AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Vet ikke hva jeg bør fokusere å lese meg opp på. Kun to uker på meg til å lese. Kam jeg greie det? Anonymkode: e3299...a86
Nettei Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Ja det greier du fint! Leste noen dager før eksamen, og jeg fikk karakter 6 😊 jeg fikk politikk som eksamensoppgave, og fikk spørsmål fra hele pensum i samtalen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Jeg trakk Arbeidsliv og økonomi. Fikk 6 Du kan greie det. Lag gode og oversiktlige notater i hvert kapittel, få en god oversikt. Anonymkode: 9ff80...efa
[email protected] Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 Jeg trakk om EU. fikk 6, men privatistweb har gjor en feil, noe som gjorde at det står en 3 isteden for en 6. Brukte en halv dag med å øve egentlig. Dette er takket være denne Yt kanalen. Denne gir deg en veldig god oversikt over ulike kapitler. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Har norsk muntlig snart, gruer meg veldig. Går som regel greit da Anonymkode: 4ba3d...802
Nettei Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har norsk muntlig snart, gruer meg veldig. Går som regel greit da Anonymkode: 4ba3d...802 Null stress! Norsk er enormt stort, som gjør at du må avgrense det. Det går ikke an å ha full oversikt. Sett deg inn i ulike periodene, og plukk deg ut en tekst fra hver periode som du kan mye om. Les deg opp på språkhistorie. Veit at i Nord-Trøndelag har dem en sær greie der at sensor lager en oppgave der du skal analysere et dikt.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 2 minutter siden, Nettei said: Null stress! Norsk er enormt stort, som gjør at du må avgrense det. Det går ikke an å ha full oversikt. Sett deg inn i ulike periodene, og plukk deg ut en tekst fra hver periode som du kan mye om. Les deg opp på språkhistorie. Veit at i Nord-Trøndelag har dem en sær greie der at sensor lager en oppgave der du skal analysere et dikt. Skal lese 200 sider før 10. mai, tror det går helt fint. 200 sider i vgs. bøker er jo ingenting... men jeg er ikke flink til å late som jeg bryr meg om temaet, så jeg sliter veldig med muntlig. Får bare krysse fingrene for en grei sensor. Anonymkode: 4ba3d...802
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 Samfunnsfag har jeg heldigvis standpunktkarakter fra andre året på VG, så den slipper jeg. Men jeg skal ha norsk muntlig og historie muntlig om ikke så altfor lenge. Jeg synes man burde fått valgt eksamensform selv, synes skolen m/privatisteksamen er veldig firkantet med at noen eksamener altså må være muntlige. Jeg hadde glatt foretrukket å sitte og skrive i fem timer kontra muntlig eksamen. Anonymkode: 599bc...38d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Samfunnsfag har jeg heldigvis standpunktkarakter fra andre året på VG, så den slipper jeg. Men jeg skal ha norsk muntlig og historie muntlig om ikke så altfor lenge. Jeg synes man burde fått valgt eksamensform selv, synes skolen m/privatisteksamen er veldig firkantet med at noen eksamener altså må være muntlige. Jeg hadde glatt foretrukket å sitte og skrive i fem timer kontra muntlig eksamen. Anonymkode: 599bc...38d Jeg skal ha norsk muntlig, skriftlig og nynorsk i mai. Sånn er det bare. Anonymkode: 4ba3d...802
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 Dette er 7 år siden, så jeg vet ikke hvordan eksamen er nå. Men da jeg tok det som privatist fikk vi ett "stort" emne vi skulle snakke om i 20 (?) minutter og et "lite" emne vi skulle snakke om i 5 minutter (?) og så 5 minutter med spørsmål fra sensor. Som mitt "store" emne trakk jeg parlamentarisme. Jeg husker ikke hva det lille emnet var. Jeg hadde eksamen på en mandag, og åpnet boka på fredag. Gjorde absolutt ALLE de teoretiske oppgavene i boka. Parlamentarisme var det temaet jeg syntes var absolutt vanskeligst, men jeg fikk (svak) 6 på eksamen. En del av spørsmålene jeg fikk under spørsmålsrunden dreide seg om ting som hadde skjedd i nyhetsbildet det siste halvåret. Det hjalp nok veldig at jeg holdt meg oppdatert på nyhetene og leste aviser. Anonymkode: a9d61...952 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 Takk for svar:). Noen flere? Er det forberedestid? Jeg husker ikke, eksamen er til uka. TS Anonymkode: e3299...a86 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #13 Skrevet 10. mai 2019 Alle dere som fikk så gode karakterer, hvor bor dere? Her jeg bor så er de så strenge, jeg var den eneste som fikk 6. Men så er jeg politisk engasjert, leser mye aviser, hadde historie eksamen bare noen dager før. For jeg pratet mye fra boka, medier og historie. Og det var eneste grunnen til at jeg fikk 6. For de sa at da skulle man kunne mye utenom pensum. Men så fikk jeg 3 i historie, tilbakemeldingen var at jeg viste store kunnskaper, da jeg ble jo spurt om absolutt alt som var historie pensum, og jeg fikk aldri prate ferdig, ble avbrutt hele tiden. Jeg svarte rett på alt, kunne svare på alt. Men ble trukket fordi jeg var ikke flink nok til å forklare årsaker og virkninger. Nei det er ikke så lett, da jeg blir avbrutt hele tiden, og bombardert med spørsmål fra hele pensum, og de hoppet så fram og tilbake i tid. Anonymkode: 77972...f65
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #14 Skrevet 10. mai 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som fikk så gode karakterer, hvor bor dere? Her jeg bor så er de så strenge, jeg var den eneste som fikk 6. Men så er jeg politisk engasjert, leser mye aviser, hadde historie eksamen bare noen dager før. For jeg pratet mye fra boka, medier og historie. Og det var eneste grunnen til at jeg fikk 6. For de sa at da skulle man kunne mye utenom pensum. Men så fikk jeg 3 i historie, tilbakemeldingen var at jeg viste store kunnskaper, da jeg ble jo spurt om absolutt alt som var historie pensum, og jeg fikk aldri prate ferdig, ble avbrutt hele tiden. Jeg svarte rett på alt, kunne svare på alt. Men ble trukket fordi jeg var ikke flink nok til å forklare årsaker og virkninger. Nei det er ikke så lett, da jeg blir avbrutt hele tiden, og bombardert med spørsmål fra hele pensum, og de hoppet så fram og tilbake i tid. Anonymkode: 77972...f65 Fikk du 6 i samfunnsfag? Hvilket emne hadde du om? Hva spørte dem om? TS Anonymkode: e3299...a86
Nettei Skrevet 10. mai 2019 #15 Skrevet 10. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som fikk så gode karakterer, hvor bor dere? Her jeg bor så er de så strenge, jeg var den eneste som fikk 6. Men så er jeg politisk engasjert, leser mye aviser, hadde historie eksamen bare noen dager før. For jeg pratet mye fra boka, medier og historie. Og det var eneste grunnen til at jeg fikk 6. For de sa at da skulle man kunne mye utenom pensum. Men så fikk jeg 3 i historie, tilbakemeldingen var at jeg viste store kunnskaper, da jeg ble jo spurt om absolutt alt som var historie pensum, og jeg fikk aldri prate ferdig, ble avbrutt hele tiden. Jeg svarte rett på alt, kunne svare på alt. Men ble trukket fordi jeg var ikke flink nok til å forklare årsaker og virkninger. Nei det er ikke så lett, da jeg blir avbrutt hele tiden, og bombardert med spørsmål fra hele pensum, og de hoppet så fram og tilbake i tid. Anonymkode: 77972...f65 Bor i Trondheim, og jeg hadde min eksamen på Byåsen Videregående. Mitt inntrykk er at det veldig høyt nivå blant privatister her i Trondheim, alle på min gruppe den dagen fikk bare 6ere og 5ere.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #16 Skrevet 10. mai 2019 11 minutter siden, Nettei skrev: Bor i Trondheim, og jeg hadde min eksamen på Byåsen Videregående. Mitt inntrykk er at det veldig høyt nivå blant privatister her i Trondheim, alle på min gruppe den dagen fikk bare 6ere og 5ere. Tok du eksamen som privatist? Var det 30 min forberedelsestid? Anonymkode: e3299...a86
Nettei Skrevet 10. mai 2019 #17 Skrevet 10. mai 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tok du eksamen som privatist? Var det 30 min forberedelsestid? Anonymkode: e3299...a86 Privatisteksamen ja, med 30 min forberedelse. 10 min presentasjon og 20 min samtale med to sensorer.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #18 Skrevet 10. mai 2019 2 minutter siden, Nettei skrev: Privatisteksamen ja, med 30 min forberedelse. 10 min presentasjon og 20 min samtale med to sensorer. Nå ble jeg lettet! Hvilket emne fikk du? Anonymkode: e3299...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå