Gå til innhold

Endelig noe som virker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm..lurer på hvorfor helsekostbransjen har et sånt dårlig rykte. Kan det ha med at de selger så mye dritt som ikke har noen som helst effekt?

Men for all del, som jeg har nevnt tidligere, tro kan flytte fjell. Kanskje det kan flytte noen fettceller også. Placebo-effekt er en fantastisk ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hmm..lurer på hvorfor helsekostbransjen har et sånt dårlig rykte. Kan det ha med at de selger så mye dritt som ikke har noen som helst effekt?

Men for all del, som jeg har nevnt tidligere, tro kan flytte fjell. Kanskje det kan flytte noen fettceller også. Placebo-effekt er en fantastisk ting.

Ja, ryktet er utvilsomt fortjent. Men her insinuerer du at alt som selges kun gir metafysisk effekt- det mener du vel egentlig ikke..

Gjest *Fiona*
Skrevet

Herlighet, for en tråd... snakk om å ta av. Det er da vel det samme for andre hva slags treningsvaner folk har og hva slags grunner de har til å trene eller ikke. Jeeez...

Om placebo-effekt hadde fått meg slank hadde jeg ikke sagt nei takk :kul:

Skrevet

Ja, ryktet er utvilsomt fortjent. Men her insinuerer du at alt som selges kun gir metafysisk effekt- det mener du vel egentlig ikke..

Det jeg sier er "jeg tror det ikke før jeg får se det". Jeg blir utrolig frustrert av all dritten som selges (type Wellex), slik at kyniske forretningsfolk kan tjene penger på folks fortvilte ønske om å gå ned i vekt.

Og jeg er skeptisk til hvordan helsekostprodukter blir testet/undersøkt. Et eksempel er Purple Burn, som de solgte i Sverige inntill ikke så lenge siden. Når noen forskere analyserte produktet fant de effedrin..Og da hadde det vært i salg LENGE.

Generelt er vi jo strengere på kontroll av helsekostprodukter i Norge, så jeg tror det største problemet er å i det hele tatt finne noe som virker. Og INGENTING kan utrette mirakler, det må store forandringer i kost og mosjon til.

Gutta inne på www.fitnessprat.no kan mye om kosttilskudd. Dere kan jo legge ut deres erfaringer med produktet her, og høre hva de sier. Kanskje noen der har prøvd det.

Skrevet

det "ironiske" er jo at når ting beviselig har effekt, får de ikke lov til å selge det mer! Da må det jo på apotek.....

Skrevet
det "ironiske" er jo at når ting beviselig har effekt' date=' får de ikke lov til å selge det mer! Da må det jo på apotek.....[/quote']

Fordi de tingene som virker ofte er såpass skumle at de ikke bør selges fritt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...