AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Hvorfor er tomater ("vanlige", ikke cherry osv) så dyre på Rema? Ser de ligger på 39 - 45 kr kilo til tider. Jeg pleide kjøpe myeee da de var billigere men jeg syns 40 kr kilo er litt i meste laget. Hva er prisen på andre butikker? (jeg fant ikke tomater i kundeavisene). Og er det noe grunn til at de har så stiv pris? Anonymkode: d4122...3a1
bobleplast_ Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Cherry-tomater kommer jo ofte i pakninger, så på samme måte som all annen frukt og grønt i innpakninger, koster det mer. Men vil tro du kan få tak i billige cherry-tomater i innvandrersjapper?
Rumle Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 40 kroner kiloen for vanlige tomater er da ikke så mye?
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 25 minutter siden, Rumle skrev: 40 kroner kiloen for vanlige tomater er da ikke så mye? Jeg vet ikke men jeg syns det. Når jeg kjøpte mye tomater (på rema) lå de på ca max 25 kr kilo mener jeg. Ofte billigere. Jeg slutta å kjøpe når de bikka 35 kr kiloet. Dette er tomat i løsvekt altså. Kan forstå at sånne sprengrøde, saftige luksustomater koster litt mer men jeg ser samme prisen uansett virker det som. Anonymkode: d4122...3a1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 1 time siden, Rumle skrev: 40 kroner kiloen for vanlige tomater er da ikke så mye? Jo, det er mye. Anonymkode: 84bc1...8de
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er tomater ("vanlige", ikke cherry osv) så dyre på Rema? Ser de ligger på 39 - 45 kr kilo til tider. Jeg pleide kjøpe myeee da de var billigere men jeg syns 40 kr kilo er litt i meste laget. Hva er prisen på andre butikker? (jeg fant ikke tomater i kundeavisene). Og er det noe grunn til at de har så stiv pris? Anonymkode: d4122...3a1 Prisen varierer med sesong og dermed tilbud. Ettersom mesteparten av importerte tomater kommer fra Belgia, Nederland og Spania er prisen lavere mot sommeren. Anonymkode: b2fdc...e2e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er tomater ("vanlige", ikke cherry osv) så dyre på Rema? Ser de ligger på 39 - 45 kr kilo til tider. Jeg pleide kjøpe myeee da de var billigere men jeg syns 40 kr kilo er litt i meste laget. Hva er prisen på andre butikker? (jeg fant ikke tomater i kundeavisene). Og er det noe grunn til at de har så stiv pris? Anonymkode: d4122...3a1 Du får skaffe deg Æ da, så får du 30 % avslag på all frukt og grønt i dag og i morgen. Anonymkode: 03a06...bdb
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #8 Skrevet 27. april 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får skaffe deg Æ da, så får du 30 % avslag på all frukt og grønt i dag og i morgen. Anonymkode: 03a06...bdb Oi det visste jeg ikke! Er dette fast hver helg? Forsåvidt har jeg vært skeptisk til appen mest fordi jeg syns det er så skrot å må stappe mobilen full av apper (som også loggfører kjøpene mine). Men må man bla fram appen hver gang man betaler eller går det på bankkort? Anonymkode: d4122...3a1
Rumle Skrevet 27. april 2019 #9 Skrevet 27. april 2019 Så nettopp at de er på tilbud på Meny til 20 kr kg denne helgen
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #10 Skrevet 27. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oi det visste jeg ikke! Er dette fast hver helg? Forsåvidt har jeg vært skeptisk til appen mest fordi jeg syns det er så skrot å må stappe mobilen full av apper (som også loggfører kjøpene mine). Men må man bla fram appen hver gang man betaler eller går det på bankkort? Anonymkode: d4122...3a1 Du må ikke ta fram appen hver gang du betaler, det registreres når du bruker bankkortet. Anonymkode: 22f7f...9f4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #11 Skrevet 27. april 2019 Norge har en god del regler og avgifter ved import av frukt og grønt. De er der for å beskytte norsk matproduksjon. F.e. : I tiden 1. november - 9. mai er tomater tollfrie ved import. Men så skjer det noe: Fra 10. mai til 10. juli, er det 12,20 i toll på et kilo tomater. Etter dette senkes satsen til 8,86 frem til 14. oktober, og ned til 1,60 per kilo ut oktober. Og så er det på'n igjen. De aller fleste grønnsakene vi spiser går gjennom en slik årlig tollsyklus. Merk at moms er ikke med i beregningen her. Anonymkode: 63fe8...fbe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå