Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utdannet sykepleier. Har flere ganger angret på at jeg ikke tok barnehagelærerutdanning. Er det noen som arbeider i barnehage og egentlig er sykepleier? Hvordan fikk du jobb uten å ha de rette kvalifikasjonene? Får du lik lønn som barnehagelærer/en med bachelorgrad? Jeg forstår jo at vi som sykepleiere ikke nødvendigvis får det pga feil utdanning, men ønsker jo helst å beholde ca lik lønn som nå.

Anonymkode: 63eb1...e77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du bare for lønn som barnehageassistent siden bacheloren din er urelevant. Må ha barnehagelærer

Anonymkode: 41aea...948

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bare for lønn som barnehageassistent siden bacheloren din er urelevant. Må ha barnehagelærer

Anonymkode: 41aea...948

Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner for eksempel barnevernspedagoger som jobber som ped-leder i barnehage, og også er lønnet som dette. Jeg er grunnskolelærer, og ville blitt lønnet som barnehagelærer om jeg hadde jobbet i barnehage. Samtidig er jeg usikker på om sykepleier er relevant nok til at utdannelsen teller. 

Anonymkode: 12081...9b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utdanningen er ikke relevant, nei. Ta heller en ny bachelor. Ta barnehagelærer eller barnevernspedagog. 

Anonymkode: ab88b...d76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bet om en sykepleier som har hatt jobb som følge i barnehage for er barn med handikap. Da gikk altså det handikappede barnet i barnehage på lik linje med de andre barna, men måtte ha helsepersonell tilgjengelig 24/7 pga. alvorlig handikap. Hun fikk lønn som sykepleier. Men det var jo ikke akkurat den samme jobben som å jobbe i barnehage, da, siden hun kun hadde oppfølging av det handikappede barnet samt div. medisinske prosedyrer som måtte utføres. 

Anonymkode: a96fa...f25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet