Gå til innhold

Det skal bli slutt på banktjenester på posten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om at Dnb tenker å avslutte sitt banksamarbeid med Posten? Det blir litt dumt, ja.

Fra ABC nyheter:

DNB avvikler nå avtalen om å levere banktjenester gjennom Posten, opplyses det i en pressemelding.

Posten og DNBs avtale utløper ved utgangen av 2019, og den har det siste året vært oppe til ordinær forhandling.

Ifølge meldingen har DNB ønsket å få med seg resten av det norske bankfellesskapet på Post i Butikk-løsningen uten at dette har ført frem. I mangel av en felles løsning har storbanken dermed valgt å la avtalen med Posten utløpe

Anonymkode: 55325...7c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De som er vant til å gå på posten for å ta ut penger, betale regninger osv. Hvor skal de da gjøre dette?

Anonymkode: a3613...041

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De som er vant til å gå på posten for å ta ut penger, betale regninger osv. Hvor skal de da gjøre dette?

Ikke på Posten iallefall.

Anonymkode: d5495...b23

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hm. Og flere og flere banker har sluttet med å ha kontanter i filialene sine.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Finnes brevgiro lenger for eksempel? Husker jeg brukte det på midten av 90-tallet. Er det noe eldre pensjonister uten hjemme-pc og sånn kunne brukt for regningsbetaling?

Endret av Million
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Internett. Man må faktisk følge med på utviklinga i verden, ellers faller du utenfor. 

Anonymkode: 4be26...d90

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Internett. Man må faktisk følge med på utviklinga i verden, ellers faller du utenfor. 

Ikke alle av dem over sånn 80 år er kompetente på bruk av internett.

Har selv en slektning på 83 som er blind på ett øye og har grå stær på det andre. Han bruker fremdeles brevgiro for det klarer han å forholde seg til. Internett er vanskelig for en som ser dårlig og ikke er kompetent på pc bruk.

Anonymkode: 5dac9...6f5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har selv en slektning på 83 som er blind på ett øye og har grå stær på det andre. Han bruker fremdeles brevgiro for det klarer han å forholde seg til. Internett er vanskelig for en som ser dårlig og ikke er kompetent på pc bruk.

Da får en håpe pårørende gir en hjelpende hånd. Du kan jo hjelpe slektningen din. 

Sånn er liksom bare livet, og samfunnet vårt i 2019. Den eldste generasjonen er den siste som ikke kan dette. Samfunnet stopper ikke opp, og pårørende må hjelpe til. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Million skrev:

Finnes brevgiro lenger for eksempel? Husker jeg brukte det på midten av 90-tallet. Er det noe eldre pensjonister uten hjemme-pc og sånn kunne brukt for regningsbetaling?

Ja, farmor på 85 bruker brevgiro. 

Anonymkode: 32d20...5dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri noensinne brukt banktjeneste på posten, så for meg personlig spiller det absolutt ingen rolle. Har heller ikke vært i noen annen bank på minst 10 år.

Anonymkode: 387d5...f1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er DNBs kunder som har hatt avtale med Posten, så alle disse kan fremdeles benytte seg av DNBs vanligste tjenester. Det er jo synd for de som ikke er digitale nok til å bruke nettbank, men dette er jo ikke en stor kundegruppe for banken. Alternativet til å avvikle de analoge tjenestene er jo at bankens øvrige kunder må være med på å betale for tjenester som er dyre i drift og som brukes av et flertall. Da er det faktisk billigere og bedre for samfunnet totalt sett om disse får hjelp til å bruke disse tjenestene.

Det er jo naturlig nok synd for de eldre som er vant til å være selvstendige, og som nå kanskje blir avhengige av mer hjelp, men man kan jo ikke opprettholde utdaterte system i en evighet heller. 

Anonymkode: cee95...a68

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Umyndiggjøring av gamle for å spare penger. Forkastelig!

Anonymkode: e7ce9...841

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Håper at en annen bank kan ta over da slik at jeg bare kan bytte bank .. Jeg setter inn kontanter flere ganger i året via post i butikk. Vet ikke hvordan jeg vil få gjort det fremover. Jeg har maks uflaks med at innskuddautomaten er ute av drift når jeg har tenkt å bruke den. Den ene gangen den ikke var det så slukte den pengene og ga meg feilmelding... (fikk heldigvis alt tilbake etter litt om og men). 😑

Anonymkode: af730...6ca

• Liker 3
Skrevet
På 26.4.2019 den 18.31, AnonymBruker skrev:

Umyndiggjøring av gamle for å spare penger. Forkastelig!

Anonymkode: e7ce9...841

For noe tull :) Å bruke masse penger på å tilby tjenester nesten ingen bruker kan ikke være private selskapers jobb. Om man skal beholde slike tilbud må enten de gjenværende brukerne eller det offentlige sprøyte inn tilstrekkelig midler, med det er de neppe interesserte i :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At posten ikke skal drive bank synes jeg er logisk. At posten prøver å slutte med post er et større problem.

Anonymkode: 08fae...48f

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, de ekstra utgiftene kommer andre steder. Det blir mere hjemmesykepleie, flere sykehjemsplasser og flere vergemål. 

Jeg kommer forøvrig til å bytte bank. Jeg trenger å kunne ha tilgang til banken min og det har jeg ikke per i dag dersom samarbeidet med Posten ryker. Og det er altfor langt til nærmeste DNB-filial. 

Anonymkode: 3fc0c...f64

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At posten ikke skal drive bank synes jeg er logisk. At posten prøver å slutte med post er et større problem.

Anonymkode: 08fae...48f

Jeg er enig med deg i det siste. Men at Posten ikke skal drive bank er ikke akkurat en selvfølge, all den tid minst halvparten av DNBs kunder startet opp som bankkunder hos nettopp Postens forgjenger, Postbanken. 

• Liker 5
Skrevet

De skal jo erstatte det med bank i butikk, så det blir vel fint lite endring.

Men det har vel større konsekvenser for banken.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, de ekstra utgiftene kommer andre steder. Det blir mere hjemmesykepleie, flere sykehjemsplasser og flere vergemål. 

Jeg kommer forøvrig til å bytte bank. Jeg trenger å kunne ha tilgang til banken min og det har jeg ikke per i dag dersom samarbeidet med Posten ryker. Og det er altfor langt til nærmeste DNB-filial. 

Hva bruker du filialer til? Sist jeg var innom en sånn er mange år siden, tror det oppstod en akutt situasjon som gjorde at jeg var innom en i 2012 :)

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i det siste. Men at Posten ikke skal drive bank er ikke akkurat en selvfølge, all den tid minst halvparten av DNBs kunder startet opp som bankkunder hos nettopp Postens forgjenger, Postbanken. 

Hvor har du dette tallet fra? Var DNB, som også består av tidligere Gjensidige NOR, virkelig lillebror hva bankkunder angår da Postbanken ble fusjonert inn? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...