Gjest Snart kattemamma Skrevet 22. april 2005 #1 Skrevet 22. april 2005 Hei alle sammen!! Nå er det ikke lenge før vår lille kattefrøken flytter hjem til oss!! ( Gleder oss så masse!!) Har kjøpt inn en diger sekk med Royal Canin kattungeför. Det jeg lurer på er hva hun trenger i tillegg?? ( Vet jo selvfølgelig at hun trenger friskt vann og sånn ) Vet jo at vi kan gi henne kokt fisk og kjøtt og sånn, men hva annet enn tørrför MÅ hun ha?? Huskattene vi hadde i min barndom fikk bare tørrför til vanlig, så fikk de kokt fisk når min far hadde vært på fisketur. Pelsene deres var alltid blanke og fine, og de var aldri syke. Gamle ble de og (over 18 år...) Har inntrykk av at "nå til dags" skal katter ha minst et måltid av kattemat på boks/ kokt fisk/ kjøtt.. Er det tilfelle?? Takker for svar, vil jo gjøre det beste for pusefrøkna vår!!!
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2005 #2 Skrevet 22. april 2005 Jeg tror dette gjelder mest for innekatter, at de ikke alltid klarer å få i seg nok væske om de bare spiser tørrmat. Vi gir ikke katten vår noe annet enn tørrfor, men innimellom får han jo noe godt. Egg eller litt kjøtt eller noe. Han spiser mus og slikt i tillegg.
smidja Skrevet 22. april 2005 #3 Skrevet 22. april 2005 Du trenger ikke å gi pusen noe annet enn tørrfor. Det andre er mest for kos
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 katta vår får tørrfor fra dyrebutikk (ikke bruk den i dagligvare) og til middag får hun tunfisk. og litt fisk hvis vi har det til middag. vi kjøper ingenting til henne fra dagligvare, har forsøkt tørrfor ved krise,men det ble ikke godt motatt! vær kvalitetsbevisst.
sixx Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 katta vår får tørrfor fra dyrebutikk (ikke bruk den i dagligvare) og til middag får hun tunfisk. og litt fisk hvis vi har det til middag. vi kjøper ingenting til henne fra dagligvare, har forsøkt tørrfor ved krise,men det ble ikke godt motatt! vær kvalitetsbevisst. Hehe....den beste kattematen er den maten katten selv fanger ute. Er katten utekatt er kattemat fra matbutikk mer enn godt nok.
Gjest Catwoman Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Er katten utekatt er kattemat fra matbutikk mer enn godt nok. Det er nok ikke helt riktig. For selv om katten er ute, betyr ikke det nødvendigvis at den fanger og spiser mus, fugler ol.
sixx Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 Det er nok ikke helt riktig. For selv om katten er ute, betyr ikke det nødvendigvis at den fanger og spiser mus, fugler ol. Oh yess....det gjør den....selv om mange ikke vil tro at den søte pusen deres gjør det. (Jeg vil bare presisere at når jeg skriver ute...så mener jeg ute...og ikke f.eks. på en veranda eller i bur).
Lia Skrevet 26. april 2005 #8 Skrevet 26. april 2005 Er katten utekatt, så finnes det også gode fôrtyper som er beregnet til dette. Royal Canin har blant annet et slikt fôr. Katter som er ute fanger mus og fugler - av rent instinkt. Noen ganger spiser de fangsten, andre ganger ikke. Tror nok ikke en tam katt baserer kostholdet sitt på mus og fugler, iallefall har ikke våre gjort det. Det har i aller høyeste grad gått med noe nyfanget vilt, men for det meste har de spist kattemat inne. For innekatter finnes også egne fôrtyper. Og ja, størstedelen av kosten bør bestå av tørrfôr. Iallefall for innekatter, med tanke på tennene deres. Ellers er det jo koselig å skjemme bort pus innimellom med litt fisk, rå kjøttdeig eller rent kjøtt av kylling.
sixx Skrevet 26. april 2005 #9 Skrevet 26. april 2005 Katter som er ute fanger mus og fugler - av rent instinkt. : Ja, de er jo sånn "programmert". Vår katt har nå sluttet å jakte på fly og hester. :o Dustekatt...de så jo så små ut på avstand...men når hestene kom nærmere...da løp den og gjemte seg. Og fly har den ikke stiftet nærmere kontakt med...så det lever den vel lykkelig uvitende om at ikke smaker noe godt.
Sheba Skrevet 26. april 2005 #10 Skrevet 26. april 2005 Er jo ikke akkurat alle katter som er ute som holder til i områder hvor det finnes flust av mus og fugl å fange heller da. Min pus er ute noen timer hver dag, men all spising og toalettbesøk foregår innendørs. Han kommer inn med en gang han er sulten eller må på do!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå