AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Søkte i januar og fikk innvilget i april, får jeg etterbetalt fra søknadstidspunktet? Har fått det med andre ytelser fra nav, så er bare nysgjerrig. Anonymkode: dea8b...192
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Om du har hatt AAP i tiden du har ventet på svar får du ikke noe etterbetalt, nei. Anonymkode: 693b4...546
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #3 Skrevet 26. april 2019 Ok. Takk for svar:)! Tenkte kanskje man fikk etterbetalt differansen mellom aap og uføretrygden. Anonymkode: dea8b...192
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Takk for svar:)! Tenkte kanskje man fikk etterbetalt differansen mellom aap og uføretrygden. Anonymkode: dea8b...192 Nei, dessverre. Mener å huske at det var sånn før, men det ble fjernet for noen år siden. Gratulerer og kondolerer med innvilget uføretrygd da Anonymkode: 693b4...546
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Kun om man får innvilget ufør med ung ufør-tillegg og ikke har hatt dette tillegget på aap. Anonymkode: 0c7d7...0e3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dessverre. Mener å huske at det var sånn før, men det ble fjernet for noen år siden. Gratulerer og kondolerer med innvilget uføretrygd da Anonymkode: 693b4...546 Takk, tror jeg. Var ikke jeg som ville det her. Men, pga de nye aap reglene mente nav og legen min at det ikke var noe annet å gjøre enn å søke ufør:/ Syns hele systemet er idiotisk. Spesialisten sier jeg kan bli helt frisk, men at det kan ta lang tid. Er redd for å falle helt utenfor. Blir jo ikke noe mer oppfølging fra Nav nå. Anonymkode: dea8b...192
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, tror jeg. Var ikke jeg som ville det her. Men, pga de nye aap reglene mente nav og legen min at det ikke var noe annet å gjøre enn å søke ufør:/ Syns hele systemet er idiotisk. Spesialisten sier jeg kan bli helt frisk, men at det kan ta lang tid. Er redd for å falle helt utenfor. Blir jo ikke noe mer oppfølging fra Nav nå. Anonymkode: dea8b...192 Du kan fortsatt få hjelp av nav for å komme ut i jobb selvom du er uføretrygdet. Nav kommer nok til å prøve å lure seg unna og si at når du er ufør så kan ikke nav hjelpe deg ut i jobb lengre. Men det er ikke sant. Alle har rett på hjelp fra nav med å komme ut i jobb hvis de ikke klarer det selv pga helseutfordringer. Men du vil ikke klare å overtale dem til og hjelpe deg selv. Du må nok ha en spesialist som kontakter dem på dine vegne og minner dem på rettighetene dine. Da vil de plutselig hjelpe deg allikevel. Jeg har selv vært gjennom denne runden. Trist at du er syk. Men håper spesialisten din har rett i at du en dag blir frisk. Håpe ditt er altså ikke ute med og få hjelp av nav når du blir bedre 👍 Anonymkode: c07ef...e39
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan fortsatt få hjelp av nav for å komme ut i jobb selvom du er uføretrygdet. Nav kommer nok til å prøve å lure seg unna og si at når du er ufør så kan ikke nav hjelpe deg ut i jobb lengre. Men det er ikke sant. Alle har rett på hjelp fra nav med å komme ut i jobb hvis de ikke klarer det selv pga helseutfordringer. Men du vil ikke klare å overtale dem til og hjelpe deg selv. Du må nok ha en spesialist som kontakter dem på dine vegne og minner dem på rettighetene dine. Da vil de plutselig hjelpe deg allikevel. Jeg har selv vært gjennom denne runden. Trist at du er syk. Men håper spesialisten din har rett i at du en dag blir frisk. Håpe ditt er altså ikke ute med og få hjelp av nav når du blir bedre 👍 Anonymkode: c07ef...e39 Takk for svar:) godt å høre at det fortsatt er hjelp å få! Får sette meg ned å legge en plan når dette har sunket inn! Er ikke meningen å virke utakknemlig! Har skjønt at mange må kjempe for å få innvilget uføretrygd, og jeg har på en måte fått det uten å ville det engang:/ Det tar nok litt tid før jeg skjønner at dette er rett for meg mtp hvor syk jeg faktisk er. Anonymkode: dea8b...192
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå