AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Del Skrevet 27. april 2019 Barnefamilier, hva ville dere gjort? Vi bor nå i et fint strøk der vi trives godt. jeg har en sønn som går i en barnehage vi er veldig glad i og som skal begynne på skolen neste år. Den skolen vi nå sogner til er liten og bra og med ikke alt for mange innvandrere. Vi KUNNE kanskje hatt råd til å kjøpe noe i denne byen, men det ville da vert i det billigste språket i byen med en skole krets med 70-90% innvandrere. Hva skal vi gjøre? Vi trives så godt her, men det er så kjipt at vi ikke kommer oss inn på boligmarkedet. Anonymkode: 4c293...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 27. april 2019 #2 Del Skrevet 27. april 2019 Blitt. Det er den beste investeringen i deres barns fremtid. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Del Skrevet 27. april 2019 10 minutter siden, Nuith skrev: Blitt. Det er den beste investeringen i deres barns fremtid. Helt enig! Jeg ville blitt. Går fint å leie også. Anonymkode: 2e8e7...e4d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macillah Skrevet 27. april 2019 #4 Del Skrevet 27. april 2019 Men du har jo allerede bestemt deg, så hvorfor spør du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Del Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, Macillah skrev: Men du har jo allerede bestemt deg, så hvorfor spør du? Nei jeg har ikke bestemt meg, jeg har akkurat fått et husbanklån og sitter og vurderer.... TS Anonymkode: 4c293...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macillah Skrevet 27. april 2019 #6 Del Skrevet 27. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei jeg har ikke bestemt meg, jeg har akkurat fått et husbanklån og sitter og vurderer.... TS Anonymkode: 4c293...93e Hadde blitt boende i leilighet for at barnet skal begynne på skole med de fra barnehagen, og mtp størrelsen på skolen. Skoler som ikke har for mange barn er bedre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #7 Del Skrevet 27. april 2019 1 minutt siden, Macillah skrev: Hadde blitt boende i leilighet for at barnet skal begynne på skole med de fra barnehagen, og mtp størrelsen på skolen. Skoler som ikke har for mange barn er bedre. leilighet blir det uansett, men det er jo å fucke økonomien sin å velge å leie når man kan eie. Hadde det bare vært meg hadde jeg lett kjøpt. jeg kan bo hvor som helst, men er usikker på hva som blir riktig med barn. TS Anonymkode: 4c293...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 27. april 2019 #8 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg ville ha kjøpt noe eget. Det er viktig å komme seg inn på boligmarkedet, da prisene fortsatt øker. Uten at jeg er en ekspert, ser det ut til at det blir vanskeligere og vanskeligere å få kjøpt noe. Å gå på barneskole med mange tospråklige barn, ser jeg ikke på som et problem. Skolen får tilført masse ressurser, og det er høy voksentetthet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #9 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg ville heller ha leid. Det har utrolig mye å si hvor man vokser opp. Her ser vi massiv flytting og mye pendling fordi nordmenn ikke ønsker å ha barna i barnehagen et sted her hvor det er enormt med innvandrere. Og nei, de ressursene tilfaller ikke de etnisk norske barna. Hjelper ikke med høy voksentetthet når ressursene kun er konsentrert rundt barna med annet språk og annen bakgrunn. Anonymkode: 40e90...f3c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #10 Del Skrevet 27. april 2019 Vi er i samme situasjon i Oslo, og har landet på å flytte til en annen landsdel hvor vi kommer fra. Men om jeg var eneforsørger eller hadde hele familien her ville jeg leid i noen år til. Barn skades ikke av å flytte en gang i skolealder om livssituasjonen endrer seg økonomisk. Anonymkode: c6e45...e6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #11 Del Skrevet 27. april 2019 1 hour ago, tirben said: Jeg ville ha kjøpt noe eget. Det er viktig å komme seg inn på boligmarkedet, da prisene fortsatt øker. Uten at jeg er en ekspert, ser det ut til at det blir vanskeligere og vanskeligere å få kjøpt noe. Å gå på barneskole med mange tospråklige barn, ser jeg ikke på som et problem. Skolen får tilført masse ressurser, og det er høy voksentetthet. Enig med dette. Bor selv i et område med mange innvandrere og skolen er kjempebra. Ville ha sjekket ut skolen da, det trenger ikke være sånn overalt. En annen ting du må tenke på er at det er utrygt å leie. Huseieren kan finne ut at de skal selge leiligheten, at de plutselig vil sette opp prisen eller at de skal ha leiligheten selv. Kan bli en stor belastning om du må finne deg ny leilighet på 3 med varsel innen samme skolekrets til en pris du har råd til. Anonymkode: aee35...6fa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #12 Del Skrevet 27. april 2019 er du sikker på at skolen med høy innvandrerandel er dårlig? er i lignende situasjon som deg, bortsett fra at jeg kjøpte i et dårlig nabolag også ble uplanlagt gravid. har hele tiden håpet på å få flytta før barnehagestart (gikk ikke), og nå håper vi på å flytte før skolestart. MEN, så snakket jeg med naboene mine, og skolen har et ufortjent dårlig rykte. ja, det er så absolutt flere med problemer enn i mer ressurssterke nabolag, men det er også mange som lever normale liv. med foreldre som er ivrig etter å gi barna beste forutsetninger for voksenlivet som mulig. jeg må innrømme at jeg fortsatt håper på å vinne i lotto eller arve en stor sum etter en rik (og for meg ukjent) onkel i amerika (har ingen andre muligheter til å flytte), men tenker ikke like ille om å oppdra barnet mitt her lenger. det er mange av oss som ender i bydeler med dårlig rykte pga boligprisene. Anonymkode: cf8d6...9c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #13 Del Skrevet 27. april 2019 Hvis du velger å fortsette å leie, er du sikker på at du også i fremtiden vil ha råd til å leie i samme området? Eller er det en mulighet at du i fremtiden må leie i et billigere område som du idag kan kjøpe bolig i? Anonymkode: 22b8d...c4e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #14 Del Skrevet 27. april 2019 Blitt Anonymkode: 26edc...bc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
splash Skrevet 27. april 2019 #15 Del Skrevet 27. april 2019 Ville blitt. Som resten sier, litt invandring er bare bra. Med skoler med 80%, da kan man jo like gjerne droppe skole, og sende gutten rett inn i young blods gjengen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 27. april 2019 #16 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg gidder ikke å krangle om rasisme for man kommer aldri noe vei med dette. Nå til poenget: Hvis dere trives der dere bor, må dere gjerne fortsette med det. Men det er lurt å eie istedenfor å leie. Begynn med å spare penger til dere har råd til å bo i området. Selv om det kan ta 10-20 år. Eller eventuell flytt fra Oslo. Det er mange byer rundt Oslo som tar mindre enn 1 time å reise med tog. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaMums Skrevet 27. april 2019 #17 Del Skrevet 27. april 2019 Jeg hadde blitt, og fortsatt og leie. Uten den minste tvil.. Barnet er kjent med vennene som skal over på samme skole, noen kommer barnet i klassen med- andre kjenner barnet godt på SFO... Bli du- og pust ut👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clefable Skrevet 27. april 2019 #18 Del Skrevet 27. april 2019 Dersom dere trives, hadde jeg nok blitt. Spesielt med tanke på barna og deres sosiale relasjoner allerede. Dersom dette ikke hadde vært noen faktorer, hadde jeg personlig kjøpt. Bor i Groruddalen og trives veldig, kommer nok til å bli værende her resten av livet. Aldri vært noe problem med skoler eller miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Factum Factaria Skrevet 27. april 2019 #19 Del Skrevet 27. april 2019 Hvis det er slik at dere aldri vil kunne kjøpe der dere bor nå, hadde jeg flyttet til et sted hvor vi kom oss inn på boligmarkedet. Kan dere vurdere å flytte til en annen by? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #20 Del Skrevet 27. april 2019 Kjøp noe eget. Det har enormt mye å si for økonomien din både på kort og lang sikt, også for neste generasjon. Gjør ordentlig research om hvor du kan kjøpe. Regner med dette er Oslo, og det er mange steder med lavere pris uten de problemene du beskriver. Mange skoler og bydeler er langt bedre enn sitt rykte. Lykke til! Anonymkode: 237b3...841 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå