Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Er det noen som har erfaringer med å jobbe i PPT eller lignende, og å bo i samme by/område? Da tenker jeg på at man på jobb får vite personlige ting om folk, og at man kan møte de samme folkene på butikken, fester, ved venner ol. Vet man skal være profesjonell, men tenker på at det kan bli ubehagelig i lengden. Noen som har erfaringer rundt det? Går det greit eller er det ikke anbefalt? 

Anonymkode: a507a...a29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I lengden blir du jo godt voksen og da fikser man slikt. : )

Anonymkode: eddb0...1df

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnevernstjenesten der jeg bor. Det er ikke et stort problem. Jeg har taushetsplikt og er profesjonell ift det. Styrer unna saker i samme barnehage/skole som mine barn.

Håper det var svar på det du lurer på.

Anonymkode: 6cfb3...90d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Har akkurat startet i ny jobb ved PPT i en særdeles liten by... Har ingen erfaringer foreløpig, men jeg går ut ifra at dette skal la seg håndtere uten nevneverdige utfordringer.

Anonymkode: 40f46...bcc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i psykiatrien på et middels stort sted. Jeg treffer ofte kjente på jobb og tidligere pasienter på nærbutikken. Det er aldri noe problem.

Er det for nært, så jobber jeg ikke med dem. Ellers er ikke Norge så stort, så man må nesten regne med at slikt skjer når man jobber i yrker hvor folk er sårbare. Det trenger ikke være så komplisert. Jeg sier aldri hei til pasienter på fritiden med mindre de sier hei til meg. Da er det opp til pasienten om han ønsker å gjøre seg til kjenne. 

Er ekstremt sjelden det faktisk blir en utfordring

Anonymkode: cb33c...338

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet folk i politiet og barnevernet ofte prøver å bo i en annen småby enn der de jobber, men jeg tror ikke PPT er like vanskelig/sårbart.

Anonymkode: c2e5f...591

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på BUP i en liten by. Synes ikke dette er noe stort problem, men passer på å ikke jobbe med de nærmeste naboene mine. Må innrømme at jeg ikke synes noe om å ta buss her, da jeg plutselig kan risikere å havne ved siden av pasienter/foreldre der, og synes det kan bli kleint. Synes også det å dra til fastlegen plutselig har blitt ubehagelig, da jeg også må jobbe profesjonelt med henne på samarbeidsmøter om felles pasienter.

Anonymkode: a191d...a59

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på BUP i en liten by. Synes ikke dette er noe stort problem, men passer på å ikke jobbe med de nærmeste naboene mine. Må innrømme at jeg ikke synes noe om å ta buss her, da jeg plutselig kan risikere å havne ved siden av pasienter/foreldre der, og synes det kan bli kleint. Synes også det å dra til fastlegen plutselig har blitt ubehagelig, da jeg også må jobbe profesjonelt med henne på samarbeidsmøter om felles pasienter.

Om du syntes det er ubehagelig å gå til fastlegen og ta kollektivtransport, så er det jo et problem...

Til TS:

De jeg kjenner som jobber i politiet og psykriatrien (ikke PPU så kan kanskje ikke sammenlignes?) har valgt å ikke jobbe på samme sted de selv sogner til, fordi man fort vet mye om mennesker man må forholde seg til privat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Alice123 skrev:

Om du syntes det er ubehagelig å gå til fastlegen og ta kollektivtransport, så er det jo et problem...

Til TS:

De jeg kjenner som jobber i politiet og psykriatrien (ikke PPU så kan kanskje ikke sammenlignes?) har valgt å ikke jobbe på samme sted de selv sogner til, fordi man fort vet mye om mennesker man må forholde seg til privat.

Er lite syk og har bil ;) Gjør fortsatt begge deler altså, de gangene det er nødvendig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt normalt. Det er da ikke sånn at leger, psykologer, ansatte i nav, osv, er nødt til å pendle til jobben alle som én.. 

Det er helt dønn normalt at man jobber samme sted man bor, også når man har jobber hvor man får tilgang til sensitive opplysninger. 

Anonymkode: 6e37c...568

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...