MortenMinstelønn Skrevet 27. april 2019 #1 Skrevet 27. april 2019 Mitt er Maldivene. Jeg dro dit første gang med en jeg elsket. Andre gang med en jeg elsker kanskje enda mer. Min sønn. Klimaet er så mildt året rundt. Ikke for varmt, ikke for kaldt. Perfekt. Sønnen min og jeg tok dykkelappen. Vi svømte rundt harmløse haier. Vi hadde vannscooter-race til en øde øy hvor vi spiste medbrakt lunsj. Begge gangene jeg var der brukte jeg ikke sko i det hele tatt. Har så lyst på en tredje tur. Er singel nå. Vil gjerne at jeg finner den rette for livet. Sønnen min maser om det. "Hvem er den utvalgte?" Vet ikke enda. Men jeg vil dit med henne. Å ligge i en deilig seng i en bungalow på påler over sjøen. Den krystallklare sjøen, er så fantastisk. Sanden er hvit som snø. Jeg tror ikke en kan komme nærmere paradis enn Maldivene. Hva er ditt paradis? 1
skruf Skrevet 27. april 2019 #2 Skrevet 27. april 2019 Det er to plasser jeg gjerne vil tilbake til; Seychellene. Dro dit på bryllupsreise, var på to av de minste øyene La Digue og Praslin. Det var helt nydelig der, krystallklart vann med nemo-fisker svømmende rundt. Like varmt i vannet som i lufta. Likte særlig godt den minste øya som er La Digue. Bodde i en bungalow nær stranda, leide sykler og syklet rundt øya. Det var ikke Internett, ikke noe støy, nesten ikke biler. Bare stille og rolig, meg og mannen min. Om kveldene satt vi utenfor bungalowen, drakk vin og hørte på Edith Piaf. Praslin var litt større, og mere som skjedde rundt oss. Ble bl.a invitert med til en lokal festival der også presidenten var, og før vi viste ordet av det så ble vi utnevnt til æresgjester! Vi lovde hverandre at vi skulle dra tilbake når vi hadde 10-års bryllupsdag...det er noen år siden nå og det ble dessverre ikke noe av, men kanskje når vi runder tyve år som gift? Håper det. Kenya. Tok jentungen ut av skolen og var der i nesten fire uker. Et helt fantastisk land! Var i Mombasa, men dro også ei uke på safari. Safari var en stor opplevelse, sov bl.a i telt. Fikk god kontakt med en lokal guide, så via han fikk vi oppleve det ekte Kenya utenfor turismen da vi ble invitert med hjem til landsbyen hans. Vi fikk bl.a være med å besøke en barneskole, og det var en sterk opplevelse for jenta vår som da var 9 år. Hun fikk være med på noen klassetimer der og hun var med å spille fotball i friminuttene. Tror hun satte veldig pris på sin egen skole da vi kom hjem igjen.. Vi hadde satset på å få oppsøke en barneskole før vi reiste, så vi hadde med en liten koffert med skoleutstyr som blyanter, viskelær, skrivebøker, fargeblyanter og flere fotballer. Jeg har forsåvidt også lyst tilbake til Uganda. 2
MortenMinstelønn Skrevet 27. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2019 Jeg har også vært i Afrika via militæret, men det regnes ikke som reisetips. Kan noe Swahili men aldri vært i Kenya. Skulle ønske meg å dra dit.Takk for fint innlegg. 1
skruf Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 Jeg har også veldig lyst til Tanzania, drømmen er Kilimanjaro og ei uke eller to på Zanzibar Da vi var på safari i Kenya så kunne vi se Kilimanjaro 1
MortenMinstelønn Skrevet 27. april 2019 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2019 Hva faen gjorde vi europeere med Afrika? Det er verdt et eget forum alene. Det er så fucked. 3
tånegla Skrevet 27. april 2019 #6 Skrevet 27. april 2019 Jeg holder en knapp på Belize. Caye Culker som ikke har en eneste bil. Belize City med sine karibiske lyder, lukter og smaker. SAN Ignazio som ligger i fjellene og er mer indiansk enn nede langs kysten. Varme mennesker, om man ser bort fra all kriminalitet er dette verdens beste sted Seychellene med hvite strender og hengekøyer. Var som Skruf på La Digue og elsket det. Okse som dro kjerrer var taxi. Og sykkelturer Praslin med nasjonalparken og små fjelltopper som man lett kunne gå. Minuset om jeg kan si det .... forferdelig klissete, de fleste var på bryllupsreise eller giftet seg. Når man da ikke er så fryktelig romantisk anlagt kan dette bli litt mye. Hovedstaden Victoria var fantastisk skulle ønske jeg hadde blitt der mer enn 2 dager. 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #7 Skrevet 27. april 2019 Mine barndoms somrer i Bremanger. Anonymkode: 556d6...61c 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #8 Skrevet 30. april 2019 Har reist mye med mitt barn. Det beste var nok da hun var ett år og vi hadde to deilige uker på Kreta. Baloslagunen og Marathi beach og Elafonissi avla vi også noen besøk. Så mye enklere med bare bleier og en liten kjole enn all påkledningen her hjemme, samt solmodne grønnsaker og frukt i mengdevis. Ellers var faktisk noen dager i Lillehammer med hunderfossen og lilleputthammer i ett av resortene der, en favoritt med høy hygge skala. Norgesferie er undervurdert. Anonymkode: a6cb7...073
Madeon Skrevet 30. april 2019 #9 Skrevet 30. april 2019 På 27.4.2019 den 11.29, tånegla skrev: Jeg holder en knapp på Belize. Caye Culker som ikke har en eneste bil. Belize City med sine karibiske lyder, lukter og smaker. SAN Ignazio som ligger i fjellene og er mer indiansk enn nede langs kysten. Varme mennesker, om man ser bort fra all kriminalitet er dette verdens beste sted Caye Caulker 💙Den lille øya med fargerike trehus, go slow-skilt overalt, reggaemusikk og azurblått hav. Har masse gode minner derfra. Starten på hummersesongen og fry jacks fra Errolyns. Svømte over The Split et par ganger, og var på båttur hvor vi snorklet med haier, skater og skilpadder.
tånegla Skrevet 30. april 2019 #10 Skrevet 30. april 2019 Ja. 😍 vi overnattet i hengekøyer hos Tina. Hummer og nam rom. Og snorkling❤️ Den beste opplevelsen var likevel å bo på the English caye. En liten øy som dengang hadde 1 fyrtårn og 1 bolig. Tok 3 minutter å gå rundt hele øya. Nå er det flere luksushytter som er bygd for amerikanere 😢
AnonymBruker Skrevet 30. april 2019 #11 Skrevet 30. april 2019 Jeg elsker Sør-Afrika, har vært der flere ganger og skal sannsynligvis nedover igjen i løpet av året. Har gode venner i Pretoria-området jeg besøker. Mitt fineste minne fra Sør-Afrika: Langhelg i et privat viltreservat nordvest for Pretoria. Vi var skikkelig off-the-grid. Mistet mobildekningen et par timer før vi var fremme, det var ikke strøm i huset vi bodde i og så langt fra annen bebyggelse at det ikke var merkbar lysforurensning der og jeg så den mest stjerneklare himmelen jeg noensinne har sett. Så Melkeveien med det blotte øyet. Vi hadde også fantastiske naturopplevelser. Reservatet har kun leopard av "big 5", men vi så masse sjiraffer, sebra og forskjellige antiloper, fra bittesmå, spretne, klipspingers til majestetiske kuduer. En opplevelse jeg ikke ville vært foruten og et sted jeg håper å få besøke igjen. Anonymkode: 1df9d...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå