Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært ufør siden jeg var 19 og er nå snart i midten av 30årene. Endelig føler jeg at helsa er så god at jeg kan se meg etter en liten jobb. Jeg har i løpet av disse årene snart tatt en bachelor i administrasjon og ledelse, men har da minimalt med praktisk erfaring, kun noen praksisjobber igjennom nav opp gjennom årene. Jeg har i løpet av det siste året sendt inn endel søknader, men hører ingenting. Ikke overraskende selvfølgelig, bare veldig skuffende. 

Er det noen som har noen tips å komme med? Eller noen som har vært i samme situasjon som har lyst til å fortelle meg hvordan de kom tilbake i arbeidslivet?

Anonymkode: eec20...29f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi deg med å søke. Kan du henvende deg til et karrieresenter og få veiledning? Vet at mange kommuner har gratis tilbud om dette. Der får du personlig veiledning, og de tilbyr noen kurs som f.eks. jobbsøkerkurs. Masse lykke til. Ikke mist motet og ikke gi deg. Er selv på utkikk etter ny jobb etter en 6 år lang sykepleierkarriere. Vil gjøre noe annet nå. 

Anonymkode: 3b076...56a

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgivere ansetter sjeldent folk med denne utdanningen som ikke har erfaring. Her ville helse yrket vært lettere eks. 

Kanskje du kan finne en praksisplass for å få erfaring?

Anonymkode: cbdbd...8dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meld deg som arbeidssøker hos nav og se om du kan få litt hjelp der? 

Anonymkode: da88f...11e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meld deg som arbeidssøker hos nav og se om du kan få litt hjelp der? 

Anonymkode: da88f...11e

Man stiller bakerst i køen også der. Som uføretrygdet er man ferdig avklart og har ikke lenger rett på hjelp fra NAV til å komme seg ut i arbeid. 

Anonymkode: 8fc1a...232

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man stiller bakerst i køen også der. Som uføretrygdet er man ferdig avklart og har ikke lenger rett på hjelp fra NAV til å komme seg ut i arbeid. 

Anonymkode: 8fc1a...232

Men kanskje hun selv kan ta kontakt med en bedrift hun kunne tenke seg å jobbe i og hospitere der en periode? 

Anonymkode: 55100...2b4

Skrevet

Tenker også du aktivt kan ta kontakt med en bedrift du ser som aktuell og selge deg inn. Du kan tilby god utdanning, og at du godtar deltidsstilling. Selg det inn som en fordel for bedriften: dette hvis du plukker ut en bedrift som ellers ikke ville tatt seg råd til å ansette en med din utdanning i en 100%-stilling. 

AnonymBruker
Skrevet

Den beste måten å få dette til i praksis er nok å starte med noe selv, istedenfor å belite seg på arbeidsgivere.

Anonymkode: ede70...567

AnonymBruker
Skrevet

Få deg en deltids jobb 2-3 dager i uken som maks.

Du kommer til å angre om du starter i full jobb. Nyt livet som trygdet, hør på en som vet. Ikke start i galskaplivet på fulltid.

Anonymkode: 7eab3...9dd

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva med å gjøre frivillig arbeid mens du søker? Få trent opp sosial kompetanse samtidig (ikke negativt ment)

AnonymBruker
Skrevet

Tråden blir nok ikke den lengste, siden uføre flest velger å ikke bruke restarbeidsevnen sin.

Anonymkode: ede70...567

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...