AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #1 Skrevet 26. april 2019 Jeg er så dårlig på å dandere sånn at det ser pent og balansert ut. Tenker på bordlamper, blomster/potteplanter, lysestaker, småbilder, nips osv på skap, hyller, i vinduskarmer. Jeg synes andre får det til å se så pent ut, mens hos meg ser det bare rotete ut! Noen som har tips, eller kan linke til bilder eller nettsider som kan hjelpe? Anonymkode: 8ba50...e67
Gjest Monsieur Beau Skrevet 26. april 2019 #2 Skrevet 26. april 2019 Kutt ut alle pynteting, nips og rot. En eller to planter holder i et vindu eller på en hylle. Tenk minimalistisk - mindre er mer....
tangent Skrevet 26. april 2019 #4 Skrevet 26. april 2019 Hvis du vil dekorere i vinduskarmer, så synes jeg det ofte finest hvis du grupperer ting. Jeg er ikke så stor fan av mye nips, men jeg har noen lysestaker og småvaser som jeg har samlet sammen på et lite brett/fat, slik at det ikke bare "flyter" utover i karmen. Også synes jeg det er fint å ha litt forskjellig høyde på ting, slik at ikke alt blir så likt: Fat med småting, høy lampe, mellomstor plante f.eks. Men beste tips er å bare se hva du liker hvis du surfer litt på interiørsider / instagram osv. 1
Luckiness Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Første tips er å ikke ha for masse i vinduskarmen! Det ser helt forferdelig ut og spesielt fra utsiden da gjenstandene stort sett ikke ser like fine ut bakfra. Det kommer også litt an på størrelsen på vinduskarmen. Er det et "normalt" soveromsvindu holder det med en liten grønn plante og kanskje et par små telysestaker. Eller en liten plante og en lampe. Kanskje du kan søke på Pintrest om tips og plassere ting litt likt? 1
Monky6 Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 Hvis du ikke vil ha det minimalistisk og kaldt, tenk som brukeren over; grupper. Grupper på 3, 5 osv. Forskjellig høyde, tekstur, glans/metall. Ikke ta tre like lysestaker, ta tre forskjellige, skap en eklektisk look. Bland planter, bilder, lamper, skåler, leker, figurer, lys, metall og terracotta. Lag en rød tråd vedhjelp av farger/ metall. Har du vandret mellom stiler, rydd opp. Gjem det som du ikke liker best i boden og fokuser på det du liker akkurat nå. Hent inspo fra pinterest. Bilder må f.eks ikke alltid henge på en vegg, de kan gjerne hvileintill veggen på en hylle, eller stå på gulvet om det har litt størrelse. Til gjengjeld kan du også henge ampeller med planter både fra tak og forran vindu for å lune stemningen.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #7 Skrevet 26. april 2019 Jeg har store, dype vinduskarmer, så jeg synes det er fint å ha noe i dem. Jeg har ikke mye der, men det lille jeg har ser jo ikke annet enn malplassert ut likevel. Jeg skjønner hva dere sier, liksom, men jeg greier bare ikke å få det til i praksis. Hva søker jeg på for å finne noe på Pinterest? Anonymkode: 8ba50...e67
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 Jeg pleier å plassere saker i grupper. Nå er jeg litt kattegal, så jeg har noen katter i tre disse står i små grupper etter farger. Så har jeg mye hvite pyntesaker, disse er også plassert i grupper. Saker i sølv, står sammen. O.s.v. Anonymkode: 6aeca...fcd
Monky6 Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva søker jeg på for å finne noe på Pinterest? Anonymkode: 8ba50...e67 Søk f.eks på interiør styling så får du masse inspo. 1
tussi680 Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 Ha to like planter i et vindu, og et par av en annen sort i et annet. Farger som går i sammen er fint, eller like planter med tanke på de grønne plantene. Også en stor plante på en side av vinduet eller i et hjørne f.eks . Det synes jeg er pent.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #11 Skrevet 26. april 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har store, dype vinduskarmer, så jeg synes det er fint å ha noe i dem. Jeg har ikke mye der, men det lille jeg har ser jo ikke annet enn malplassert ut likevel. Jeg skjønner hva dere sier, liksom, men jeg greier bare ikke å få det til i praksis. Hva søker jeg på for å finne noe på Pinterest? Anonymkode: 8ba50...e67 Du må skalere pynten etter oppgaven for å få det til å se «plassert» ut. Har du et digert vindu - skaff deg en diger plante/vase/lampe e.l. Men pass på å ikke plassere glassgjennstander med vann i i vinduskarmen om vinduet får sol inn - du vil jo ikke starte en brann. Anonymkode: 89c16...747
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå