Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere er akseptabel pendlertid til jobb? 

Anonymkode: e24ad...fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ca. 50 minutter. Det går helt greit. Kunne sikkert hatt noe lengre reisevei, men ikke mer enn en time. Da begynner det å gå for mye ut over fritiden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også rundt 50 min èn vei. Bor i Nord-Norge, og på vinteren (altså 2/3 av året) bruker jeg ca. halvannen time til jobb. Nå drar jeg hjemmefra kl. 06.45 og er hjemme igjen kl 17-17.15 hver dag.

hadde aaaaaldri giddet det hvis jeg hadde hatt barn, men trenger heldigvis ikke å ta hensyn til det nå.

Ellers må jeg si at jeg bor på et lite sted, så det er befriende å komme seg ut av bygda for å kjøre til nabobygda som er mer befolket😅

Anonymkode: cc9e8...021

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker minimum 1,5 time. Det går definitivt utover fritiden min. Bor alene så det går ikke ut over familie. 

Anonymkode: c0df0...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både bor og jobber i Oslo, bruker vanligvis 1 time og femten minutter. Bruker kollektivtransport ellers hadde jeg brukt minst tre kvarter mer. Synes det er helt greit. De fleste jeg kjenner bruker omtrent like lang tid til sine jobber. 

Anonymkode: b8296...fc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

5 minutter maks

Anonymkode: 43409...f36

AnonymBruker
Skrevet

Maks 30 min kjøring. 

Anonymkode: 8133d...d61

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer et jobb skifte, har nå 3 min å kjøre, kan få ca 25-35 min ved jobbskifte

AnonymBruker
Skrevet

Det bli en helhetsvurdering der hvor bra jobben er, lønna og reisevei inngår. Jobben skal være veldig spennende eller lønna veldig høy for at jeg skal synes det er greit med mye over en time. Har ikke barn.

Anonymkode: 9f9cb...0a5

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Både bor og jobber i Oslo, bruker vanligvis 1 time og femten minutter. Bruker kollektivtransport ellers hadde jeg brukt minst tre kvarter mer. Synes det er helt greit. De fleste jeg kjenner bruker omtrent like lang tid til sine jobber. 

Anonymkode: b8296...fc3

Hvor jobber du og bruker 75 min innad i Oslo? Litt nysgjerrig.

Jeg har hatt 1 times pendling, men med kø kunne det blir halvannen. Jeg syns en time var smertegrensen, har ikke barn, men følte det spiste opp mye av ettermiddagen. Jeg vil nok prøve å unngå å pendle noe mer hvis jeg kan.

Anonymkode: 03e58...59b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer et jobb skifte, har nå 3 min å kjøre, kan få ca 25-35 min ved jobbskifte

Er fra privat til kommunal stilling... ned i lønn, mindre stress

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger jo av muligheten for jobb, er det flust med muligheter er lav tid tid til transport ønskelig, er det vanskelig å få jobb er det viktigste å få jobb og så heller tolerere tiden. Jeg kan jobbe stort sett over alt, og har en maksgrense på 30 min fra jeg går ut døren hjemme til jeg er på jobb. Nå går jeg på 5 min, og syns det er finfint. Innen jeg har spiset middag og tatt en strekk har mange av kollegene mine knapt begynt på middagslagingen. Bor litt dyrere for å bo nært jobb og har mer fritid, helt rett prioritering for meg. 

Anonymkode: 7d6e8...264

Skrevet

Jeg har ca. 1,5 time hver vei. Ikke noe problem for min del, tar toget mesteparten av veien så da får jeg brukt tiden til noe "fornuftig" (sove, jobbe på laptopen, Netflix osv.). Jeg hadde ikke orket å kjøre bil i over en time hver vei hver dag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er forskjell på hvor man bor også. Da jeg bodde i Oslo kunne jeg ofte bruke over èn time på kollektivtransport, men alternativet var å ta bil/taxi og redusere tiden til 15 min hvis det oppstår en situasjon som haster ol. 

Her jeg bor nå bruker jeg 50 minutter uansett, får ikke redusert tidsbruken i det hele tatt (det var jeg som bor i nord).

Anonymkode: cc9e8...021

• Liker 1
Skrevet

Har hatt opp til en time både til skole og jobb, som har inkludert bussbytte. Pleide å bruke den tiden på å lese og høre på musikk. Lang reisevei har aldri plaget meg, så kunne fint gjort det nå og. Men skal innrømme det er veldig greit å bo rett ved universitetet med bare fem minutter gange bort.

AnonymBruker
Skrevet

For meg er 30 min til jobb absolutt max. Helst 10 minutter. Det blir jo ikke pendling engang :P  

Anonymkode: b299d...3f8

Gjest Gagaen
Skrevet

For meg er 30 minutt til jobb uaktuelt. Gidd ikkje bruke ein time kvar dag av mi fritid til kjøring. Eg set grensa ved 15 minutt kvar veg, det er evig nok på vinterføre hvertfall . 

Skrevet

Jeg må kjøre 45-55 minutter hver vei (avhengig av vær og kjøreforhold) og det er det jeg er minst glad i med jobben min. Det er for langt.

Skrevet

Jeg tenker 1 t hver vei er maks.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pendler ca 1 t og 20 min fra dør til dør hver vei, kjører uten særlig med kø (god landevei). Det går greit, men kun fordi jeg jobber turnus og sjelden jobber mer enn 3 dager på rad. Hadde aldri greid det i lengden hvis det hadde vært en 8-16 - jobb. 

Anonymkode: 5e2bf...05d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...