Gå til innhold

Strengt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en frustrert 15 år gammel jente (fylt 15 i år, altså).

Når jeg drar til byen må jeg vanligvis være hjemme 20:30 (men jeg kan være rundt i området der hvor jeg bor i lenger tid (til ca 22, heldigvis!). Jeg synes at dette er teit, og sier til moren min at hun må stole på meg. Hva får jeg i svar? At hun stoler på meg.... Men jeg vet faktisk ikke. Jeg bryter ikke regler. Mener dere der ute at dette er strengt?

Anonymkode: cdbf9...ecd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syns det er altfor strengt for en 15åring. Hvorfor syns hun at du skal komme hjem så tidlig da? 

Endret av Krabbekrølle
Skrevet
Akkurat nå, Krabbekrølle skrev:

Syns det er altfor strengt for en 15åring. Hvorfor syns du skal komme hjem så tidlig da? 

Hun mener at det ikke er noe å gjøre ute i byen så sent....

Skrevet

Tja... Gjelder dette hverdag eller helg? Og hva skal du som femtenåring gjøre i byen etter feks kl 21?=) 

Bør selvsagt tilpasses om du skal på kino som varer lengre o. L men generelt tror jeg nok også jeg ville vært litt urolig om min femtenåring "hang på byen" til kl 22. Men unntaksmessig burde det vel gå innimellom så lebge dere avtaler det på forhånd og sin mor vet hva du driver med. Gjelder reglene hverdag eller helg? Strengt for helg. Greit nok for hverdager, tenker iallfall jeg 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken by og evt hvilket område er det snakk om?

Anonymkode: df233...204

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken by og evt hvilket område er det snakk om?

Anonymkode: df233...204

Oslo

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor er bor. Er det i Oslo, hadde jeg nok skikket vært som moren din. Dessuten ser jeg ikke poenget med å henge i byen når det er stengt 

Anonymkode: 8a3e9...d87

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva en 15-åring har å gjøre i byen etter kl 21. Unntaket er en avtalt kino eller lignende en gang i blant. 

Skjønner at du synes det er strengt, men samtidig så tror jeg du vil forstå når du blir eldre. 

Anonymkode: 4c081...7c4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er strengt. Det kan skje mye rart i Oslo. Husker meg selv som 15-åring. Fort gjort å rote seg bort i feil folk. Kan godt hende du er mer moden enn jeg var da. Tiden har også endret seg. Jeg var 15 i 2000. Mulig at Oslo er en farligere by nå enn for 19 år siden.. 

Anonymkode: de28b...a69

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

15-åringen min får være ute senere kun hvis det er kino og avtale om at en voksen henter etter kinoen.

Aldri om jeg hadde latt han henge i sentrum til sent på kveld!!! Hva har de der å gjøre når alt er stengt?

Anonymkode: 8a4fb...fd3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er Oslo,  så det er fair. Dette vil du skjønne når du blir voksen. Oslo er ingen sted for tenåringer om kvelden.

Anonymkode: 3a9f8...5ba

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Min datter er snart 15 år, og jeg er helt enig med din mor. Vi bor i Bergen, og her er det et problem med at eldre gutter som henger i sentrum skjenker og har sex med svært unge jenter. Vet dette godt, for tidligere venninne av min datter har ikke streng mor, og hun har gått på omgang blant disse guttene, og nå som de er lei henne prøver de å få henne til å lokke venninner med seg. En venninne bet på, men ville ikke ha sex og ble skjenket full og voldtatt. 

Min datter får kun være senere i byen enn butikker stenger dersom de er en gjeng på kino, eller voksne er med. Min datter protester ikke på dette engang, for de har hatt dette så tett på seg på grunn av den tidligere venninnen, og de synes det er forferdelig trist at hennes mamma ikke passet bedre på. Er glade for at de har mødre som gjør det. 

Byen er ikke for unge tenåringer etter at butikker er stengt. 

Anonymkode: 296c0...9b6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med din mor. Tror du kommer til å forstå om noen år, hvorfor hun har satt disse reglene. Det er en ting om du skal på kino, men en annen ting er å bare henge i byen. En 15-åring har ingenting i byen å gjøre etter at butikkene er stengt. Det kommer en tid for deg også, når du blir eldre. Da kan du ha det gøy 🙂

Mvh 23 åring

Anonymkode: cc7b4...a0e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med din mor👍🏻

Anonymkode: c2e69...a78

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 24 og er enig med moren din. Hvorfor skal en 15-åring henge i Oslo etter kl 21? Det er å be om trøbbel

Anonymkode: 70dcb...4f5

• Liker 5
Skrevet

Moren din stoler nok på deg, det er alle de andre som er ute på byen som er problemet. 

Det sies så ofte at kua har glemt hun var kalv, det er heller at hun husker det så alt for godt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med moren din. 

Mvh 27 år

Anonymkode: 9d008...cdd

• Liker 3
Skrevet

Å henge i byen uten mål og meining hadde ikke vært aktuelt for mitt barn heller når han blir 15.

Er ikke deg som hun ikke stoler på, det er mye rart som går rundt i byen som man ikke kan stole på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

15-åringen min får være ute senere kun hvis det er kino og avtale om at en voksen henter etter kinoen.

Aldri om jeg hadde latt han henge i sentrum til sent på kveld!!! Hva har de der å gjøre når alt er stengt?

Stoler forresten 100% på ungdommen min! Det har ingenting med det å gjøre. 

• Liker 3
Skrevet

Er enig med mamma'n din her, altså. 
Min 15-åring (fyller 16 senere i år) har klare regler på at h*n ikke får være ute i by'n etter kl 22. Her vi bor er det faktisk slik at politiet kjører hjem barn under 16 år dersom de finner dem rekendes rundt i byen etter kl 22. 

Dersom h*n er på kino, på ungdomsklubben eller hjemme hos venner og skal bli hentet så kan h*n være der lengre. Jeg henter h*n gjerne både kl 24 og 1 på natten (vel og merke i helgene, aldri så lenge i uka), så lenge jeg vet hvor h*n er, men ute i gatene har h*n ingenting å gjøre etter kl 22. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...