Gå til innhold

Er dette sølvkre eller skjeggkre?

Anbefalte innlegg

Gjest Cowboylaila
Skrevet

Vi bor i første og andre etasje, og de er i begge etasjene. Men alle har vært ca. like store, og jeg mener å ha lest at voksne sølvkre kan klare å oppholde seg steder med lavere luftfuktighet i kortere perioder. Veldig spent på hva det viser seg å være.

AnonymBruker
Skrevet

Send det inn til FHI for artsbestemmelse! Det har jeg gjort nylig - fant adresse og skjema som skal vedlegges på hjemmesiden deres, sendte inn tre nydelige eksemplarer i en gul kindereggball😂 venter spent på svar! Koster 190kr

Anonymkode: 749b4...3ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det igjen, det der er skjeggkre.

Anonymkode: 3eae0...8f7

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier det igjen, det der er skjeggkre.

Er du skadedyrtekniker?

Anonymkode: a542f...89b

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du skadedyrtekniker?

Ja, og du kan roe deg ned! 

AnonymBruker
Skrevet

Tipper skjeggkre 

Anonymkode: 5b55a...ffe

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at dette er sølvkre. Hvis en ser på bilder av skjeggkre og sølvkre så har denne som er avbildet her mer lik bakpart på sølvkre enn skjeggkre. 

Anonymkode: f771b...aaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og du kan roe deg ned! 

😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv sølvkre. Dette er skjeggkre.

Anonymkode: fb915...a9f

AnonymBruker
Skrevet

Det er sølvkre! Helt sikkert garantert. Jeg har bodd med begge deler, og ser forskjellen lett. Gule antenner, form, mangel på behåring....

Anonymkode: a5a88...a8c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I vitenskapens navn og lett irritasjon fra bastante folk uten dybde tok jeg et bilde av et halvmodent levende sølvkre (100% garantert) men det har svakere farge fordi det holder på å dø, kan nok ordne et av skjeggkre løpet av uken også. Hvis du føler du ser masse kropper som piler rundt er det nok sølvkre, synes du det er mer følehorn enn kropp som løper rundt er det mer sannsynlig skjeggkre. Jeg ser fortsatt sølvkre når jeg ser bildet ditt.

NIw7lL7.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som det er sølvkree. Her er bildet av ett sølvkre som jeg fant på badet.2DEDCA2A-E6F3-4B3A-B3A2-5DC6E691C877.thumb.jpeg.2fc399472a904c80eea0aead814747c4.jpeg

Anonymkode: e6366...936

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som det er sølvkree. Her er bildet av ett sølvkre som jeg fant på badet.2DEDCA2A-E6F3-4B3A-B3A2-5DC6E691C877.thumb.jpeg.2fc399472a904c80eea0aead814747c4.jpeg

Det der er skjeggkre. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der er skjeggkre. 

Nei 😅

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke de som har skjeggkre poste bilder av sine, ble nesten underholdende dette nå 😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei 😅

Hvor sikker er du? Vi har nemlig helt identiske eksemplarer hjemme, og fikk svar fra Folkehelsa i forrige uke (sendte inn et dyr) om at det utvilsomt er skjeggkre, på et relativt tidlig stadig i utviklingen derav manglende behåring. De tok det blant annet på haletrådenes vinkling ift hverandre, som er identisk hos dere. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sikker er du? Vi har nemlig helt identiske eksemplarer hjemme, og fikk svar fra Folkehelsa i forrige uke (sendte inn et dyr) om at det utvilsomt er skjeggkre, på et relativt tidlig stadig i utviklingen derav manglende behåring. De tok det blant annet på haletrådenes vinkling ift hverandre, som er identisk hos dere. 

Skal vel ikke sitte å være for bombastisk, men det ser ut som et fullvoksent sølvkre på bildet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det der er skjeggkre. 

Så du mener skadedyrseksperten som har vært her ikke vet hva han driver med?

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener skadedyrseksperten som har vært her ikke vet hva han driver med?

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er svar nr to jeg skrev, trodde jeg svarte deg. 

Nei, det tror jeg ikke - jeg kunne jo ikke vite at dere hadde hatt skadedyrekspert inne. Ingen grunn til å svare så frekt☹️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...