AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 https://www.tv2.no/nyheter/10570225/ Hva synes dere? Anonymkode: 763c6...481
Emmelise Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Nå er det dessverre potensiel fare for at andre kjøttspisere kan bli drept i prosessen. Australia har hatt veldig store problemer med villkatter i årevis, jeg kan forstå hvorfor de vil gjøre et forsøk. Men har også i bakhodet at dette er landet som startet en krig mot emufugler.... og tapte. 3
Tvist Skrevet 27. april 2019 #3 Skrevet 27. april 2019 Kommer sannsynligvis til å få mange katter som dør, og mange som spiser litt men ikke nok, og som lider lenge før de dør, og noen som overlever. Mange fugler kommer til å spise kjøttet og dø, og mange andre kjøttetere. Det kommer til å skape store lidelser, forgiftede dyr dør ikke smerteløst. Bøndene kommer til å få problemer med store mengder planteetere som ikke har fiender, og mus og rotter kommer til å komme i store antall. Noen katter kommer til å overleve og om 5-6 år er det like store problemer med katter. Det hadde vært mer fornuftig med en langsiktig plan om kastrering av kattene i samarbeid med dyrevernsorganisasjoner. 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 Min første tanke var; "kommer ikke dette til å ta livet av veldig mange andre dyr enn katter?" Ellers så dreper vi jo mye hjort fordi det er for mange av dem i naturen, så ser ikke at det er verre å drepe katter som potensielt utredder annet dyreliv Anonymkode: b4cff...459 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 Jeg ser absolutt hvorfor de ønsker å kvitte seg med kattene, de hører ikke hjemme i australsk fauna, og de utrydder andre dyrearter. Samtidig er jeg ikke helt enig med måten de gjør det på, nettopp av de grunnene som er skrevet over her med tanke på dyrevelferd og om andre dyr også spiser disse giftige pølsene. Anonymkode: 495f2...48e 4
Tvist Skrevet 28. april 2019 #6 Skrevet 28. april 2019 På 27.4.2019 den 9.07, AnonymBruker skrev: Min første tanke var; "kommer ikke dette til å ta livet av veldig mange andre dyr enn katter?" Ellers så dreper vi jo mye hjort fordi det er for mange av dem i naturen, så ser ikke at det er verre å drepe katter som potensielt utredder annet dyreliv Anonymkode: b4cff...459 Er stor forskjell på å drepe med en kule, og å drepe ukontrollert med gift. 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #7 Skrevet 28. april 2019 Hvis det er for mange katter, så må man ta grep. Tipper mange av dem som protesterer bare sier «ååååååå, søte kattepuser kan ikke dø!!!!» Anonymkode: be301...359
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #8 Skrevet 28. april 2019 4 minutter siden, Tvist said: Er stor forskjell på å drepe med en kule, og å drepe ukontrollert med gift. Jeg ville like å se at Norge var noe bedre om de hadde 2 millioner hjort som løp rundt i villmarka som måtte drepes. Om du skal bruke 1000 jegere må de alle drepe 2000 hjort hver. Dvs 66 hjort hver dag om de skulle bli ferdig på 1 mnd. Så skal man betale for arbeidstiden til alle disse jegerne. Anonymkode: b4cff...459 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #9 Skrevet 28. april 2019 På 27.4.2019 den 8.55, Tvist skrev: Kommer sannsynligvis til å få mange katter som dør, og mange som spiser litt men ikke nok, og som lider lenge før de dør, og noen som overlever. Mange fugler kommer til å spise kjøttet og dø, og mange andre kjøttetere. Det kommer til å skape store lidelser, forgiftede dyr dør ikke smerteløst. Bøndene kommer til å få problemer med store mengder planteetere som ikke har fiender, og mus og rotter kommer til å komme i store antall. Noen katter kommer til å overleve og om 5-6 år er det like store problemer med katter. Det hadde vært mer fornuftig med en langsiktig plan om kastrering av kattene i samarbeid med dyrevernsorganisasjoner. Håper nesten på at dette scenarioet blir virkelighet, så de får se hvor idiotisk denne metoden er. Grusom måte å ta livet av noe på. The end most certainly does not justify the means. Anonymkode: bad68...1df 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #10 Skrevet 28. april 2019 Håper dette kunne blitt gjort i Norge også Anonymkode: 4c1f4...667
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #11 Skrevet 28. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper dette kunne blitt gjort i Norge også Anonymkode: 4c1f4...667 Sånn at en tilfeldig hund også kan bli forgiftet? Anonymkode: 6ae4e...305 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #12 Skrevet 28. april 2019 Det må da kunne gjøres på en annen måte! Feks fang kattene i bur(feller) uten at de tar skade og uten at de blir påført smerter. Burene (fellene) må selvsagt sjekkes svært ofte, slik at kattene slipper å være der lenge. Anonymkode: b92d0...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #13 Skrevet 28. april 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: Sånn at en tilfeldig hund også kan bli forgiftet? Anonymkode: 6ae4e...305 Nei bare kattene såklart. Anonymkode: 4c1f4...667
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #14 Skrevet 28. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det må da kunne gjøres på en annen måte! Feks fang kattene i bur(feller) uten at de tar skade og uten at de blir påført smerter. Burene (fellene) må selvsagt sjekkes svært ofte, slik at kattene slipper å være der lenge. Anonymkode: b92d0...4f6 Det skal visstnok brukes feller også. Problemet er at Australia er stort, det er et kontinent, og kattene befinner seg over veldig store arealer, også lite befolkete. Da er det ikke bare å sette ut feller. Jeg ser også det betenkelige i metoden med giftåte. Det vil være umulig å unngå at giften også havner i andre dyr enn katter. Men jeg antar at vurderingen er at katteproblemet er så stort at det rettferdiggjør at også andre dyr vil dø - at det altså er flere dyr som tas av katter enn som vil dø av kattegiften. Anonymkode: c2f3e...620
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #15 Skrevet 28. april 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei bare kattene såklart. Anonymkode: 4c1f4...667 Ja for andre dyr veit jo at de ikke må spise sånne ting 🙄 Anonymkode: 6ae4e...305
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #16 Skrevet 28. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Håper dette kunne blitt gjort i Norge også Anonymkode: 4c1f4...667 Nei fy faen! Er du helt psykopat? Anonymkode: fd40c...19c
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #17 Skrevet 28. april 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det må da kunne gjøres på en annen måte! Feks fang kattene i bur(feller) uten at de tar skade og uten at de blir påført smerter. Burene (fellene) må selvsagt sjekkes svært ofte, slik at kattene slipper å være der lenge. Anonymkode: b92d0...4f6 Fanging i bur vil gi mye psykisk stress for katten. Katten vil begynne stresse øyeblikkelig i det den innser den er fanget. Det er ikke uten grunn at de fleste som setter opp fangstfeller i Norge også sitter i umiddelbar nærhet og overvåker fellen. Nå vet jeg ikke hvilken type gift dem bruker i Australia, men det finnes mange gifttyper som er langt mer humant for avliving, enn å fange pusene i bur for deretter avlive dem. Anonymkode: 1b1f0...153
Elaine Marley Skrevet 28. april 2019 #18 Skrevet 28. april 2019 Jeg kan forstå hvorfor de ønsker å gjøre dette siden Australia er veldig opptatt av å bevare naturen, men jeg stiller spørsmål om dette er en forsvarlig metode å gjøre dette på. Hvordan sikrer de at ikke andre dyr også spiser det? I tillegg håper jeg at de kjører kampanjer for å få folk til å kastrere kattene sine. Folk er raskt ute med å fokusere på at dyret er problemet, men det er faktisk mennesker som har skylden for at det er blitt slik. Folk som ikke er villige til å betale for at dyret skal bli kastrert og ikke er villig til å ta den kostnaden skulle aldri ha hatt dyr. Det kan være dyrt å ha dyr, men katter har dessverre en ganske lav status. Dette tiltaket er bare toppen av isfjellet om folk ikke kastrerer kattene. Da vil dette problemet bare fortsette. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2019 #19 Skrevet 28. april 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei fy faen! Er du helt psykopat? Anonymkode: fd40c...19c Nei jeg bare hater katter. Motbydelige dyr. Anonymkode: 4c1f4...667 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2019 #20 Skrevet 29. april 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg bare hater katter. Motbydelige dyr. Anonymkode: 4c1f4...667 Heldigvis er et fåtall mennesker like motbydelig som deg. Anonymkode: bad68...1df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå