AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Del Skrevet 26. april 2019 Noen her som kun har skjevehornhinner (og ikke er nærsynt, langsynt i tillegg)? Hvor mye har du? Og hvordan merker du det? Fikk beskjed at jeg hadde 0.5 (tror jeg) på kun det ene øyet og jeg får nesten alltid vondt i dette øyet når jeg ser på nært hold, f.eks når jeg ser på pcen. Det merkes som et slags press eller trykk bak øyet eller øyenbrynet og jeg føler på en måte at det blir skjevt på det øyet. Men øyenlegen sa at styrken jeg hadde var så liten at det burde egentlig ikke merkes, og at det er helt normalt at veldig mange mennesker har 'litt' skjeve hornhinner uten at de trenger briller av den grunn.. så hvordan opplever du det? Anonymkode: cdc78...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #2 Del Skrevet 26. april 2019 Husker ikke hvor mye jeg har, men nei; skjeve hornhinner merkes ikke på den måten. Når det er så lite skal du egentlig ikke merke det i det hele tatt. Anonymkode: 539af...52b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #3 Del Skrevet 26. april 2019 Jeg har -1,75 på venstre øye. Jeg får også vondt slik du beskriver når jeg ser på TV uten briller eller linser. Mest fordi det er så anstrengende å prøve å fokusere. Må sitte og myse noe innmari for å tyde detaljer i bildet. Anonymkode: 94be6...8f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #4 Del Skrevet 26. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har -1,75 på venstre øye. Jeg får også vondt slik du beskriver når jeg ser på TV uten briller eller linser. Mest fordi det er så anstrengende å prøve å fokusere. Må sitte og myse noe innmari for å tyde detaljer i bildet. Anonymkode: 94be6...8f6 Ok, men nå snakker vel du om nærsynthet? Jeg spurte egentlig om det var noen som KUN hadde skjeve hornhinner uten å være nærsynt/langsynt ☺ Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Husker ikke hvor mye jeg har, men nei; skjeve hornhinner merkes ikke på den måten. Når det er så lite skal du egentlig ikke merke det i det hele tatt. Anonymkode: 539af...52b Er usikker på hvor mye 0.5 er (om det var det han sa jeg hadde).. men det kan jo hende at det er fordi jeg kun har det på det ene øyet og ikke noe skjev på det andre? Anonymkode: cdc78...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Del Skrevet 26. april 2019 0,5 er mer eller mindre ingenting. Jeg har 170 på ene øyet og 180 på det andre. Det føles litt som om synet "sklir ut" og dirrer hos meg, uten at det ser slik ut. Blir veldig sliten i øynene av det. Anonymkode: 5d95f...488 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #6 Del Skrevet 26. april 2019 Når jeg tenker meg om du er kanskje ditt cylinder og ikke akse som er 0,5. Min sylinder er vel 0,75. Anonymkode: 5d95f...488 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Del Skrevet 26. april 2019 Rettelse, sylinder med meg er 1,25 og 1 😂 Anonymkode: 5d95f...488 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Del Skrevet 26. april 2019 Jeg har skeive hornhinner, - 1.75 på begge øynene. Ellers verken nær eller langsynt. - 0.5 vil du ikke merke, og man trenger ofte ikke korreksjon for det. Anonymkode: a59b3...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #9 Del Skrevet 26. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har skeive hornhinner, - 1.75 på begge øynene. Ellers verken nær eller langsynt. - 0.5 vil du ikke merke, og man trenger ofte ikke korreksjon for det. Anonymkode: a59b3...aa8 Hm, du har jo endel mer skjeve hornhinner enn meg da, men kan det kanskje ha seg at siden du er like skjev på begge øynene at skjevheten på en måte "retter seg ut" og gjør at du ikke får så store problemer av det som meg som har 0.5 kun på det ene øyet? Eller hvordan merker du at du har skjeve hornhinner, viss du merker det? Bruker du briller? Anonymkode: cdc78...46e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #10 Del Skrevet 26. april 2019 Jeg har litt skjeve hornhinner. Husker ikke hvor mye men veldig lite. Merker ikke noe til det unntatt når jeg skal lese og det er dårlig lys. Liker ha det mørkt med litt lys bare når jeg leser på senga før søvn så bruker da lesebriller. Men tar en uten feil på øynene mine briller på vil de merke lite forskjell i vanlig lys. Og i normalt lys ser jeg veldig godt, både nært og langt unna. Ingen smerter eller andre plager. Mest en tilfeldighet jeg ente opp med briller egentlig. Anonymkode: 8fba2...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #11 Del Skrevet 26. april 2019 Oj da, alle komma kommer visst her isteden,,,,,,, 😉 Anonymkode: 8fba2...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elidaa Skrevet 26. april 2019 #12 Del Skrevet 26. april 2019 Har det samme som deg på ene øyet, merker ingenting. Men så vet ikke jeg hvordan det er å ikke ha det da 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #13 Del Skrevet 26. april 2019 Siden jeg alltid har hatt det, så vet jeg ikke hvordan det er å ikke ha det. Det sier seg selv det! Anonymkode: 280fb...899 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #14 Del Skrevet 26. april 2019 Alt flyter i hverandre. Anonymkode: 35081...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #15 Del Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hm, du har jo endel mer skjeve hornhinner enn meg da, men kan det kanskje ha seg at siden du er like skjev på begge øynene at skjevheten på en måte "retter seg ut" og gjør at du ikke får så store problemer av det som meg som har 0.5 kun på det ene øyet? Eller hvordan merker du at du har skjeve hornhinner, viss du merker det? Bruker du briller? Anonymkode: cdc78...46e Haha, nei. Det jevner seg ikke ut. Jeg ser uskarpt på de fleste avstander (men kan lese bok og bruke mobil helt greit, alt annet med lenger avstanf blir uskarpt). Jeg kan ikke fokusere eller myse for å få ting skarpt. Bruker linser. Anonymkode: a59b3...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå