AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Jeg er utdannet sykepleier. Har flere ganger angret på at jeg ikke tok barnehagelærerutdanning. Er det noen som arbeider i barnehage og egentlig er sykepleier? Hvordan fikk du jobb uten å ha de rette kvalifikasjonene? Får du lik lønn som barnehagelærer/en med bachelorgrad? Jeg forstår jo at vi som sykepleiere ikke nødvendigvis får det pga feil utdanning, men ønsker jo helst å beholde ca lik lønn som nå. Anonymkode: 63eb1...e77
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Tror du bare for lønn som barnehageassistent siden bacheloren din er urelevant. Må ha barnehagelærer Anonymkode: 41aea...948 5
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du bare for lønn som barnehageassistent siden bacheloren din er urelevant. Må ha barnehagelærer Anonymkode: 41aea...948 Ikke nødvendigvis. Jeg kjenner for eksempel barnevernspedagoger som jobber som ped-leder i barnehage, og også er lønnet som dette. Jeg er grunnskolelærer, og ville blitt lønnet som barnehagelærer om jeg hadde jobbet i barnehage. Samtidig er jeg usikker på om sykepleier er relevant nok til at utdannelsen teller. Anonymkode: 12081...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 Utdanningen er ikke relevant, nei. Ta heller en ny bachelor. Ta barnehagelærer eller barnevernspedagog. Anonymkode: ab88b...d76 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 Jeg bet om en sykepleier som har hatt jobb som følge i barnehage for er barn med handikap. Da gikk altså det handikappede barnet i barnehage på lik linje med de andre barna, men måtte ha helsepersonell tilgjengelig 24/7 pga. alvorlig handikap. Hun fikk lønn som sykepleier. Men det var jo ikke akkurat den samme jobben som å jobbe i barnehage, da, siden hun kun hadde oppfølging av det handikappede barnet samt div. medisinske prosedyrer som måtte utføres. Anonymkode: a96fa...f25 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #6 Skrevet 27. april 2019 Du får dessverre ingen uttelling når utdanningen ikke er relevant. Men du kan kanskje ta nattevakter som sykepleier og studere deltid til barnehagelærer? Alternativt kan du jobbe 5 år i barnehage og tilegne deg praksis til å ta fagbrev som barne og ungdomsarbeider. Men du vil tjene mindre enn du gjør i dag. Anonymkode: 4abbf...a96
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #7 Skrevet 28. april 2019 Lik lønn får du ikke, uten relevant utdanning kan du få jobb som assistent da denne stillingen ikke krever utdanning/kompetanse. En pedagogstilling i barnehage med eller uten leder-/fagansvar krever utdanning som barnehagærer/førskolelærer. Der barnevernspedagog eller lærer får pedagogstilling, er det gjerne søkt dispensasjon, eller vedkommende tar/har tatt en videreutdanning i småbarnspedagogikk. Så ønsker du jobb og lønn som barnehagelærer med ansvar, lønner det seg heller å ta denne utdanningen Anonymkode: 163a9...af6 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #8 Skrevet 28. april 2019 Kan jeg spørre om hvorfor du angrer på at du ikke valgte barnehagelærerutdanningen? Jeg har søkt både sykepleie og barnehagelærer til høsten, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge.... Veldig vanskelig valg. Anonymkode: 2d5eb...025
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #9 Skrevet 28. april 2019 Du får, som sagt av andre, ikke barnehagelærerlønn som sykepleier i en barnehage. Det spesialtilfellet noen over her nevnte er ikke relevant, for der var sykepleieren på jobb i en sykepleierrolle. Utdanningen er ikke relevant nok. Du vil uansett måtte regne med å gå ned i lønn om du går over til barnehage. Alle lønnsstatistikker tilsier at sykepleiere er atskillig bedre lønnet enn barnehagelærere. Anonymkode: f43e4...7cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå