Gå til innhold

Jeg ser ikke viktigheten av en pappa i et ungt barns liv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne kommentaren kan sikkert provosere mange, men jeg tenker som så at dersom mor og far ikke bor sammen så har far egentlig ingen ting å gjøre med barnet de første månedene. Kan noen få meg til å skifte syn på dette. Jeg har veldig negativ holdning til at mitt barn skal ha kontakt med sin far. Jeg blir kvalm av å tenke på at de skal ha kontakt.

Anonymkode: 37efc...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du ikke ser viktigheten av en pappa i et ungt barns liv. Når tenker du den fremmede pappaen skal introduseres?

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Da frarøver du barnet ditt en viktig relasjon og person i livet sitt. Selv hadde jeg ikke kunnet se meg selv i speilet hvis jeg bidro til å ødelegge mine barns forhold til faren sin. 

Anonymkode: d1726...3dc

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at du blir dårlig av tanken på det? Om far av en eller annen grunn er "giftig" har barnet naturligvis det bedre uten. Men om han er en normalt snill og god pappa som bare ikke har fått det til å fungere med mammaen er han en like god omsorgsperson som mor. 

Anonymkode: 217f4...5f1

• Liker 22
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Anbefaler deg psykolog, er ikke normalt å bli kvalm av at far og barn har kontakt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er DITT barn. Det er DERES barn og ingen av dere eier den ungen. 

Klart det er viktig at barnet og far lærer hverandre å kjenne så tidlig som mulig. 

Anonymkode: 8529c...621

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

*ikke ditt barn

Anonymkode: 8529c...621

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tenker vel at det er faren du straffer ved å nekte ham å få se barnet. Men det er barnet du straffer. Her er det tydelig at du har tenkt å bruke barnet som et våpen mot barnefar. Overhodet ikke greit, og forteller om egoisme fra din side.

Ta med barnefar på Familievernkontoret. Du sier at bf gjør deg kvalm (hvorfor velger du da å få barn med ham), så her trengs en nøytral tredjepart for å få frem en fornuftig samværsavtale. Dette er en mann som du har valgt p få barn med, og du og barnet må forholde dere til ham minst de neste 18 årene. Da blir det å svelge mange kameler og å sette barnets beste først. Slik er det å være mamma; du må alltid sette ditt barns beste foran dine egne behov.

Anonymkode: e5001...c48

• Liker 11
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har veldig negativ holdning til at mitt barn skal ha kontakt med sin far. Jeg blir kvalm av å tenke på at de skal ha kontakt.

Du må forklare litt bedre hvorfor du er negativ til at fedre skal ta seg av barna?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

At du blir kvalm er på ingen måte det samme som at det er det som er best for barnet. Jeg blir kvalm av din tankegang. 

Anonymkode: 639b7...c59

• Liker 6
Skrevet

Nå kommer jeg helt sikkert til å provosere tilbake TS, men hvorfor i alle dager har du valgt å få barn med en mann du blir kvalm av tanken på at skal være i nærheten av babyen? 

Tilknytningen når baby er liten er viktig for far og barn også, ikke bare mor og barn. Ikke minst: Det er ikke DITT barn, det er DERES barn! Om du syntes det er vanskelig nå, så blir det helt sikkert ikke lettere senere. Det er bare å kaste seg i det først som sist. Når mener du at babyen er gammel nok for å omgås sin egen pappa?

Suck it up og vær en god mor for barnet ditt. Den eneste grunnen jeg ser til at du skal nekte far omgang er om han er hard narkoman, pedofil eller konemisshandler. Siden du faktisk har gjennomført svangerskapet regner jeg med at han er en ok fyr innerst inne selv om dere tydeligvis har falt ut. 

Lykke til TS :) Uansett hva som er skjedd så skjønner jeg at dette er tøft for deg. Du må derimot tenke på babyen i denne situasjonen og legge dine egne følelser til side.

• Liker 6
Gjest Monsieur Beau
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne kommentaren kan sikkert provosere mange, men jeg tenker som så at dersom mor og far ikke bor sammen så har far egentlig ingen ting å gjøre med barnet de første månedene. Kan noen få meg til å skifte syn på dette. Jeg har veldig negativ holdning til at mitt barn skal ha kontakt med sin far. Jeg blir kvalm av å tenke på at de skal ha kontakt.

I følge psykologien er begge foreldre veldig viktig for et barn. Les denne.  "Fysisk nærhet, omsorg og gjensidig positivt samvær er ikke avhengig av om det er mamma eller pappa som utøver det." 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kan lese psykologi/tilknytningsteori og forskning på viktigheten av en far. 

Barn uten tilstedeværende fedre løper høyere risiko for kriminalitet og asosial atferd, scorer høyere på skilsmissestatistikken, oppgir ofte å ha tomhet og eller sinne/aggresjon inni seg , kan avvise den delen av seg som representerer far- noe som blir skadelig for barnet selv... listen er lang. 

Du må tenke deg nøye om før du gjør noen ukloke valg. Det rammer ikke deg, men barnet. 

Du må også tenke på noe viktig: føler du det slik basert på DINE behov, eller er det barnets reelle behov? 

Her er du i ferd med å gå i tidenes felle. Tenk omigjen.

Anonymkode: 85fad...39a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tro det eller ei men selv pappaer bygger et bånd med barna som ikke vi mødre er i stand til å gjøre engang. 

I lengden så vil det svi for deg om du allerede nå tenker å ta barnet unna far.  Det forteller meg mer om deg som person enn selve pappen. Beklager altså men jeg ser dette her alt for ofte, hvor mammaen skal «beskytte» barnet bare fordi de blander sine egne følelser og erfaringer inn i absolutt alt.

Det er ingen andre i verden som kommer til å være like glad i det barnet som det du og far vil være. Uansett hvor mye andre stiller opp og duller med babyen. 

Når du da sitter der om noen år og barnet ditt innser at du har sørget for at dens pappa gikk glipp av viktig tid med barnet så er det deg det vil gå utover. Og velfortjent er det. 

Menn bør ha like mye rett som oss kvinner etter en fødsel. Vi er så flinke til å rope likestilling men når en nybakt mor velger å gjøre noe idiotisk bare pga hun tror hu vet best så er likestillings opplegget lagt død. 

Håper for barnets del at du endrer mening ;) 

Anonymkode: e8d3b...5cf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du lese deg opp på tilknyttningsteorier. Tilknytting dannes tidlig i spedbarnets liv, og destod raskere tilknyttning, destod mer stabil vil den være oppgjennom oppveksten. 

Anonymkode: 41f76...3eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kvalm av sånne som deg jeg....

Anonymkode: 009fd...c04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva du tenker om saken har ingenting å si, forskning viser at pappa er viktig for barn fra start til slutt. Er du uenig, så kan du ta en doktorgrad i relevant felt og forske på det.

Anonymkode: e0fee...d0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jada menn har ingen verdi vi har fått det med oss.

Anonymkode: 28a4e...a1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor sier du "unge barn har ikke behov for en far", når det du egentlig mener er "jeg vil ikke at mitt unge barn skal ha kontakt med sin far"

Anonymkode: df0f6...1b0

• Liker 10
Skrevet

Som en annen er min første tanke "hvorfor?"

Hva har BF gjort, hvilke egenskaper har han som gjør at TS føler som hun gjør?

Det er normalt sett slik at et barn trenger begge foreldrene sine men om den ene forelderen ikke har omsorgsevne som er bra for barnet er det selvsagt en annen situasjon men da syns jeg at man kan koble inn andre instanser utenfra for å få hjelp.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...