AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Har en bekjent som har friveligforvaltning av nav og vedkommende ønsker nå og avslutte dette. Nav/saksbehandleren som vi også har navnet til ønsker ikke og høre og ønsker heller ikke og ha noe møte/kominikasjon ang dette. Dette er friveligforvaltning og det er frivelig om vedkommende ønsker dette eller ikke. Hvordan skal vedkommende gå frem når saksbehandler setter seg på bakbeina og ikke ønsker og høre etter? Legger til at saksbehandler også mange ganger glemmer og betale livsopphold penger til vedkommende veldig mange ganger og nå begyner vi og lure om saksbehandler gjør dette bevisst nå har vedkommende blitt glemt og bli betalt livsopphold penger som skal settes inn på vedkommendes konto 20 hver mnd 3 4 ganger på rad. Så vi lurer på om vedkommende kan anmelde saksbehandler direkte til politiet/forliksrådet/namsmannen? Eller sjef i kommunen/nav? Anonymkode: ffc6f...667
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Først bør vedkommende kontakte den lokale sjefen for NAV og høre hva vedkommende sier til saken. Anonymkode: ff115...2f5 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 Saksbehandler vil ikke regnes som en egen person uansett. Arbeidsgiver til stille seg bak, og smekken vil gå på hele forvaltning. Aldri på enkeltpersonen som en ansatt. Anonymkode: 36923...c0b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Deg igjen? Anonymkode: 4fa4a...2f3 ? Anonymkode: ffc6f...667 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Først bør vedkommende kontakte den lokale sjefen for NAV og høre hva vedkommende sier til saken. Anonymkode: ff115...2f5 Ok men vedkommende har gjort det og de sier vedkommende må snakke med saksbehandler. siden det er saksbehandler vedkommende må henvede seg til ang vedkommendes sak. det er jo friveligforvaltning altså frivelig av fri vilje og ikke tvang. Da synes vi dette er en veldig merkelig måte av saksbehandler og oppføre seg på. Saksbehandler bør høre på hva vedkommende sier og når saksbehandler ikke betaler livsoppholdet til vefkommende på 4 mnd på rad så er det alvorlig. Det der veldig merkelig og glemme en arbeids oppgave så mange ganger på rad saksbehandler forskjells behandler og diskriminerer vedkommende ta fks påsken vedkommende skulle fått pengene utbetalt 16 april men pengene komm ikke før i dag med masse stress og gjentagelser fra vedkommende. Hadde ikke vedkommende nesten kranglet til seg pengene h*n har 100% rett på og få hadde h*n ikke fått de i det heletatt. Jg synes saksbehandler opptrer både uproffisjonelt og merkelig og vedkommende har sakt i fra at neste steg som blir tatt nå blir mer alvorlig om de skal fortsette og forskjells behandle. Saksbehandler reagerer da med og si at det får vedkommende bare gjøre så da blir det vel til det om de skal fortsette og behandle vedkommende som om h*n ikke har noen rettigheter i det heletatt! Anonymkode: ffc6f...667
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Hva hadde du/dere gjort om det hadde vert du/dere som hadde måtte opplevd dette?! Anonymkode: ffc6f...667
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 Hvis saksbehandler ikke utfører de oppgaver han skal, så må dere melde fra til ledelse. Gi beskjed om gjentagende manglende betalinger og at klienten ikke blir lyttet til i sin sak. Be om å få bytte saksbehandler Anonymkode: ad665...d79 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 Just now, AnonymBruker said: Hvis saksbehandler ikke utfører de oppgaver han skal, så må dere melde fra til ledelse. Gi beskjed om gjentagende manglende betalinger og at klienten ikke blir lyttet til i sin sak. Be om å få bytte saksbehandler Anonymkode: ad665...d79 Ok når du sier ledelse mener du da sjefen i det lokale nav kontoret eller ringe og snakke med nav sentral eller ledelsen i kommunen? Anonymkode: ffc6f...667
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok når du sier ledelse mener du da sjefen i det lokale nav kontoret eller ringe og snakke med nav sentral eller ledelsen i kommunen? Anonymkode: ffc6f...667 Nav kontoret, ja nav sentralt er mildt sagt vanskelig å få prate med ofte Anonymkode: ad665...d79 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en bekjent som har friveligforvaltning av nav og vedkommende ønsker nå og avslutte dette. Nav/saksbehandleren som vi også har navnet til ønsker ikke og høre og ønsker heller ikke og ha noe møte/kominikasjon ang dette. Dette er friveligforvaltning og det er frivelig om vedkommende ønsker dette eller ikke. Hvordan skal vedkommende gå frem når saksbehandler setter seg på bakbeina og ikke ønsker og høre etter? Legger til at saksbehandler også mange ganger glemmer og betale livsopphold penger til vedkommende veldig mange ganger og nå begyner vi og lure om saksbehandler gjør dette bevisst nå har vedkommende blitt glemt og bli betalt livsopphold penger som skal settes inn på vedkommendes konto 20 hver mnd 3 4 ganger på rad. Så vi lurer på om vedkommende kan anmelde saksbehandler direkte til politiet/forliksrådet/namsmannen? Eller sjef i kommunen/nav? Anonymkode: ffc6f...667 Da skriver vedkommende en skriftlig oppsigelse av avtale, merker med referansekode - Og sender via nav sine akk så ineffektive innsendingsskjemaer. Dersom svaret mot all forventning skulle være negativt (nav må selvsagt svare skriftlig - en godtar aldri et muntlig svar) klages dette til det overordnede organ i kommunen. (Kommunen vet godt hvilket organ dette er, så å sende til postmottak og merke «klage på avtalebrudd fra nav - frivillig forvaltning» holder plenty.) Ingen grunn til å ta frem kanonene før du faktisk har gjort papirarbeidet slik det skal gjøres. Så lenge avtalen ikke skriftlig er sagt opp, ja, da løper den. At saksbehandler ikke over telefon vil avslutte forstår de fleste - hen vet vel ikke engang om personen i andre enden er riktig vedkommende. Anonymkode: 2ea96...51f 6
Olsen Skrevet 26. april 2019 #12 Skrevet 26. april 2019 Ikke ring og prat! Skriv en oppsigelse av den frivillige forvaltningen, gjerne med en begrunnelse. Det kan hende at det er gode grunner til at forvaltningen skal fortsette, men da skal NAV gi et skriftlig svar på oppsigelsen. Dersom NAV mener det er helt uansvarlig (mister hus og hjem uten forvaltning) kan NAV søke om tvungen forvaltning hos Fylkesmannen. Det er antakelig egne kontorfolk som holder på med forvaltning, så det med feil eller for sen utbetaling behøver ikke ligge hos veileder/saksbehandler. Jeg ville brukt energi på andre ting enn å anmelde saksbehandler hos NAV. Så mye uklarheter som det er her, ville jeg hatt mest mulig skriftlig.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #13 Skrevet 26. april 2019 https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Kontakt+NAV/Klage+ris+og+ros Tviler på at du får anmeldt en ansatt i NAV på dette grunnlaget - det er ikke straffbart å gjøre en dårlig jobb. Du må bruke de formelle klageveiene innad i organisasjonen. Gjør dette skriftlig. Selv om kontakt med leder har henvist deg tilbake til saksbehandler, så tar du selvsagt kontakt med nærmeste leder igjen når problemet fortsetter. Redegjør for alt hva som har skjedd, og be om ny saksbehandler. Ville fokusert først på tjenestefeil og mangle/forsinkelser i utbetalinger. Slik skal det selvsagt ikke være, og kan få følger for den ansatte om det løftes opp i organisasjonen. Anonymkode: 71815...939
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #14 Skrevet 26. april 2019 Ok takk for svar! Anonymkode: ffc6f...667
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå