Gjest SumoBryter Skrevet 25. april 2005 #21 Skrevet 25. april 2005 Ja,ja straks er vi der og dømmer Smertene kommer han ikke til å huske. Det gjør ikke min samboer og han er bare glad for at han ble omskjært som baby. Det er bare en hudfold som skal vekk ikke hele penisen Jeg tror også de bruker bedævelse. Hva med naturlig fædsel da? Er jo kjempesmertefullt for en baby det også, likevel velger de fleste å trykke ungen ut i stedet for å ta keisersnitt. For noen barnemishandlere dere er.
Gjest glamourgirl Skrevet 25. april 2005 #22 Skrevet 25. april 2005 DET HETER OMSKÅRET!!! (måtte bare!)
Gjest SumoBryter Skrevet 25. april 2005 #23 Skrevet 25. april 2005 Vel vi finner nok en lege som vil gjøre det helt sikkert. Glad jeg ikke bor i Norge, hvor slike fordomsfulle og bedrevitende holdninger er så vanlige å finne. Her bestemmer foreldrene mer over hvordan de ønsker å oppdra og gjøre med sine barn, faktisk uten å få motstand fra andre. Her tenker folk, "du gjør med dine barn slik du ser det best". Og ingen kritiserer og dømmer for vanlige ting. Jeg syns foreldre skal alltid få bestemme selv så lenge de ikke bryter loven. Hva gjør deg madame til en så mye bedre person at du skal kunne si hva som er rett og hva som er galt til andre mennesker?
Gjest SumoBryter Skrevet 25. april 2005 #24 Skrevet 25. april 2005 DET HETER OMSKÅRET!!! Ok,ok Omskåret!
Gjest SumoBryter Skrevet 25. april 2005 #26 Skrevet 25. april 2005 Og bare for å gjøre det klart så var ikke det der et spørsmål, men heller noe å tenke på. Jeg forstår enkelte mennesker har tendens til å tro at de er bedre enn andre mennesker og derfor skal kunne kritisere og fortelle andre hvordan de skal leve og gjøre ting. Men da bør de tenke veeeldig nøye gjennom hvorfor de har rett til dette. På hvilken måte er de bedre enn andre. Jeg for en mener ikke noen mennesker har rett til å hevde seg over andre, man skal alltid huske at man er bare et menneske akkurat som alle andre. Og alt er stortsett bare meninger.
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #27 Skrevet 25. april 2005 I Storbritannia er det dessuten lov å slå barnene sine under oppdragelsen. Det er virkelig fint at foreldre der får gjøre som de vil. Jeg håper vi nordmenn får bort fordommene våres slik at omskjæring og barnemishandling også blir lov her!
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #28 Skrevet 25. april 2005 Jeg håper vi nordmenn får bort fordommene våres slik at omskjæring og barnemishandling også blir lov her! Vet du hvordan fjerning av forhud på små barn foregår? Kanskje vi heller burde få forbud mot trekking av melketenner?
Gjest Ulykkelig omskjært Skrevet 25. april 2005 #29 Skrevet 25. april 2005 [smertene kommer han ikke til å huske. Det gjør ikke min samboer og han er bare glad for at han ble omskjært som baby. Jeg er også omskjært som baby, og jeg kan bekrefte at barnet ikke kjenner noe så lenge det gjøres på rett måte og man bedøves. Men, jeg har ikke like gode erfaringer som din mann med tanke på at forhuden er fjernet. Jeg har nedsatt følsomhet i penishodet, fordi den er vant til berøring. Jeg har problemer med å onanere meg selv til utløsning fordi jeg ikke har noen forhud å skyve. Fordi jeg har nedsatt følsomhet i penis, så må jenta være ekstremt våt for at jeg skal ha noen glede av samleiet, da friksjonen ellers blir så dårlig at jeg ikke føler noe. Dette er alle ting som kan komme til å bli resultatet av at dere velger å omskjære deres guttebarn, og jeg lurer da på om du syns det er greit å påføre sønnen din dette? Du har nemlig ingen garanti for at det blir et like vellykket resultat som med kjæresten din. Så, syns du det er greit å kanskje ødelegge store deler av din sønns seksliv fordi du /dere syns det er greit i forhold til renslighet?
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #30 Skrevet 25. april 2005 Det var et virkelig tankekors i siste innlegg... Kanskje det er viktigere å legge fokus og god opplæring på renslighet isteden?
Gjest glamourgirl Skrevet 25. april 2005 #31 Skrevet 25. april 2005 Og det heter fortsatt omskåret! OMSKÅRET!!!
Gjest Madam Felle Skrevet 25. april 2005 #32 Skrevet 25. april 2005 Hva er å bryte loven for deg? hvor går den grensen?
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #33 Skrevet 25. april 2005 Greit nok det, glamourgirl, men hva med å komme med en mening om temaet i steden for å være rettskrivningstanteSofie som skriker stygt i tråden? Trodde ikke det var god kotyme å rope her? Jeg vil likestille omskjæring av gutter med kjønnsleppeskjæring av jenter. Ikke riktig noen av delene.
Gjest Madam Felle Skrevet 25. april 2005 #34 Skrevet 25. april 2005 Og det heter fortsatt omskåret! OMSKÅRET!!! Er folk oppe til eksamen her inne? Syns du drar den vel langt nå
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #35 Skrevet 25. april 2005 Er folk oppe til eksamen her inne? Syns du drar den vel langt nå Synes kanskje denne parallellen ikke passer helt i en tråd om mangel på forhud...
Laina Skrevet 25. april 2005 #36 Skrevet 25. april 2005 Sumo: Jeg har hverken vært nedsettende mot deg, eller følt meg bedre på noe som helst vis, så jeg ser ikke helt grunnen til den vinklingen i innlegget... Men jeg kan ikke skjønne hvordan man kan velge å omskjære sitt barn uten noen religiøs årsak? Det er uansett et fysisk inngrep. Om det blir gitt bedøvelse eller ikke er ingen garanti for at det ikke vil gjøre vondt. Hva med evt betennelse senere. at det er et relativt enkelt inngrep betyr ikke at det ikke kan forekomme komplikasjoner. Jeg lurer også på hvorfor du ønsker det. Er det fordi din mann er omskåret og at du trives best med det? Er det fordi det er vanlig i det landet du bor i? Mener du at du gjør (din kanskje kommende) sønn en tjeneste ved å gjøre det i ung alder? (Igjen: Jeg spør ike for å være nedsettende, men for å prøve å forstå hvorfor man i det hele tatt vurderer noe slikt. Jeg kan ikke se noen åpenbar grunn, so please: enlighten me.) En annen ting: Jeg kan ikke skjønne at foreldre kan mene at de har noen rett til å gjøre slikt mot sine barn. Utfra min overbevisning er slike inngrep et overgrep, da barnet ikke får velge selv. Og sammenlikningen med naturlig fødsel er litt på kanten: Det ligger i ordvalget: naturlig fødsel.
Gjest glamourgirl Skrevet 25. april 2005 #37 Skrevet 25. april 2005 Jeg er litt språk-nazi, og beklager at jeg ikke gav meg mens leken var god. Ellers i denne tråden er jeg mot omskjæring, med mindre det er av medisinske årsaker. De guttene/mennene jeg har snakket med som er omskåret har ofte gitt klart uttrykk for å ikke ha vært glad for at en del av dem ble fjernet før de kunne si at de ønsket det.
Gjest gjesta Skrevet 25. april 2005 #38 Skrevet 25. april 2005 Alle inngrep kan gi komplikasjoner. Jeg kjenner en som av medisinske grunner måtte omskjæres. Hele forhuden ble ikke fjernet. Det ble kun gjort et snitt. I dette tilfellet ble det komplikasjoner og jeg kommer aldri til å glemme smertehylene til den lille gutten. Jeg synes det er horribelt av foreldre å utsette ungene sine for slike unødige inngrep. Jeg har også en eks som er omskjært. Ingen fordel det heller for han hadde problemer med å få orgasme under samleie da han var lite følsom. Flott med en mann som holder lenge, men det er noe som heter for lenge. I tillegg så fikk jeg kun en gang gleden med å gi ham en blow-job for han fikk ikke orgasme av det heller. Vedr. renslighet så ser jeg ikke problemet så lenge man vasker seg.
Trampe Skrevet 25. april 2005 #40 Skrevet 25. april 2005 Det har ingen betydning for min del. Var sammen med en før som jeg faktisk trodde var omskjært. Jeg ble storøyd da jeg fikk se den - han hadde ikke forhud stor nok til å dra over hodet. Det bare datt ut av meg da: hæ??? er du omskjært??? (som om det var det ekleste jeg noen gang hadde hørt om) Det viste seg at stemninga ble ganske trykket; han ikke var omskjært i det hele tatt, og han trodde vel at jeg var gal
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå