Far til 2 Skrevet 22. april 2005 #1 Del Skrevet 22. april 2005 I lengre tid har det vært snakk om barns bruk av internet og de følger det har når f.eks sex dukker opp på skjermen for de aldersgrupper det ikke var tiltenkt. Men jeg lurer også på om det er på tide med omprioriteringer av software som skal hindre denne type "informasjon". Jeg er nok preget av å være norsk med de meninger jeg har om amerikanske grensesettinger. Når Amerikanere generelt reagerer på at en kvinne ammer i et TV-program, mens ingen reagerer over den volden som vises i neste innslag mener jeg de har feilet. Problemet er om vi norske (eller europere) er på vei til å feile mht våre grensesettinger. Er vi på vei til å bli amerikanisert ? Er vi på vei til å bli påtvunget de samme meninger som de store amerikanske softwareselskapene påtvinger oss mht begrensninger av voldsinnslag eller kriminalitet generelt ? Når jeg kobler meg opp på NORSKE sider blir jeg nedlesset av bilder av døde menesker, drap, tortur og vold generelt. DETTE ER IKKE DET JEG ØNSKER MINE BARN SKAL LESE OM. Javist kan jeg nekte barna å bruke internet. Eller jeg kan sitte sammen med dem. Men bør vi ikke ha de samme mulighetene til å begrense informasjonen som det vi aksepterer her i Norge ? Kan ikke leverandører av "sex-filter" også innkludere begrensninger som at de små håpefulle begrenses til å holde seg til norske websider (.no). Jeg ønsker ikke at mine barn skal se virkelige drap, f.eks. av opprørerene i Iraq. Hvordan kan jeg egentlig beskytte mine barn mot dette ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå