Gå til innhold

Hva bruker du konsekvent ikke penger på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe du synes er skikkelig bortkastet eller kip etc å bruker penger på og så og si derfor aldri kjøper dette? 

Jeg bruker ikke penger på å kjøpe godterier, sjokolade osv. Det er bare sukker og ødelegger helsen. Klarer ikke betale for det.

Samme med alkohol, røyk og snus.

Kjøper heller ikke ting som blir til rot i hjemmet som nips og naps. 

Det er vel hovedtingene som jeg kommer på☺

Anonymkode: 146d4...581

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe du synes er skikkelig bortkastet eller kip etc å bruker penger på og så og si derfor aldri kjøper dette? 

Jeg bruker ikke penger på å kjøpe godterier, sjokolade osv. Det er bare sukker og ødelegger helsen. Klarer ikke betale for det.

Samme med alkohol, røyk og snus.

Kjøper heller ikke ting som blir til rot i hjemmet som nips og naps. 

Det er vel hovedtingene som jeg kommer på☺

Het enig me deg😊

Endret av barbent
  • Liker 1
Skrevet

dyre vesker

• Liker 38
AnonymBruker
Skrevet

Klær jeg egentlig bare har lyst på kjøper jeg ikke. Jeg kjøper kun klær jeg faktisk trenger. 

Kjøper ikke nips til hjemmet. Ei heller kunst. 

Anonymkode: bd669...9da

• Liker 2
Skrevet

Frisør og øyebrynene mine. Noe så poengløst å betale i dyre dommer for...

• Liker 5
Skrevet

Tips. Jeg tipser aldri i Norge. 

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Handler generelt ikke på impuls. Kan kjøpe et nytt klesplagg, men da er det noe jeg vet jeg trenger eller ønsker meg. Planlegger innkjøp ganske nøye, og bruker heller mer penger på et plagg enn å handle «litt her og der» fordi det var billig og tilgjengelig. Liker å tenke meg om først. Samme med ting til hjemmet - jeg ser meg ut det jeg vil ha (i god kvalitet) og sparer til det. Vil absolutt ikke ha masse krimskrams - men få og «perfekte» ting. 

Anonymkode: 0c548...f52

• Liker 2
Skrevet

Alkohol og tobakk

• Liker 4
Skrevet

Biodynamisk mat og drikke. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bil

Anonymkode: ffc07...93b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Mat i kantina på jobb.

Å spise ute alene.

Takaway kaffe. 

• Liker 5
Skrevet

Bruker nok en hundrelapp i året ca. på alkohol, men null på tobakk og på frisør/spa/beauty treatments.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg gidder ikke bruke penger på å pusse opp og fornye hjemmet mitt hvis det ikke er nødvendig. Å male stua f.eks bare pga moten endrer seg ser jeg på som helt bortkastet. Likedan med møbler. Kjøper ikke en ny sofa bare pga jeg er lei av den gamle. Nesten hele huset vårt er innredet med brukte møbler og gjenstander, det eneste vi har kjøpt nytt er sengene og hvitevarer. Huset vårt var heller ikke det dyreste huset da vi kjøpte det. Jeg orker ikke ikke bruke alle pengene våre på hus, vil ikke bo meg ihjel. 

Enig med deg ang nips. Har ekstremt lite nips her hjemme. Mye kunst, men ikke typiske pyntegjenstander. 

Bruker heller ikke unødvendige penger på klær. Når jeg trenger noe nytt så prøver jeg å kjøpe brukt via Tise eller ei lokal fb-gruppe. Undertøy og sko kjøper jeg nytt. Og jeg kjøper bare noe når jeg trenger noe nytt, ikke bare pga jeg har lyst på. 

Drivstoff/bil. Drivstoff er sinnsykt dyrt nå, så vi prøver å la bilen stå og heller gå eller sykle dit vi skal. Tar bare 15min å sykle til jobb (20min hjem pga en helsikes dryg oppoverbakke). 

Edit; kom på flere ting jeg ikke bruker penger på:

Kosmetiske ting som øyebryn (sånn microblading eller nappe og forme hos hudpleier), hudpleiebehandlinger, spa/massasje (synes det er utrolig kjedelig), profesjonell voksing. 

Bruker heller ikke penger på restylane/fillers, botox. 

Og bruker heller ikke penger på sånne «vidunderpiller» som bl.a bloggere reklamerer for der man vistnok skal få superlangt hår på 1-2-3, bli kjempebrun over natta og få helt perfekt hud. 

Lotto og sånne ting bruker jeg heller ikke penger på. 

Endret av skruf
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har sikkert spart tusenvis av kroner på å så og si ikke kjøpe goderier. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frisør. Klipper meg selv eller noen jeg kjenner gjør det.

• Liker 3
Gjest LaptopPute
Skrevet

Kjøper kun alkohol i gaver til andre, da jeg ikke synes det er noe godt selv.

Kjøper aldri tobakk.

Bruker ikke penger hos frisør, farger og klipper håret selv. Men går til hudpleier for microblading og tattovering av leppene, så kan ikke si at jeg akkurat sparer penger på skjønnhet.

Flyr omtrent aldri.

Bruker ikke penger på barn, og kommer aldri til å gjøre det heller, da jeg lever lykkelig barnfri. Er nok der jeg sparer mest penger.

Skrevet

Sminke. :nigo: 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Spill og gambling. Alt fra Lotto, til enarmede banditter, til lodd. 

Godteri, snop, ferdigmat, halvfabrikata man enkelt kan lage selv. 

Deler bil med mannen, der sparer vi enormt, selv om det betyr noen taxiturer i året. 

Anonymkode: dd79c...1b9

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det å ikke bruke penger på tobakksprodukter ikke er fordi man "konsekvent ikke bruker penger på det", det er helt enkelt fordi man ikke bruker det.

Jeg bruker konsekvent ikke penger på sjampanje (liker det ikke), på tobakk (bruker det ikke), på hårfarve (farver ikke håret), og sånn kan jeg fortsette i det uendelige. 

• Liker 40
Skrevet

Lange flyreiser 

Ny bil

Spill og gambling

Kosemetiske behandlinger 

Dyre håndvesker

Take-away mat 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...