Gjest Hjelp!!! Skrevet 22. april 2005 #1 Skrevet 22. april 2005 I høst var jeg med å rydde ut av en gammel kjeller. Det var en del sopp på veggene der. Da jeg kom hjem stappet jeg klærne jeg hadde hatt på, i vaskemaskinen. Så langt så godt, men etter et par uker begynte det å lukte kjeller av vaskemaskinen. Jeg løste det med å sette maskinen på 90 graders vask med klor. Det tok lukta for en stund, men har siden vært nødt til å gjenta dette ca en gang i mnd. Mistenker at det kanskje kan være rester av sopp fra kjelleren som er problemet. Den liker sikkert det fuktige miljøet i vaskemaskinen. Jeg lurer nå på om noen har et råd som kan hjelpe meg å bli kvitt problemet. Maskinen er nesten ny så det er ikke aktuelt å skifte den ut.
Nella Skrevet 22. april 2005 #2 Skrevet 22. april 2005 Hvis du bruker endel 40 grader, hurtigprogram og maskin står på et litt fuktig sted er du nødt for å vaske 90 graders maskin innimellom. Ring nærmeste serviceverksted og spør om de har noe tips. Det svarer de på og kanskje det er en enkel og grei løsning på det.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #3 Skrevet 22. april 2005 En skal vaske en maskin på 90 grader innimellom, så lukter det igjen etter en måned, så er dette helt normalt.
Gjest Violetta Skrevet 22. april 2005 #4 Skrevet 22. april 2005 Kanskje du kan ha litt sitron i som skyllemiddel og kjøre gjennom maskinen? Sitron fjerner jo lukt fra kjøleskap og micro, så hvorfor ikke prøve?
Nella Skrevet 22. april 2005 #5 Skrevet 22. april 2005 Vasker alltid sengetøyet på 90 grader jeg så er det "problemet" ute av verden og ikke noe å tenke på. Aldri opplevd
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2005 #6 Skrevet 22. april 2005 Kjør en (tom?) maskin med eddik. Det er ikke normalt at det lukter vondt fra vaskemaskiner forresten, uansett om man bare vasker på 40 og 60.
Gjest Violetta Skrevet 22. april 2005 #7 Skrevet 22. april 2005 Har du prøvd å rense filteret rett og slett? Kan hende det ligger noe der som lukter.
Nella Skrevet 22. april 2005 #8 Skrevet 22. april 2005 Kjør en (tom?) maskin med eddik. Det er ikke normalt at det lukter vondt fra vaskemaskiner forresten, uansett om man bare vasker på 40 og 60. Det kan forekomme som en årsak av at man ikke vasker 90 grader. Spiller flere ting inn som hvor maskin står (fukt), såperester osv også. Det setter seg fast såperester, skyllemiddel, bakterier og dette gir lukt Hadde masse kunder på tlf som klaget på at det luktet av maskinen dems, ba de kjøre en 90 vask og ringe tilbake om det ikke ble bra. Hørte aldri noe fra noen og det var kun meg som satt med reklamasjon. Og har det vært vasket soppting i maskinen kan det være at ikke alt er skylt ut og sitter der og lager lukt.
jordbær Skrevet 22. april 2005 #9 Skrevet 22. april 2005 Eddik! :D Søk litt på forum. Fikk tips om eddik, og det fungerte!
Gjest Madeline Skrevet 23. april 2005 #10 Skrevet 23. april 2005 Dette var en kjekk tråd. Har faktisk hatt litt lukt fra vaskemaskinen min i det siste. Maskinen er ikke gammel. Etter et råd her sjekket jeg filteret (noe jeg aldri hadde gjort før :oops: ). Ikke rart det luktet. Det var masse illeluktende guffe der. Æsj! Fikk fjernet det og alt er bra igjen . Fra nå av blir filteret sjekket med jevne mellomrom. Håper trådstarter også får vekk lukten. Det er slett ikke umulig at problemet sitter i filteret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå