Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det begynner å bli varmt i Oslo, spesielt når sola står på. Bor i en leilighet og er så heldig å har en veranda som jeg kan ha vognen på når baby skal sove dagduppene sine. Problemet nå er at det ikke er noe skygger på verandaen. Skal flytte ila mai, så det er ikke et langvarig problem. 

Hva tenker dere? Det er vel kanskje ikke så varmt enda at vogna ikke tåler å stå i sola? 

Anonymkode: ba27f...92f

Gjest nicecar
Skrevet

Jeg hadde vurdert å kjøpe solskjerm. For du har vel tenkt å gå turer med barnevogna ute om sommeren også?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, nicecar skrev:

Jeg hadde vurdert å kjøpe solskjerm. For du har vel tenkt å gå turer med barnevogna ute om sommeren også?

Hva mener du meg solskjerm? Jeg har Bugaboo fox, så baby får ikke direkte sollys på seg. Det er bare vognen som ikke får stå i skyggen om du skjønner.

Gjest nicecar
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du meg solskjerm? Jeg har Bugaboo fox, så baby får ikke direkte sollys på seg. Det er bare vognen som ikke får stå i skyggen om du skjønner.

Nå er jeg ikke kjent med den vogna da jeg har en annen vogn. Men hvis det ikke er noen skygger på verandaen bør du enten skaffe en form for solskjerm/parasoll til vogna eller vente til du får en veranda med skygge.

Endret av nicecar
Gjest NotYou
Skrevet

Jeg hadde ordnet med en parasoll som kastet skygge over vogna. Sola varmer utrolig mye, og man får billige parasoller som kan være til god hjelp. 

Skrevet

Du må hindre sollyset å treffe vognen direkte. Billig parasoll fra Jysk eller en paraply vil jo gjøre nytten.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette må du ikke gjøre. Det kan være rene dødsfellen. Om det blir varmere enn 37 GR, kan barnet glemme å puste. Legg et termometer i vognen en dag, så skal du se hva det viser. Mødre har i alle tider unngått å ha liggende barn i solen

Anonymkode: e7d54...16d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sola er sinssykt varm! Så med mindre du klarer å hindre at sola treffer vognen så hadde jeg aldri tatt sjansen. Legg et termometer i vogna på en solfylt dag så skal du få se. 

Anonymkode: 9663f...6ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Skal fikse parasoll asap! 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen. Skal fikse parasoll asap! 

Du tror parasoll fjerner varmen? Tenk på temperaturen ute, og varmen blir isolert i vognen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke satt barnet ut for å sove slik. Ville latt det sove inne dersom det ikke er skikkelig skygge. 

Anonymkode: b9727...f07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men herregud folkens. Det er snakk om i Oslo sånn været er NÅ. Selvfølgelig kan baby sove ute i vognen sin så lenge det ikke er i direkte sollys. Herregud! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror parasoll fjerner varmen? Tenk på temperaturen ute, og varmen blir isolert i vognen. 

Har jeg sagt at en parasoll fjerner varmen? Det er vel normalt at en unge sover ute i vognen sin når det er mellom 10-15varmegrader ute. Jeg stilte spørsmål om det er for varmt i sola, eller om den må stå i skyggen. 

Huff, av og til altså. Sånne svar som du gir er bare helt idiotisk!

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sola er sinssykt varm! Så med mindre du klarer å hindre at sola treffer vognen så hadde jeg aldri tatt sjansen. Legg et termometer i vogna på en solfylt dag så skal du få se. 

Anonymkode: 9663f...6ec

men går dere ikke tur med vogn om sommeren da? er det alltid mulig å gå i skygge?

Anonymkode: 923c7...469

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

men går dere ikke tur med vogn om sommeren da? er det alltid mulig å gå i skygge?

Ja, nettopp det jeg og lurer på... 😅🙈

Gjest Albbas
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

En parasoll skaper skygge, og i skygge er det mindre varmt enn i sola. 

For sikkerhets skyld kan du jo måle temperaturen i vogna, ts. Men om vogna står i skygge nå, og du sjekker hvor varmt barnet er går det nok fint. :)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud folkens. Det er snakk om i Oslo sånn været er NÅ. Selvfølgelig kan baby sove ute i vognen sin så lenge det ikke er i direkte sollys. Herregud! 

Det har vært det jeg vil si er sommervarme i Oslo de siste dagene.

I påska satt vi i T-skjorte, og da var jeg hakket for varm.

Anonymkode: 7cdad...c32

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om jeg går tur med vogna er det ikke så varmt som på balkongen overhodet.

Jeg har balkong i Oslo, og klarer ikke bruke den nettopp fordi det blir steikvarmt. Vi snakker mer 30 grader enn 20. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært det jeg vil si er sommervarme i Oslo de siste dagene.

I påska satt vi i T-skjorte, og da var jeg hakket for varm.

Det har vært varmt i selve sola. I skyggen er ikke lufta like varm som på sommeren enda. 

Anonymkode: 41dad...3e5

AnonymBruker
Skrevet

Ha myggnetting, pass på at vognen ikke er for tett og følg med ofte om det er for varmt eller ikke. Ikke la det gå mange minutter mellom du sjekker. Og som andre sier, bruk termometer, da har du mer nøyaktig tempratur 😊

Anonymkode: 0ae81...824

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...