Gå til innhold

Jeg trenger noen synspunkter på en tale til brud. Please?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den som liker å holde taler. Liker å holde foredrag. Det handler ikke så mye om å få fokus akkurat, men å rette det mot noe/noen. Jeg elsker det 🙂

men nå har jeg slitt en stund. Skal holde tale fra meg( kusine og nærmest søster egentlig:-) ) til brud 

Vi hadde noen fine, vakre og morsomme ungdomssomre sammen. Vi møttes hver sommer fra jeg flyttet til Norge, så ti år +

Disse sommerminnene innebærer kjærester. Er det innafor å nevne en ungdomskjæreste i en setning? Eller to? Det er virkelig morsomme minner, men de ungsomskjærestene hadde litt sentral rolle. Greit å nevne?

Så er det at jeg i en periode for noen år siden var utsatt for en alvorlig hendelse. Og da var hun der. På minuttet. På telefon men hun kunne jo ikke manifestere seg i Norge  🙂 vil si noe om hvor mye det betydde. Skal jeg si at hun er en venn i nød? Eh. Det blir litt feil, for hun ignorerer alt om det ikke står mellom liv eller død liksom! Helt never mind til det VIRKEKELIG gjelder. Mao så kan hun jobbe litt med å få følelsen av umiddelbar støtte å vise 😕 men hun er hun. Og det er helt ok. Men hva sier jeg? "Du kommer i den ytterste nød?'" 🙂 kan jeg tillate meg å gjøre litt humor av det? Jeg syns hun er mer enn bra nok som hun er! 

Og så var det noe hun sa om utseendet til kommende ektemann. Sånn ala : vær forberedt på sykt unaturlige grønne øyne! 

det var det første hun sa liksom, og det var litt komisk. Særlig fordi han hadde "sykt unaturlig grønne øyne "

Dette er i hovedsak det jeg lurer på om er innafor. Jeg lager ikke lange taler i sånne settinger ( gjesp), men vil ha litt latter. 

Det sentimentale er jeg ferdig med 😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Istedenfor å si at hun bare er der i krisetilfeller som du nærmest sier så ville jeg heller sagt "hun er der alltid når jeg trenger henne."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke nevnt ungdomskjærester i talen.  Det passer bedre i et utdrikningslag. Bryllupet er brudeparets dag, og det er ikke sikkert at hverken bruden eller brudgommen setter pris på at tidligere kjærester nevnes.

Anonymkode: 0c30f...53e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt kommer an på hvordan man sier det og sammenhengen man setter det i. 

Ungdomskjærester: ikke nevn spesifikke kjærester. Gjør det heller veldig enkelt. Det må være helt fint å si noe slik som at «Vi hadde mye moro sammen på somrene da vi var tenåringer. Is, sol, bading og å kikke på gutta.» 

Ang den alvorlige hendelsen: «Du er en ekte venn og er virkelig der for meg når det er nødvendig , enten du er der fysisk eller ikke. Den omsorgen du viste meg da jeg ble <alvorlig skadet/syk...> viser virkelig hvor fint menneske du er.» Da sier du ikke med rene ord at hun ikke er der ellers, men hun vil sikkert forstå det selv. Du skal jo ikke henge henne ut, heller! 

Ang øynene: der er jeg litt i tvil. Det spørs om svigerfamilien kjenner henne like godt som du. Hvis de kjenner henne som en person som uttrykker seg slik og som har humor og glimt i øyet, og de samtidig er ganske uhøytidelige selv, ville jeg sagt det. Hvis ikke ville jeg pakket det inn og sagt «Blant <Pers> mange gode egenskaper var nok de flotte øynene hans noe av det aller første hun falt for.»

Anonymkode: 0db0c...e76

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...