AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 🤬 Hver eneste gang jeg går ut fra en frisør, hvilken som helst, så er jeg rimelig misfornøyd. Jeg er en evig sparer til langt hår, da de alltid tar mer enn jeg eller de selv sier og viser meg. De klipper skjevt. Og farger/striper blir så som så. Hver gang. Ja jeg vet at man kan gå tilbake å klage, for å få rettet opp. Men det har jeg prøvd, med det resultat at håret ble kjempekort "lobb" (lengre bob) tilslutt, og håret ble loslitt av bleking/oppretting av striper. Hårstrå knakk tvers av. Så jeg vurderte å skinne meg helt. Men lot det gro ut, og klippet en bobb etterhvert, som jeg nå sparer ut. Striper bare ettervekst. Så nå har jeg helt total frisørskrekk hver gang jeg må dit. Prøver å bytte på, men er ikke så mange å velge i oppi her jeg bor. Blir alltid samme resultat tilslutt. Blakk blir man og... What to do? Noen gode frisører å anbefale i Oppland? Jeg har kommunefarget hår med fall i, som jeg lysner med striper. Kan da ikke være så hokuspokus det. Anonymkode: 95e56...480
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 🤬 Hver eneste gang jeg går ut fra en frisør, hvilken som helst, så er jeg rimelig misfornøyd. Jeg er en evig sparer til langt hår, da de alltid tar mer enn jeg eller de selv sier og viser meg. De klipper skjevt. Og farger/striper blir så som så. Hver gang. Ja jeg vet at man kan gå tilbake å klage, for å få rettet opp. Men det har jeg prøvd, med det resultat at håret ble kjempekort "lobb" (lengre bob) tilslutt, og håret ble loslitt av bleking/oppretting av striper. Hårstrå knakk tvers av. Så jeg vurderte å skinne meg helt. Men lot det gro ut, og klippet en bobb etterhvert, som jeg nå sparer ut. Striper bare ettervekst. Så nå har jeg helt total frisørskrekk hver gang jeg må dit. Prøver å bytte på, men er ikke så mange å velge i oppi her jeg bor. Blir alltid samme resultat tilslutt. Blakk blir man og... What to do? Noen gode frisører å anbefale i Oppland? Jeg har kommunefarget hår med fall i, som jeg lysner med striper. Kan da ikke være så hokuspokus det. Anonymkode: 95e56...480 Kan du ikke gjøre det selv, da? På tross av din uttale om at håret blir skakt og skjevt (og for kort) så er det faktisk såpass enkelt å klippe hår at du kan lære det på noen kvelder med youtube og litt prøving og feiling. Det med slitt hår er ikke egentlig frisøren sin feil - det blir jo slitt av all den blekinga di. Det billigste er å bare kutte det ut og heller gå for en sjampo som får den fargen du har til å ta seg bra ut. (de finnes) Anonymkode: 5425b...a0f 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Hvor ofte striper du håret? Anonymkode: 7f02d...e73
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 Sparer til langt hår selv. Eller lenger går, siden det snart er til korsryggen. Har selv kommunefarget hår og jeg har ikke farget/stripet håret siden 2015, bruker en god og i overkant dyr hårkur 1-2 ganger i uka. Grer håret før jeg vasker det for å få ut eventuelle floker før håret blir vått. Sover aldri med hårstrikk. Bruker en gjenoppbyggende eliksir (olje). Tar A og B vitaminer som er bra for håret. Det krever en liten innsats, men det er så verdt det! Håret mitt er tjukt og blankt, jeg får mye komplimenter for det. Det første du burde gjøre er å slutte å stripe det og begynne med en god hårkur. Anonymkode: b57bd...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Ikke for å være frekk, men vil tro dette handler om deg og syke forventninger som ikke er realistiske. Anonymkode: 902bb...7e9 7
Sola de Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 🤬 Hver eneste gang jeg går ut fra en frisør, hvilken som helst, så er jeg rimelig misfornøyd. Jeg er en evig sparer til langt hår, da de alltid tar mer enn jeg eller de selv sier og viser meg. De klipper skjevt. Og farger/striper blir så som så. Hver gang. Ja jeg vet at man kan gå tilbake å klage, for å få rettet opp. Men det har jeg prøvd, med det resultat at håret ble kjempekort "lobb" (lengre bob) tilslutt, og håret ble loslitt av bleking/oppretting av striper. Hårstrå knakk tvers av. Så jeg vurderte å skinne meg helt. Men lot det gro ut, og klippet en bobb etterhvert, som jeg nå sparer ut. Striper bare ettervekst. Så nå har jeg helt total frisørskrekk hver gang jeg må dit. Prøver å bytte på, men er ikke så mange å velge i oppi her jeg bor. Blir alltid samme resultat tilslutt. Blakk blir man og... What to do? Noen gode frisører å anbefale i Oppland? Jeg har kommunefarget hår med fall i, som jeg lysner med striper. Kan da ikke være så hokuspokus det. Anonymkode: 95e56...480 Frisører er skumle vesen om du har langt hår kan du kanskje klippe det selv? Samme med farging? 1
Astoria Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Mitt beste tips er å holde seg unna kjeden NIKITA. Aldri aldri igjen. Vært der flere ganger og siste gang to de kaka. Betalte 4000 kr for klipp og farge, og frisørdama nekta å føne det lenge håret mitt fordi de skulle stenge. Så gikk ut på vinterstid med bløtt hår og så ut som Bonnie Tyler 😡 2
Gjest Brunette89 Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, Astoria skrev: Mitt beste tips er å holde seg unna kjeden NIKITA. Aldri aldri igjen. Vært der flere ganger og siste gang to de kaka. Betalte 4000 kr for klipp og farge, og frisørdama nekta å føne det lenge håret mitt fordi de skulle stenge. Så gikk ut på vinterstid med bløtt hår og så ut som Bonnie Tyler 😡 Trist at dette skal få deg til å ta hele kjeden under en kam.....
Astoria Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 Just now, Brunette89 said: Trist at dette skal få deg til å ta hele kjeden under en kam..... Nå man har prøvd forskjellige Nikita flere steder, så går det rett og slett på kompetansen altså.. 2
megda Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 (endret) Aldri vært fornøyd etter å ha vært hos en frisør, så jeg satte meg ned med youtube i noen timer og lærte meg hvordan å klippe meg selv. Har vært meget fornøyd etter det siden jeg vet hvordan jeg liker å se ut. Sikkert litt vanskeligere for jenter, men det er jo en mulighet. Endret 26. april 2019 av megda 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #11 Skrevet 27. april 2019 17 timer siden, Sola de skrev: Frisører er skumle vesen om du har langt hår kan du kanskje klippe det selv? Samme med farging? Farger ALDRI selv, da det er hardere for håret enn med frisørfarger/bleking. Hvis dere leser innlegget ordentlig, så står det at jeg kun striper ettervekst. Ergo, jeg striper ikke der det allerede er bleket striper fra før. Dette for å ta vare på håret i lengdene. Høye forventninger? Nei, men jeg forventer ikke 3 cm lengdeforskjell fra venstre til høyre side. Ja, heretter vurderer jeg å begynne å klippe selv. Anonymkode: 95e56...480
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #12 Skrevet 27. april 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor ofte striper du håret? Anonymkode: 7f02d...e73 2 ganger i året, kun ettervekst og ikke ut i lengdene. Klipper/stusser håret oftere pga sparingen. Anonymkode: 95e56...480
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #13 Skrevet 27. april 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke gjøre det selv, da? På tross av din uttale om at håret blir skakt og skjevt (og for kort) så er det faktisk såpass enkelt å klippe hår at du kan lære det på noen kvelder med youtube og litt prøving og feiling. Det med slitt hår er ikke egentlig frisøren sin feil - det blir jo slitt av all den blekinga di. Det billigste er å bare kutte det ut og heller gå for en sjampo som får den fargen du har til å ta seg bra ut. (de finnes) Anonymkode: 5425b...a0f Hvilken shampoo da? Bleker ettervekst 2 ganger i året, thats it. Stusser håret oftere pga sparingen. Anonymkode: 95e56...480
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #14 Skrevet 27. april 2019 Hvis det knekker etter én bleking (ettersom du kun bleker ettervekst), og det samme skjer hos forskjellige frisører, sier det vel mest om ditt hår. Det høres ut som du har veldig svakt hår som tåler lite. Selv retter jeg eller krøller håret hver dag samt farger hele håret hos frisøren hver gang jeg er der da fargen også i lengdene blir blass. Jeg har aldri hatt disse problemene du skisserer, og får et fint resultat og komplimenter. Anonymkode: 62072...260 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #15 Skrevet 27. april 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det knekker etter én bleking (ettersom du kun bleker ettervekst), og det samme skjer hos forskjellige frisører, sier det vel mest om ditt hår. Det høres ut som du har veldig svakt hår som tåler lite. Selv retter jeg eller krøller håret hver dag samt farger hele håret hos frisøren hver gang jeg er der da fargen også i lengdene blir blass. Jeg har aldri hatt disse problemene du skisserer, og får et fint resultat og komplimenter. Anonymkode: 62072...260 Fremdeles, hvis du leser hi ordentlig, så skjedde dette fordi jeg EN gang gikk å klagde på resultatet. De prøvde å rette det opp igjen, og håret ble da verre. Skriver ikke noe om at det skjer nå. Nå er jeg bare misfornøyd med skjev klipp, som skjer hver gang. Anonymkode: 95e56...480
Gjest gjest- silje Skrevet 27. april 2019 #16 Skrevet 27. april 2019 Strip of klipp selv? Kjøp hetter på cubus, og bruk ett godt bleikemiddel. Min favoritt er nutrisse truly blond, den renner heller ikke, så kan fint brukes med hette og håret blir mindre gult, enn når jeg har brukt andre bleikeprodukter. For eks så tar du stipene i etterveksten først i 20 min før du drar det ned i tuppene og lar det virke resten av tiden. Lillasjampo bør alle som bleiker håret ha 🙂 Jeg har selv ikke vært hos frisør på 10 år, og jeg bleiker og klipper datteren min sitt hår. Jeg har totalt frisørskrekk etter flere runder med ødelagt hår. Og til de som sier at nikita er bra: Den ene frisøren jeg var hos i en annen kjede, sa at hos nikita driver de rovdrift på lærlinger, de har alltid masse lærlinger som tar fullt betalt og lærlingene får nesten ikke opplæring fordi frisørene ikke har tid til å ta seg av dem. Og dette fikk jeg se på nært hold når ei venninne ble lærling hos en nikitakjede. På den salongen venninnen min var, der var det kun lærlinger som stod og de hadde alt ansvaret, men ingen kunder ble opplyst om at dette.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #17 Skrevet 27. april 2019 Noe som sliter mindre på håret enn bleking er lysfarging, så kan de ta i en minicolour i fordi det ofte blir litt gult med lysfarging. Minicolouren går fort ut men etterlater det ikke gult når den har gått ut. Også bruk lilleshampo vidre. Bruk fultighetskurer og protein kurer. Prøv å ikke vask håret mer enn 2 ganger i uka. Dropp bob osv, la håret være like langt over alt så blir det også lettere å stusse selv. Jeg får en venninne til å stusse håret mitt, vil ikke risikere at jeg blir sur på henne fordi at hun har tatt formye så det stoler jeg mer på! Anonymkode: 01cc4...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #18 Skrevet 27. april 2019 17 timer siden, Brunette89 skrev: Trist at dette skal få deg til å ta hele kjeden under en kam..... Har kun negative erfaringer med Nikita jeg også... Og flere jeg kjenner... Så er jo noe i det... 🤔 Anonymkode: 8bc9d...f10
Høna79 Skrevet 27. april 2019 #19 Skrevet 27. april 2019 Jeg har vært veldig fornøyd med frisørene jeg har gått til hos På Håret og Auster Frisør, men det er i Oslo, så hjelper jo ikke deg så mye. To mulige tips: det høres ut som om du har en hårtype som blir lett slitt. Kanskje du bør droppe alt som er av striping og fargebehandlinger mens du prøver å spare. Jeg mener en god frisør skal klippe av det av håret ditt som er slitt, selv om du sier at du vil spare. (Å klippe skjevt derimot er bare dårlig..) Dernest. Bruk den mest erfarne frisøren dit du går. Finn ut hvem som er senior, sjefen i salongen etc. De koster gjerne mer, og det er det en grunn til. Snakk lenge og vel første gangen om at du vil spare, spare, spare, og si at de skal klippe KUN det som trengs. Og når du finner en du er fornøyd med - bruk vedkommende fast. Hør på vedkommende hva gjelder produkter og stell, så slites ikke håret ditt så fort, og du har ikke så mye slitt hår som bør klippes av. Håper du finner en du blir fornøyd med!
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #20 Skrevet 27. april 2019 Når man alltid er misfornøyd tenker jeg at det handler om to ting: 1. Dårlig kommunikasjon og 2. Urealistiske forventninger Begge deler er både kundens og frisørens ansvar. Kunden må være tydelig på hva h*n ber om. Ikke si «klippe litt i tuppene», si heller «jeg sparer og ønsker at du tar max 5 millimeter». Det samme gjelder frisøren: når noe er uklart eller handler om tolkninger må frisøren spørre nærmere hva kunden faktisk mener. Når det gjelder forventninger er det også viktig å spørre frisøren hva som er realistisk, og frisøren må blir flinkere til å regulere kundenes forventninger. Det at håret alltid blir skjevt høres bare merkelig ut. Alle frisører i Oppland er selvsagt ikke dårlige håndverkere som ikke klarer å klippe beint. Når de frisørene jeg bruker, på bygda i Hedmark, ikke har problemer med å klippe rett ville det være snålt om alle i nabofylket skulle ha problemer med det. Anonymkode: e2a34...2e7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå