AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #1 Skrevet 25. april 2019 Noen som har erfaring når det gjelder dette studiet? Har søkt i år, men så redd for ikke p klare studiet. Har ett snitt fra videregående på 5, mao, noen 4’ere, mest 5 ere og noen 6 ere i fag jeg interesserer meg for. Bør jeg da ha evner til å lære meg faget? Anonymkode: e93ae...438
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #3 Skrevet 25. april 2019 Det er ingenting i veien med dine akademiske evner, så skjønner ikke helt hva som gjør deg usikker? De de vil bli kvitt har under 3 i matte og norsk liksom..du er på et helt annet nivå og kommer neppe til å få problemer med den akademiske delen av studiet i alle fall. Anonymkode: edf46...55b 1
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #4 Skrevet 25. april 2019 Det er veldig mye pugging i studiet, og mange sammenhenger å sette seg inn i. Men jeg klarer det, da gjør nok du også det Anonymkode: a4e88...45e
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #5 Skrevet 25. april 2019 Akademiske evner på videregående og universitet er ikke det samme. Studiet er ikke slik det en gang var, nå har det blitt veldig krevende, og verre skal det bli. Spesielt sykepleien skal få et skikkelig løft. Før kom alle seg gjennom studiet uten å klare VGs så bra, men nå settes det store krav. Det er et tøft studie. Mye pugging og mange oppgaver i tillegg til praksis. Mange eksamener.. Anonymkode: c5716...176
Nettei Skrevet 25. april 2019 #6 Skrevet 25. april 2019 Greit nok med akademiske evner. Du må også ha andre ferdigheter som gode holdninger, empati og være glad i mennesker.
AnonymBruker Skrevet 25. april 2019 #7 Skrevet 25. april 2019 Jeg hadde også et snitt på rundt 5. Er straks ferdig med andreåret nå, og ligger ca. på en gjennomsnittlig C (skal dog forsøke å ta opp to eksamener). Så absolutt mulig bare du er litt god til å lese og interessert i faget Uansett er det vel bedre å teste det og heller hoppe av om du synes det blir for tungt Lykke til! Anonymkode: 70573...727
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #8 Skrevet 26. april 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har erfaring når det gjelder dette studiet? Har søkt i år, men så redd for ikke p klare studiet. Har ett snitt fra videregående på 5, mao, noen 4’ere, mest 5 ere og noen 6 ere i fag jeg interesserer meg for. Bør jeg da ha evner til å lære meg faget? Anonymkode: e93ae...438 Ja, selvsagt 🙂 Anonymkode: 0cec0...b64
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #9 Skrevet 26. april 2019 Du klarer å gjennomføre dette studiet ganske enkelt... Anonymkode: db949...692
AnonymBruker Skrevet 26. april 2019 #10 Skrevet 26. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du klarer å gjennomføre dette studiet ganske enkelt... Anonymkode: db949...692 Hjelper ikke å ha 6 i snitt fra VGS om man ikke tåler å jobbe med mennesker. Da greier man ikke å gjennomføre dette studiet enkelt. Man har nemlig 5 praksisperioder som skal bestås, så det er ikke kun ens akademiske evner som spiller noen rolle. Jeg er selv faglig sterk og selvsagt fikk jeg ganske bra snitt på sykepleien på grunn av det, men praksis er jo en helt annen sak. Jeg bestod forøvrig alle praksiser med glans, men jeg vet jo om folk som har bare toppkarakterer fra VGS som aldri ville greid praksisen. Anonymkode: 50af1...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2019 #11 Skrevet 27. april 2019 Tenk litt gjennom dette: Hvorfor har du lyst til å bli sykepleier? Hva tenker du at du vil jobbe med innen helse? Liker du mennesker? Anonymkode: c5e2c...e5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå