Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier. Har flere ganger angret på at jeg ikke tok barnehagelærerutdanning. Er det noen som arbeider i barnehage og egentlig er sykepleier? Hvordan fikk du jobb uten å ha de rette kvalifikasjonene? Får du lik lønn som barnehagelærer/en med bachelorgrad? Jeg forstår jo at vi som sykepleiere ikke nødvendigvis får det pga feil utdanning, men ønsker jo helst å beholde ca lik lønn som nå.

Anonymkode: 63eb1...e77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare for lønn som barnehageassistent siden bacheloren din er urelevant. Må ha barnehagelærer

Anonymkode: 41aea...948

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bare for lønn som barnehageassistent siden bacheloren din er urelevant. Må ha barnehagelærer

Anonymkode: 41aea...948

Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner for eksempel barnevernspedagoger som jobber som ped-leder i barnehage, og også er lønnet som dette. Jeg er grunnskolelærer, og ville blitt lønnet som barnehagelærer om jeg hadde jobbet i barnehage. Samtidig er jeg usikker på om sykepleier er relevant nok til at utdannelsen teller. 

Anonymkode: 12081...9b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utdanningen er ikke relevant, nei. Ta heller en ny bachelor. Ta barnehagelærer eller barnevernspedagog. 

Anonymkode: ab88b...d76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bet om en sykepleier som har hatt jobb som følge i barnehage for er barn med handikap. Da gikk altså det handikappede barnet i barnehage på lik linje med de andre barna, men måtte ha helsepersonell tilgjengelig 24/7 pga. alvorlig handikap. Hun fikk lønn som sykepleier. Men det var jo ikke akkurat den samme jobben som å jobbe i barnehage, da, siden hun kun hadde oppfølging av det handikappede barnet samt div. medisinske prosedyrer som måtte utføres. 

Anonymkode: a96fa...f25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du får dessverre ingen uttelling når utdanningen ikke er relevant. Men du kan kanskje ta nattevakter som sykepleier og studere deltid til barnehagelærer? 

Alternativt kan du jobbe 5 år i barnehage og tilegne deg praksis til å ta fagbrev som barne og ungdomsarbeider. Men du vil tjene mindre enn du gjør i dag.

Anonymkode: 4abbf...a96

AnonymBruker
Skrevet

Lik lønn får du ikke, uten relevant utdanning kan du få jobb som assistent da denne stillingen ikke krever utdanning/kompetanse. En pedagogstilling i barnehage med eller uten leder-/fagansvar krever utdanning som barnehagærer/førskolelærer. Der barnevernspedagog eller lærer får pedagogstilling, er det gjerne søkt dispensasjon, eller vedkommende tar/har tatt en videreutdanning i småbarnspedagogikk. Så ønsker du jobb og lønn som barnehagelærer med ansvar, lønner det seg heller å ta denne utdanningen 

Anonymkode: 163a9...af6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor du angrer på at du ikke valgte barnehagelærerutdanningen? :) Jeg har søkt både sykepleie og barnehagelærer til høsten, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge.... Veldig vanskelig valg.

Anonymkode: 2d5eb...025

AnonymBruker
Skrevet

Du får, som sagt av andre, ikke barnehagelærerlønn som sykepleier i en barnehage. Det spesialtilfellet noen over her nevnte er ikke relevant, for der var sykepleieren på jobb i en sykepleierrolle. Utdanningen er ikke relevant nok.

Du vil uansett måtte regne med å gå ned i lønn om du går over til barnehage. Alle lønnsstatistikker tilsier at sykepleiere er atskillig bedre lønnet enn barnehagelærere. 

Anonymkode: f43e4...7cc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...