Gjest nordnorgeses Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 (endret) Vi har en vaktplan som henger på bakrommet og vi får den en måned før vakta. Men sjefen bruker å bare sette meg på vakter hvis noen ikke kan ta sin uten å høre med meg først. Hun har satt meg på en vakt som originalt er en annen sin, om to uker uten å spørre om jeg har mulighet, og jeg har egentlig ikke mulighet den dagen. Så det jeg lurer på er om hun har lov til det eller om jeg kan si at jeg ikke kan ta den vakten? Endret 26. april 2019 av nordnorgeses
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Du skal ha 14 dagers varsel om en vakt i følge loven. Er det under det må hun spørre deg om det passer. Selv har jeg alltid spurt mine ansatte om det passer dersom det må endres på etter vaktplanen er ferdig. Anonymkode: 77a7d...d6f
Gjest nordnorgeses Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal ha 14 dagers varsel om en vakt i følge loven. Er det under det må hun spørre deg om det passer. Selv har jeg alltid spurt mine ansatte om det passer dersom det må endres på etter vaktplanen er ferdig. Anonymkode: 77a7d...d6f Jeg fant det ut selv når jeg så på vaktplanen i dag, det er to uker til men må hun ikke spørre om jeg kan først? For den dagen kan jeg virkelig ikke, så er så usikker på hva jeg skal gjøre
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #4 Skrevet 27. april 2019 Hva med å snakke med sjefen din ? Anonymkode: 88c69...cf7 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #5 Skrevet 27. april 2019 Har du fått en vaktplan for en måned så er det en avtale. Man kan ikke komme å endre avtaler etter eget forgodtbefinnende. Hør med henne om hva hun hadde gjort om du plutselig skulle endre avtale vakter uten å høre med henne? Tror neppe hun ville sagt det er greit. Anonymkode: 5c8c7...40f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå