AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Putene er lett vannavisene, men når jeg så hvor mye puter det er, så lurer jeg på hva andre gjør. Står putene ute hele sommeren? Tar jeg trekk på sofaen hver kveld med putene under i sommerhalvåret? Vil putene holde seg da? Anonymkode: c272f...f4d
stan Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Det beste er å ta dem inn. Eller legge dem i en putekasse. Regn er en ting, men fugler og annet skiter og det kan være vanskelig å få av. Har du et trekk over hjelper det mye, særlig om sofaen skal brukes neste dag. Men trekket kan løsne og selv om det er regntett kan kondens gjøre det ganske fuktig. Vi bruker trekk når vi skal bruke sofaen neste dag og været ser trygt ut. Men det er jo ett lass med puter, så det blir nok en putekasse snart. Eller kanskje en pavilion... 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 ja det er nettopp det at det er mye puter.. men putekasse ute da blir vel det kondens uansett vil det ikke? Er putekassen inne må jeg bære det lasse med puter inn allikevel..puuh hi er det andre med lur løsning her? Anonymkode: c272f...f4d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: ja det er nettopp det at det er mye puter.. men putekasse ute da blir vel det kondens uansett vil det ikke? Er putekassen inne må jeg bære det lasse med puter inn allikevel..puuh hi er det andre med lur løsning her? Anonymkode: c272f...f4d «Alle» bruker putekasse. Det er den lite løsningen. Anonymkode: a11fd...fd4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Just now, AnonymBruker said: «Alle» bruker putekasse. Det er den lite løsningen. Anonymkode: a11fd...fd4 Lite = lure Anonymkode: a11fd...fd4
Ginny Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 Vi har et stort trekk som vi bare drar over, funker fint og man slipper å flytte på putene 😊
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Ginny, hvilke butikk er ditt trekk fra om jeg kan spørre? Vil du si at putene holder seg gjennom sommeren da? Under trekk i regn osv..jeg tenker på kondens osv Det kan jo hende det er forskjellig kvalitet på trekkene også. hi Anonymkode: c272f...f4d
Sirah Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 Vi legger våre puter under tak. De holder seg helt fint. Vasker trekkene ved behov.
Djungelvrål Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 De holder seg fint i putekasse her i 5 mnd. Ingen problem.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 Har tenkt på det samme. Vi har sofa og stoler. Veldig mye puter. Trekket er kjøpt på europris, men det er så tungt. Finnes det lette typer? Så skal jeg kjøpe putekasse i morgen, men hvem har en som er bra, og som ikke er så dyr? Anbefaler ts å ta vekk puter om kvelden. Her hadde en katt hoppet inn. Den kom ned fra taket. Eneste mulighet den har. Anonymkode: 7c00e...6f7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 Jeg har glemt våre ute i kveld. Vanligvis bærer jeg de inn og legger de på øverste hylle i skvedørsgarderoben i yttergangen. Regn, katter og fugledrit er hva jeg prøver å unngå.. Anonymkode: cc8a9...340
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #12 Skrevet 26. april 2019 Og 15 tykke sitte-/ryggputer er mye arbeid å drasse på 🙁 Anonymkode: cc8a9...340 1
Ginny Skrevet 27. april 2019 #13 Skrevet 27. april 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ginny, hvilke butikk er ditt trekk fra om jeg kan spørre? Vil du si at putene holder seg gjennom sommeren da? Under trekk i regn osv..jeg tenker på kondens osv Det kan jo hende det er forskjellig kvalitet på trekkene også. hi Anonymkode: c272f...f4d IKEA 😁 Putene har klart seg helt fint både i sommer og nå gjennom vinteren. Ingen tegn på skade noen steder 😊
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #14 Skrevet 27. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Putene er lett vannavisene, men når jeg så hvor mye puter det er, så lurer jeg på hva andre gjør. Står putene ute hele sommeren? Tar jeg trekk på sofaen hver kveld med putene under i sommerhalvåret? Vil putene holde seg da? Anonymkode: c272f...f4d Puter til,utemøbler kan du enten la stå ute hele sommeren og akseptere at det kommer mugg i mengder i skumplasten eller fyllet innvendig, eller ta putene inn og strlle godt med putene. Vi er nøye, uansett vær, med å ta inn putene før kveldsduggen kommer, fordi vi er opptatt av å ikke få mugg og å spare miljøet for stadig mer søppel og utskifting. Det finnes ikke noe mer motbydelig enn å kommepå besøk yil folk der du ser putene i hagemøblene er fulle av blåmann og stinker hugg. Anonymkode: 27e5f...139
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #15 Skrevet 27. april 2019 19 timer siden, stan skrev: Det beste er å ta dem inn. Eller legge dem i en putekasse. Regn er en ting, men fugler og annet skiter og det kan være vanskelig å få av. Har du et trekk over hjelper det mye, særlig om sofaen skal brukes neste dag. Men trekket kan løsne og selv om det er regntett kan kondens gjøre det ganske fuktig. Vi bruker trekk når vi skal bruke sofaen neste dag og været ser trygt ut. Men det er jo ett lass med puter, så det blir nok en putekasse snart. Eller kanskje en pavilion... Putekasser er ingen god løsning. Der samler det seg lett mugg og dermed blir putene mer utsatt for mugg i putekassen enn om de ligger ute. Unntaket er dersom putekassen står i en tørr bod, eller til nød terrasse under tak. Anonymkode: 27e5f...139
stan Skrevet 27. april 2019 #16 Skrevet 27. april 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Putekasser er ingen god løsning. Der samler det seg lett mugg og dermed blir putene mer utsatt for mugg i putekassen enn om de ligger ute. Unntaket er dersom putekassen står i en tørr bod, eller til nød terrasse under tak. Anonymkode: 27e5f...139 Okay. Det er jo greit å vite. I tillegg er det en utfordring å plassere en kasse stor nok til alle putene. Der det passer å ha kassa for oss er lengre unna sofaen enn den boden vi bruker nå. Så da blir det kanskje heller paviljong😀 Noen som har (dårlig ) erfaring med paviljong?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #17 Skrevet 27. april 2019 Jeg har overbygget balkong og utemøblene med puter står ute hele året. Tar av trekk og vasker ved behov og har enda ikke oppdaget noe mugg hverken i trekk eller fyll. Det er møbler fra Ikea, âpplarô, så det kommer luft til putene så det blir ikke kondens heller. Jeg tenker paviljong kan funke. Anonymkode: edb29...6fe 2
Mynlen Skrevet 27. april 2019 #18 Skrevet 27. april 2019 8 timer siden, Ginny skrev: IKEA 😁 Putene har klart seg helt fint både i sommer og nå gjennom vinteren. Ingen tegn på skade noen steder 😊 Samme her. Har hatt putene i putebager med trekk over i vinter, ikke under tak. De er like fine som i fjor.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #19 Skrevet 27. april 2019 Vi bruker trekk på sommeren, bærer dem inn om det er meldt langvarig regn. Fungert bra det. Trekk fra plantasjen. Har ikke funnet noen putekasse som er stor nok til alle de putene, så noen ny slik sofa blir det ikke før jeg har en plass med tak den kan stå om sommeren. Anonymkode: 5a81e...ab1
Tatja Skrevet 27. april 2019 #20 Skrevet 27. april 2019 På 26.4.2019 den 18.23, AnonymBruker skrev: Ginny, hvilke butikk er ditt trekk fra om jeg kan spørre? Vil du si at putene holder seg gjennom sommeren da? Under trekk i regn osv..jeg tenker på kondens osv Det kan jo hende det er forskjellig kvalitet på trekkene også. hi Anonymkode: c272f...f4d Vårt er fra sparmax, funker fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå