D.J Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Jeg jobber i butikk. Vi er alt for få ansatte pga lønnsbudsjett og er omtrent alltid bare 2 alene på kveldsvakt når vi egt skulle vært oppimot 4. Butikken er ganske så stor og vi får alt for mye som sjefene krever at vi skal få gjort eller så får vi hørt det. Vi blir helt overjobba og bena mine verker hver dag etter å bokstavelig springe rundt i butikken å hjelpe 5 kunder på en gang samtidlig som jeg skal få ut varer, rydde, ta inn varer fra utsiden, stengerutiner osv. Til og med kunder har kommentert på dette og sier dette ikke er greit. Det er ikke alltid jeg rekker å ta meg pause eller så blir den for kort (kortere enn en halvtime som jeg har krav på). Jeg jobber egt bare 30% deltid, men blir satt opp av sjefen 4-6 dager i uka. Hvis jeg forteller at jeg ikke kan jobbe så blir de sure og sier det ikke er noen som kan ta vakta mi, jeg har også blitt tvunget til å komme på jobb når jeg har vært syk og hatt feber gjentatte ganger. Ingen andre som jobber der tar/får like mye ekstra og de kan ringe inn å si de er syke eller ikke kan komme så blir jeg beordra på jobb, jeg synes dette er veldig frustrerende og urettferdig. Jeg er så overjobba med alt at jeg bare har lyst å grine. Jeg er nå veldig lei av arbeidsplassen og har mistet helt motivasjon, men jeg har ikke noe annet å gå til akkuratt nå. Er det noen flere her som opplever eller har opplevd noe lignende? Hva burde jeg gjøre med saken? 😕
Batteri Skrevet 25. april 2019 #2 Skrevet 25. april 2019 Er du organisert gjennom Handel&Kontor? De kan hjelpe deg med dette.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 Meld deg inn i fagorganisasjon, vent til karantenen er over så forteller du om dette. Jeg var i en veldig lik situasjon, ringte til LO Handel&Kontor før karanteneperioden var over og fikk et sint kvinnemenneske som sa "Å ja, huset brenner og nå skal du ha brannforsikring?!" Anonymkode: 7ba70...023
Fru Uperfekt Skrevet 26. april 2019 #5 Skrevet 26. april 2019 Selv jeg som aldri har giddet å være organisert vet at du her enten må snakke med advokat eller fagforening
Hattifnatti Skrevet 26. april 2019 #6 Skrevet 26. april 2019 Meld deg inn i handel og kontor, så kontakter du de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå