AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Hei. Jeg skal begynne å studere sykepleie neste høst (2020), og ønsker egentlig å ta utdannelsen i USA eller Australia. Dog er jeg i tvil, da jeg forstår det slik at det frarådes å ta utdanningen utenfor EU, da man risikerer å ikke få godkjent autorisasjonen i Norge. Er det noen her som har tatt sykepleieutdannelsen i et annet land og har gått gjennom denne prosessen? (Eventuelt en annen utdannelse) Er det virkelig så vanskelig å få utdannelsen godkjent? Anonymkode: 7f0b1...bd0
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #2 Skrevet 25. april 2019 Det er SÅ liten sannsynlighet for å få den godkjent, jeg fraråder deg dette på det sterkeste. Selv har jeg vært et halvår i Australia og et par måneder i USA gjennom sykepleierutdanningen. Gjør dette isteden, så kan du jobbe i nevnte land etter du har fått autorisasjon i Norge Anonymkode: b3bf7...6c4 3
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er SÅ liten sannsynlighet for å få den godkjent, jeg fraråder deg dette på det sterkeste. Selv har jeg vært et halvår i Australia og et par måneder i USA gjennom sykepleierutdanningen. Gjør dette isteden, så kan du jobbe i nevnte land etter du har fått autorisasjon i Norge Anonymkode: b3bf7...6c4 Takk for svar! Det var det jeg fryktet... Det blir nok heller utveksling på meg da. Hvordan fikk du mulighet til å dra så mye ut under utdannelsen? De universitetene jeg har sett på tillater kun utveksling et semester til et sted, men jeg kunne gjerne tenkt meg lengre perioder, og gjerne til flere steder -ts Anonymkode: 7f0b1...bd0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå