moren min som vi har mye kontakt med i hverdagen. 

Med husbanklån får man bare lån til å kjøpe innenfor kommunen. 

Ts

Anonymkode: 4c293...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Syns Søndre Nordstrand har ufortjent dårlig rykte, altså. Jeg bor i et av de billigere nabolagene i bydelen, har lærer til nabo og h*n sender barna til skole i bydelen, tror ikke personen ville gjort det om det var dårlig skole. Du kan jo også vurdere Steinerskole som tar inn fra hele bydelen. 

Anonymkode: cf8d6...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Syns Søndre Nordstrand har ufortjent dårlig rykte, altså. Jeg bor i et av de billigere nabolagene i bydelen, har lærer til nabo og h*n sender barna til skole i bydelen, tror ikke personen ville gjort det om det var dårlig skole. Du kan jo også vurdere Steinerskole som tar inn fra hele bydelen. 

...Altså Steinerskolen på Nordstrand. Det blir kort reisevei fra Søndre Nordstrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke høre med skolen i første omgang om datteren din får fortsette å gå der om dere flytter? Det vil jo gjøre det lettere å bestemme seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stenbråten og Lusetjern skolekrets er ganske dyre. Lambertseter er alt for dyrt, og Tveita  jeg ikke prismessig, men er ugunstig kollektivt sett i forhold til moren min som vi har mye kontakt med i hverdagen. 

Med husbanklån får man bare lån til å kjøpe innenfor kommunen. 

Ts

Anonymkode: 4c293...93e

Beklager, jeg mente ikke Tveita men Bøler. 

Anonymkode: 65748...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...