Gå til innhold

Hva bruker du konsekvent ikke penger på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Toalettpapir. Tar med fra jobben.

Tannpirkere. Tar alltid med meg en liten neve når jeg er ute og spiser.

Anonymkode: def23...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Sminke. :nigo: 

Samme her😁

• Liker 1
Skrevet

Bil, tobakk, 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Dyre vesker

Kosmetisk behandling

Tobakk

Gambling

Smykker

Designer møbler

Nips

+ masse mer.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bil

Anonymkode: ffc07...93b

Du bare sitter på med noen av og til?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg tenker at det å ikke bruke penger på tobakksprodukter ikke er fordi man "konsekvent ikke bruker penger på det", det er helt enkelt fordi man ikke bruker det.

Jeg bruker konsekvent ikke penger på sjampanje (liker det ikke), på tobakk (bruker det ikke), på hårfarve (farver ikke håret), og sånn kan jeg fortsette i det uendelige. 

Tja jeg kunne godt tenkt meg både en drink ute, litt sjokolade til helgen og mat i kantina. Men får meg ikke til å bruke penger på det. Får jeg en konfekteske i gave så spiser jeg den. 

Anonymkode: 146d4...581

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Toalettpapir. Tar med fra jobben.

Tannpirkere. Tar alltid med meg en liten neve når jeg er ute og spiser.

Anonymkode: def23...45d

🤮

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja jeg kunne godt tenkt meg både en drink ute, litt sjokolade til helgen og mat i kantina. Men får meg ikke til å bruke penger på det. Får jeg en konfekteske i gave så spiser jeg den. 

Kunne godt ha tenkt med en tur til frisøren også, men velger å gjøre det selv. 

Skrevet

Tupperware! Jeg har nok. Mer enn nok.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vet du, hvis du ikke en gang unner deg litt sjokolade til helgen, så oppfatter jeg deg som en liten smule gjerrig :ler: - og det er jo helt ok når det bare går ut over deg.

Drinker ute er det lenge siden jeg brukte penger på, men det er fordi jeg ikke går ut lenger og fordi jeg ikke er så glad i alkohol lenger. 

God helg - og du, kjøp deg en liten sjokolade, det tror jeg verken du eller lommeboka har vondt av. ;)

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Brunhilde skrev:

Vet du, hvis du ikke en gang unner deg litt sjokolade til helgen, så oppfatter jeg deg som en liten smule gjerrig :ler: - og det er jo helt ok når det bare går ut over deg.

Drinker ute er det lenge siden jeg brukte penger på, men det er fordi jeg ikke går ut lenger og fordi jeg ikke er så glad i alkohol lenger. 

God helg - og du, kjøp deg en liten sjokolade, det tror jeg verken du eller lommeboka har vondt av. ;)

Jeg føler ikke behov for sjokolade hver helg, får i meg nok sukker ellers i selskaper osv. Finnes så nye annet godt og sunt man kan spise som er mye bedre.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Klimahysteriet. Ikke frivillig i allefall. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg føler ikke behov for sjokolade hver helg, får i meg nok sukker ellers i selskaper osv. Finnes så nye annet godt og sunt man kan spise som er mye bedre.

En aldri så liten smule selvmotsigende her? Klarer dere ikke å bli helt enige, du og du? :ler:

• Liker 13
Skrevet

Blomster. Har aldri skjønt hvorfor man skal bruke penger på noe som bare lever i et par dager.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Sminke, dyre kremer, bil, frisør, kyllingkjøtt, egg, alkohol og tobakk, klær som koster ekstra pga merket, pengespill, vesker, blomster, vaskehjelp, oppussing, produkter med transfett, nips og puter, klær jeg ikke trenger, bøker ( mest pga plassen de tar. Er ukentlig op biblioteket )

Anonymkode: a402e...383

Skrevet

Bruker ikke penger på personlig bilskilt, makan til dårlig invistering skal man lete lenge etter. Ellers bruker jeg ikke penger på tobakk da jeg verken røyker eller snuser lenger. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kino og konserter. Har en internettforbindelse hjemme, vettu.

Anonymkode: 0037f...3d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

økologisk mat! Jeg bor et sted der presset om å kjøpe økologisk er stort, det gidder jeg ikke. Mat er dyrt nok. Kjøper helt vanlige egg også, betaler ikke ekstra for frittgående. 

Anonymkode: 37688...5f4

• Liker 5
Skrevet (endret)

Forsikring på billig elektronikk.

Ny versjon av en telefon når den gamle fungerer bra.

Røyk og snus (det er som å abonnere på kreft). 

"Hverdags" kaffe/sjokolade/brus/bolle/lunsj. Kjenner flere som bare må innom en bensinstasjon/kiosk/kantine for å kjøpe noe hver eneste dag. Da forsvinner pengene fort uansett hvor billig det er. Angående lunsj så er matpakke med kjøleelement the best ❤️ Betaler heller ikke for vann (med mindre det er krise). Legger ei halvfull vannflaske i fryseren kvelden før, så har jeg kaldt vann. Vannet fra kranene smaker dessuten vel så godt som det på flaske her nord.

Unødvendig stort hus og dyr bil. Samt å kjøre turer i gåavstand.

Suvenirnips fra fornøyelsesparker, tivoli osv. Uaktuelt å betale dobbel pris for noe ræl bare fordi det har navnet på en dyrepark.

Gambling. Sjansen for å vinne mer enn jeg bruker er så lav at jeg ville hatt mer glede av å bruke pengene til å brette papirfly og kaste ut fra øverste etasje.

Nye bøker. Jeg leser mye, men å bruke penger på bøker som ikke er klassikere er bare tull. Jeg låner på biblioteket eller kjøper brukt og selger videre når boka er lest. Jeg vil ikke ha ei bokhylle fylt av bøker jeg bare har tenkt å lese én gang.

Facebook-spill / andre spill som er gratis å spille, men der man kan kjøpe seg fordeler. 

Merkevarer/"high-end" med kort varighet. Eksempel babyklær, duftlys, sokker, salt, olje osv. 

"Kjekt å ha"-ting med én funksjon og som tar opp mye plass (bonuspoeng når det brukes til noe jeg uansett får til uten duppeditten). Slik som frityrkoker, dampkoker, epleskreller, riskoker, eggkoker osv. 

Avbetaling. 

Endret av kattaa
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vann på flaske.

Sminke.

Nye klær til barnet(1,5 år. Kjøper kun brukte og hun får en god del til jul og bursdag og fra overivrige besteforeldre😅)

Lunsj (har med)

Ting som "alle" "må" ha, type nyeste iphone f.eks.

Anonymkode: 6c2f4...884

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...