AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) For å utnytte maten og ikke kaste noe - hva kan jeg bruke ribbefett/stekefett til? Hva bruker dere den til? Fleskegørr= det som er i gjen i langpanna etter steking av ribbe feks. Anonymkode: 098c0...18c Endret tittel. Mynona, mod. Endret 26. april 2019 av Mynona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #2 Del Skrevet 26. april 2019 Det finnes grenser på hva man skal ta vare på. Men du kan sikkert ha det i saus hvis du absolutt vil ta vare på stekefett. Trenger du ikke sausen med en gang så frys den ned. Anonymkode: 52cca...c5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #3 Del Skrevet 26. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes grenser på hva man skal ta vare på. Men du kan sikkert ha det i saus hvis du absolutt vil ta vare på stekefett. Trenger du ikke sausen med en gang så frys den ned. Anonymkode: 52cca...c5a Takk! Anonymkode: 098c0...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 26. april 2019 #4 Del Skrevet 26. april 2019 Noe av ribbefettet tar man gjerne av og bruker som «saus», men neppe alt. På vinteren tørker jeg vekk «grapset» med kjøkkenpapir og hiver det i vedovnen. Det brenner som bare fy, så da får man i alle fall nytte av energien som finnes i det. Men det kommer selvsagt an på mengdene: du vil jo ikke lage eksplosjon heller! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Del Skrevet 26. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å utnytte maten og ikke kaste noe - hva kan jeg bruke fleskegørr til? Hva bruker dere den til? Fleskegørr= det som er i gjen i langpanna etter steking av ribbe feks. Anonymkode: 098c0...18c Du kan lage noe som heter "Mølje". (Ikke fiskevarianten). Det er rett og slett flatbrød varmet opp i ribbefett. Det er skikkelig digg, men sannsynligvis latterlig usunt. Anonymkode: 6dd01...bd9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #6 Del Skrevet 26. april 2019 Tette årene Anonymkode: 40031...019 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Del Skrevet 26. april 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å utnytte maten og ikke kaste noe - hva kan jeg bruke fleskegørr til? Hva bruker dere den til? Fleskegørr= det som er i gjen i langpanna etter steking av ribbe feks. Anonymkode: 098c0...18c Jeg tror du bare skal kaste det, evt spyle det ned i vasken og tette rørene. Det høres ut som du finner det motbydelig. Jeg spiser opp avrent fett. Hvis det blir så mye at det har noen hensikt å oppbevare, heller jeg det i en bolle og setter i kjøleskapet. Jeg synes det er nydelig på brød/knekkebrød, eller i suppe. Anonymkode: b4c80...960 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Del Skrevet 26. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du bare skal kaste det, evt spyle det ned i vasken og tette rørene. Det høres ut som du finner det motbydelig. Jeg spiser opp avrent fett. Hvis det blir så mye at det har noen hensikt å oppbevare, heller jeg det i en bolle og setter i kjøleskapet. Jeg synes det er nydelig på brød/knekkebrød, eller i suppe. Anonymkode: b4c80...960 Blir det omtrent som fleskepølse? Anonymkode: 098c0...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #9 Del Skrevet 26. april 2019 Takk for alle gode tips! Anonymkode: 098c0...18c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #10 Del Skrevet 26. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du bare skal kaste det, evt spyle det ned i vasken og tette rørene. Det høres ut som du finner det motbydelig. Jeg spiser opp avrent fett. Hvis det blir så mye at det har noen hensikt å oppbevare, heller jeg det i en bolle og setter i kjøleskapet. Jeg synes det er nydelig på brød/knekkebrød, eller i suppe. Anonymkode: b4c80...960 Neida Jeg vet bare ikke hva det heter. Anonymkode: 098c0...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 26. april 2019 #11 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Stekefett/ribbefett er navnet. Endret 26. april 2019 av Belima 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #12 Del Skrevet 26. april 2019 Akkurat nå, Belima skrev: Stekefett/ribbefett er navnet. Takk! Anonymkode: 098c0...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 26. april 2019 #13 Del Skrevet 26. april 2019 Jeg lager alltid saus av det. Har fettet i en panne og blander med pulver til brunsaus (eller mel og bruner om du heller vil det). Beste sausen du kan få. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 26. april 2019 #14 Del Skrevet 26. april 2019 (endret) Hell på glass, sett i kjøleskapet. Eller frys. Flott å steke mange andre ting i. 😀 + bruk i saus, gryter og supper. Endret 26. april 2019 av Jerry Lee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #15 Del Skrevet 26. april 2019 Hva er det med deg og flesk? 😂 Anonymkode: a4938...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #16 Del Skrevet 26. april 2019 Selv JEG kaster dette, selv om jeg elsker fett. Går i grønn pose. Anonymkode: cf04d...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 26. april 2019 #17 Del Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, Tvist skrev: Jeg lager alltid saus av det. Har fettet i en panne og blander med pulver til brunsaus (eller mel og bruner om du heller vil det). Beste sausen du kan få. Ja. Fleskefett brukes i duppa til flesk & duppe. .. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 26. april 2019 #18 Del Skrevet 26. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med deg og flesk? 😂 Anonymkode: a4938...f5a Om det er meg du spør....flesk er så anvendelig til så mange retter. Fettet fra flesket/ribba likeså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #19 Del Skrevet 26. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: For å utnytte maten og ikke kaste noe - hva kan jeg bruke fleskegørr til? Hva bruker dere den til? Fleskegørr= det som er i gjen i langpanna etter steking av ribbe feks. Anonymkode: 098c0...18c litt god gammeldags fleskegørr suppe? du kan lage stearinlys av det visstnok Anonymkode: 85dd8...b0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #20 Del Skrevet 26. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det med deg og flesk? 😂 Anonymkode: a4938...f5a drikker det med morgenkaffen jeg. mmmm Anonymkode: 85dd8...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå