Gå til innhold

Hvor mye grønn salat til 40 personer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal lage grønn salat som tilbehør til gryterett. Er også tomat, agurk, paprika og mais oppi. Hvor mange salat hoder trenger jeg tro? Og agurker, tomater osv? 

Har også brød og chips til gryteretten i tillegg til salat 

Anonymkode: 02341...411

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1273268-hvor-mye-gr%C3%B8nn-salat-til-40-personer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye mindre enn du tror. Ingen vil egentlig ha salat, den er der bare for at du skal se sunnere ut

Anonymkode: 38ea9...4dd

Ok tenkte først 5 salat hoder, 3 agurker, 10 tomater og 5 paprika. Er det for mye? 

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde dobblet det

Anonymkode: 12a37...869

4 personer per salat hode? Det blir altfor mye tror jeg. Er jo ment som tilbehør sammen med diverse annet og det er jo agurk og andre grønnsaker oppi og 

• Liker 1
AnonymBruker

Min erfaring er at jeg alltid lager for mye salat. Om jeg skal lage til to eller ti personer, så blir det uten unntak rester igjen. Og ikke vær gjerrig med maisen, det er det beste i hele salatbollen 😊 

Anonymkode: cea1c...e9e

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok tenkte først 5 salat hoder, 3 agurker, 10 tomater og 5 paprika. Er det for mye? 

Her synes jeg du har veldig rare mengder av ting i forhold til hverandre, dersom du med salathode mener typen isbergsalat. En halv agurk, to tomater og en paprika per salathode? Det høres ut som veldig mye salat og veldig lite annet... Personlig hadde jeg tatt 2 agurk, 10 tomater og 3 paprika per salathode. Minst. Og naturligvis gått ned på antall salathoder deretter. To holder antagelig, men ta tre for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: cc276...ef7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...