Gå til innhold

Hvordan lære å leve mer i øyeblikket?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

Merker at jeg aldri egentlig har funnet helt roen, og jeg skulle ønske jeg fant den mer. De beste stundene er nettopp når jeg ler, for da er alt i fortid og fremtid borte, og jeg er bare tilstede akkurat her og nå med det som er komisk og morsomt. 

Jeg lever for mye i fortiden, tenker alltid fremover. Er lite tilstede i det som skjer her og nå. Alltid er spørsmålet hva som er rundt neste sving, og aldri hva er her akkurat nå. 

Har dere noen tips for å leve mer i nuet? 

AnonymBruker
Skrevet

Hm. Jeg pleier å tenke f.eks. at for alt jeg vet kan jeg om 5 år ligge dødssyk på sykehuset og da vil jeg angre på det jeg ikke gjorde i dag. Da vil jeg også angre på alt jeg bekymret meg for som var relativt unødvendig osv. Jeg pleier å gjøre det som jeg vet gjør meg lykkelig. Skjer det noe kjipt så tenker jeg først på om dette er noe jeg vil kunne le av om ett år? Kan jeg det, så ler jeg like gjerne av det nå. Generelt sett tar jeg livet ganske useriøst, men samtidig må man jo tenke på at man forhåpentligvis har en framtid også, så man kan ikke gjøre akkurat som man vil, men man må likevel senke skuldrene. Drit i fortiden, den får jeg ikke gjort noe med, og fremtiden har jeg en viss plan over, men den får jeg også ta som den kommer. Det er ikke vits i å planlegge framtiden så nøye, det vil alltid komme noe uforutsett likevel. Så når jeg lever her og nå, klarer jeg det godt med disse tankene i bakhodet. Det hjelper rett og slett ikke å bekymre seg. 

Anonymkode: a4117...9fb

AnonymBruker
Skrevet

Vil anbefale deg å lese om mindfulness, google det eller lån en bok på biblioteket 🙂Det har virkelig hjulpet meg til å være her og nå.

Anonymkode: ad77c...cf3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...