AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Hei! Vil starte med å si at jeg har funnet drømmejobben, men jeg trenger mer. Jeg jobber i resepsjonen i en stor bedrift her i Norge. Er utdannet og har jobbet her noen år. Jeg har mine faste arbeidsoppgaver som jeg utfører daglig, jeg er også en hjelpende hånd for alle som sitter på kontor ++. Men det jeg stadig opplever er at jeg ikke har nok arbeidsoppgaver til å fylle hele dager, så jeg ender ofte opp med å se på nettavisen om jeg ikke finner noe annet å gjøre. Jeg snakker ofte med kolleger for å spørre om de trenger hjelp, så det er ikke min innsats det går på. Men jeg føler ofte at jeg ikke har fått gjort nok når uken her omme, og jeg får en følelse av at sjefen også vil føle på dette. Selv om jeg utfører alle mine obligatoriske arbeidsoppgaver. Men vet egentlig at jeg ikke burde bekymre meg ovenfor dette da jeg flere ganger har nevnt til sjefen at jeg har lite arbeid til tider. Hva tenker dere? Burde jeg gjøre mer for å få mer oppgaver (føler det blir mye mas om jeg skal gå rundt å spørre ofte om jeg kan hjelpe, de vet da kan komme til meg)? Anonymkode: 17a00...acf
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Det finnes flere nettsider en nettavisen, så der burde det være nok å ta av:-) Anonymkode: e7f5a...83c 4
Alvario Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Gå innom/kall inn til møte med sjefen og si at du har stor arbeidskapasitet og gjerne tar på deg flere oppgaver om det trengs. Om du ikke får noen leser du nettaviser med god samvittighet👌 6
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 Noen yrker er sånn, med dødtid. Du får se på det som et slags frynsegode, og bruke overskuddstiden til noe mer eller mindre fornuftig. Anonymkode: c1e5d...f74
Gjest Juks Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Er mange yrker i dag som har dødtid. Er jo en del av stillingen det, å være til stede og klar hvis noe oppstår. Kan jo ta det opp med din nærmeste leder at du er tilgjengelig for mer oppgaver hvis han ønsker dette. Det er jo alltid en god beskjed for en leder å få. Hva med å prøve å bruke denne dødtiden mer fornuftig enn nettaviser? Type kompetanseheving. Man lærer aldri for mye, selv med utdannelse. F.eks lese artikler, forskning og bøker innenfor et bestemt tema som du føler kan være nyttig for deg å vite mer om, enten relatert til yrket, dine interesser eller kanskje framtidige ambisjoner.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 17 minutter siden, Juks skrev: Er mange yrker i dag som har dødtid. Er jo en del av stillingen det, å være til stede og klar hvis noe oppstår. Kan jo ta det opp med din nærmeste leder at du er tilgjengelig for mer oppgaver hvis han ønsker dette. Det er jo alltid en god beskjed for en leder å få. Hva med å prøve å bruke denne dødtiden mer fornuftig enn nettaviser? Type kompetanseheving. Man lærer aldri for mye, selv med utdannelse. F.eks lese artikler, forskning og bøker innenfor et bestemt tema som du føler kan være nyttig for deg å vite mer om, enten relatert til yrket, dine interesser eller kanskje framtidige ambisjoner. Har snakket med min sjef opp til flere ganger om problemet, men ikke mye sjefen gjør med det. Jeg kan jo bruke død tiden mer produktivt : ) Er bare den følelsen av å ikke gjøre noe som stresser meg litt, men forstår at jeg ikke alltid kan være fylt opp med arbeidsoppgaver. Takker for svar fra alle som har tatt seg tid til å skrive Anonymkode: 17a00...acf
tangent Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Ha øynene åpne for nyttige ting du kan gjøre? Vet ikke hvordan din jobb er, men da jeg var resepsjonist måtte jeg også lage kaffe etc, og da brukte jeg tid innimellom på å rydde i skaper, rense kaffekanner, fylle på rundt kaffemaskina osv. Men i noen jobber er det slik at det er dødtid... 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 2 minutter siden, tangent skrev: Ha øynene åpne for nyttige ting du kan gjøre? Vet ikke hvordan din jobb er, men da jeg var resepsjonist måtte jeg også lage kaffe etc, og da brukte jeg tid innimellom på å rydde i skaper, rense kaffekanner, fylle på rundt kaffemaskina osv. Men i noen jobber er det slik at det er dødtid... jeg gjør også alt dette, ute å raker plen, vanner blomster, bygger kontormøbler. Så føler ikke det er så veldig mye mer å hente Anonymkode: 17a00...acf 1
tangent Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: jeg gjør også alt dette, ute å raker plen, vanner blomster, bygger kontormøbler. Så føler ikke det er så veldig mye mer å hente Anonymkode: 17a00...acf Nei, da må du kanskje finne deg i å chille med nettaviser innimellom! 1
Gjest C'est Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 Forstår at dødtid kan være litt kjipt å ha. Flere arbeidsplasser er slik, hvor man må aktivisere seg selv. Synes det er litt rart at ikke sjefen synes det er flott at du sier i fra og gir deg mer å gjøre... Det må da være nok å ta av i en stor bedrift? Jeg hadde gått skammelig lei av nettaviser. 😅
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Vil starte med å si at jeg har funnet drømmejobben, men jeg trenger mer. Jeg jobber i resepsjonen i en stor bedrift her i Norge. Er utdannet og har jobbet her noen år. Jeg har mine faste arbeidsoppgaver som jeg utfører daglig, jeg er også en hjelpende hånd for alle som sitter på kontor ++. Men det jeg stadig opplever er at jeg ikke har nok arbeidsoppgaver til å fylle hele dager, så jeg ender ofte opp med å se på nettavisen om jeg ikke finner noe annet å gjøre. Jeg snakker ofte med kolleger for å spørre om de trenger hjelp, så det er ikke min innsats det går på. Men jeg føler ofte at jeg ikke har fått gjort nok når uken her omme, og jeg får en følelse av at sjefen også vil føle på dette. Selv om jeg utfører alle mine obligatoriske arbeidsoppgaver. Men vet egentlig at jeg ikke burde bekymre meg ovenfor dette da jeg flere ganger har nevnt til sjefen at jeg har lite arbeid til tider. Hva tenker dere? Burde jeg gjøre mer for å få mer oppgaver (føler det blir mye mas om jeg skal gå rundt å spørre ofte om jeg kan hjelpe, de vet da kan komme til meg)? Anonymkode: 17a00...acf Jeg ville henvendt meg til lederen, og sagt som du selv sier, at du liker jobben, men har arbeidskapasitet til mer, og ønsker nye utfordringer. Å spørre de andre, kan muligens bli oppfattet som «masete». Det beste er om leder kan delegere oppgaver til deg. Anonymkode: 1ff35...364
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #12 Skrevet 26. april 2019 Du kan be om mer, men samtidig er det lurt å være litt forsiktig med å gjøre det også. Omorganiseringer og endringer skjer fort, og det er alltid strategisk lurt å ha en restkapasitet. Tro meg, du vil ikke være der at du i utgangspunktet har 100% å gjøre hele dagen, så får du plutselig dobbelt opp og må jobbe 12 timer om dagen etter en omorganisering. Jeg har nemlig vært der, det er ikke et trivelig sted å være. En annen måte å fylle tiden på, er å utføre jobben med ennå bedre kvalitet hvis mulig. Det er erfaringsmessig mye slurv på norske arbeidsplasser, så vær heller en av dem som utfører dine oppgaver med kvalitet over gjennomsnittet. Et veldig godt utført arbeide kan man også få cred. for, særlig hvis det ikke har vært normen der du jobber. Anonymkode: 8ab5e...c1a 1
ErGlad Skrevet 26. april 2019 #13 Skrevet 26. april 2019 (endret) Ikke be om mer arbeid. Bruk fritiden til å investere i aksjer eller andre ting som du kan gjøre... Endret 27. april 2019 av Sosialt 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #14 Skrevet 27. april 2019 15 timer siden, Sosialt skrev: Ikke be om mer arbeid. Bruk fritiden til å investere i aksjer eller andre som du kan gjøre... Enig. Min erfaring er at det ikke lønner seg å være for pliktoppfyllende, for det går bare utover en selv i lengden. For min del personlig, kommer jeg aldri om å be en arbeidsgiver om mer å gjøre igjen, den eneste måten det kommer til å skje er når jeg driver for meg selv der gevinsten for å stå på mer havner i egen lomme. Anonymkode: 8ab5e...c1a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå